Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Cadeau voor jongens en meisjes bij diploma-uitreiking middelbare school


"Na afloop was er voor alle kinderen een tasje met wat cadeautjes, aparte versie voor de jongens en de meisjes. Kauwgum, snoepjes, en voor de jongens het tijdschrift Kijk en voor de meisjes een glamourtijdschrift"

Als je dit nog doet in deze tijd dan heb je toch wel behoorlijk de boot gemist. Lezen ze op die school geen kranten, volgen ze geen nieuws? Met alle berichten over gender in de breedste zin van het woord de afgelopen +/_ 40 jaar in de media, moet het je toch duidelijk zijn, zeker als school, dat je geen verschil kunt en mag maken tussen meisjes en jongens. Treurig dit

Cat-Tea schreef op 10-07-2021 om 10:42:

[..]

 Een prachtig voorbeeld: een bevriend koppel adopteerde drie kinderen uit Congo. Twee jongens en een meisje. Toen het bericht kwam dat ze overmorgen op het vliegveld zouden landen had mijn overbuurvrouw nét alle kinderkamers ondersteboven gehad. Wij gingen met een kofferbak vol spullen naar onze vrienden. Waar de jongens meteen afdoken op helicopters en auto's en het meisje de barbiespullen eruit viste.

Dan hebben we het dus over kinderen die voorheen nauwelijks wisten wat een auto is, nog nooit een helicopter zagen en barbie???????????????

Zo onontwikkeld is Congo toch ook weer niet?

Ons kind wilden we graag zo neutraal mogelijk opvoeden maar er valt niet tegenop te boksen. Familie, KDV, school, vriendinnetjes, van alle kanten wordt ze in haar genderhokje geduwd. Ik vind het zo jammer dat zij soms bijvoorbeeld zegt 'maar pap, dat is voor de jóngens!' Dat geeft al aan dat het eerder een construct is dan biologisch bepaald. En daar draagt het voorbeeld van TO aan mee.


MRI

MRI

10-07-2021 om 14:39

SilSil schreef op 10-07-2021 om 12:36:

"Na afloop was er voor alle kinderen een tasje met wat cadeautjes, aparte versie voor de jongens en de meisjes. Kauwgum, snoepjes, en voor de jongens het tijdschrift Kijk en voor de meisjes een glamourtijdschrift"

Als je dit nog doet in deze tijd dan heb je toch wel behoorlijk de boot gemist. Lezen ze op die school geen kranten, volgen ze geen nieuws? Met alle berichten over gender in de breedste zin van het woord de afgelopen +/_ 40 jaar in de media, moet het je toch duidelijk zijn, zeker als school, dat je geen verschil kunt en mag maken tussen meisjes en jongens. Treurig dit

precies

MRI

MRI

10-07-2021 om 14:48

En waar ik me dan ook zorgen om zou maken: hoe is deze school dan verder omgegaan met rolpatronen?

Niemand die zich druk maakt over de kaugum en de snoepjes?

Waarom geen fruit?

Ik snap je dochter wel.

O, en gefeliciteerd met haar diploma. 

Op p. 1 al. De 9e reactie, als ik goed geteld heb.

Oja ik zie het Hannemieke. 

Toch maar niet.

Bij zoon op school kregen ze een tasje met inhoud en daarnaast mochten ze een badlaken kiezen. Daar stond iets leuks op geborduurd met de naam van de school.  De badlakens waren er in het blauw, rood, lime groen en fuchsia. De meest gekozen kleur was fuchsia, zowel door de meisjes als de jongens.

in de jaren 80 op school inderdaad ook jongens en meisjescadeaus bij sinterklaas. Ik had ook liever die auto gehad. Op basisschool van dochter is er een 'pakjeskamer' waar de kinderen zelf iets uit mogen kiezen. Dat werkt echt goed, zouden meer scholen moeten doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.