Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
annemarie

annemarie

15-11-2019 om 16:48

cijfer voor so bij ziekte


Dees

Dees

17-11-2019 om 13:10

Ouders

Ik zie het op de basisschool al gebeuren, kinderen die ziek thuis blijven van school maar in de middag met schoolzwemmen (betaald door ouders) wel komen.

Maar ook kinderen die voor een eenvoudige verkoudheid al thuis worden gehouden. Bij ons is koorts een graadmeter, en bij overgeven is er ook sprake van ziekte. Dit resulteerde in 1 dag ziek zijn en meneer zit in groep 4.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-11-2019 om 21:21

Nou AlisonH

Jij onderschat duidelijk het acteertalent van mijn pubers.

Tango

Tango

17-11-2019 om 22:43

0,1

Op school van zoon krijg je een 0,1 als je een toets of opdracht mist door ziekte o.i.d. Inderdaad moet met de docent afgesproken worden wanneer je het inhaalt. Hier bij zoon gaat dat dan wel eens mis omdat hij bijvoorbeeld geen idee heeft wat hij gemist heeft en als er dan alleen het vak Groen staat (hij zit op een groene school) wordt dat ook wel lastig. Ik verwacht dan ook wel iets van de docent moet ik zeggen...
Verder vind ik een 0,1 ook wel erg laag, dat haalt een cijfer echt heel erg naar beneden. Ik had een 1 beter gevonden, maar ja het is eenmaal zo.
De regeling van topicstartster vind ik echt verkeerd. Bij ziekte moet een toets te herkansen zijn.

Leerlingenstatuut

Ik zou als eerste het leerlingenstatuut erop naslaan. Daarin moet staan wat voor soort toetsen er zijn en hoe die meetellen.

Zoek ook naar woorden als 'wangedrag' en 'wanprestatie' en 'toekennen' (icm het cijfer 1). Als het goed is zou het leerlingenstatuut moeten omschrijven wanneer het cijfer 1 toegekend kan worden.

Het niet kunnen inhalen van onaangekondigde SO's vind ik een erg logische regel. Maar dan moet het ook niet meetellen.

anoniem

anoniem

19-11-2019 om 11:04

sterretje

hier krijgt de toets of een PO een ster als cijfer. Het gemiddelde kan dan niet meer berekend worden en je hebt geen herkansing meer die periode.
Sinds ze dat laatste hebben ingevoerd, schijnt het aantal ziekmeldingen echt drastisch verminderd te zijn.
Oneerlijke vind ik wel dat wanneer je echt ziek bent, dit dus wel je herkansing kost. (maar ik weet niet of de soep echt zo hard wordt gegeten).
Bij so's weet ik niet hoe het geregeld is.

Hier heb ik zoon (nu in de derde) 1 keer thuis gehouden voor een toets. Wij gingen in die week (Hemelvaart) verhuizen, maar de verhuizers hadden er een zooitje van geamaakt waardoor dit uiteindelijk pas op woensdag helemaal gereed was en wij tot die tijd ook vastliepen met uitpakken ed. Internet lag er in die week nog uit (heeft hij nodig om woordjes te leren, duurde wat meer tijd voordat we een vervangende dongel oid kregen). Alle overige toetsen en projecten in die week waren wel gelukt. Deze was gewoon te veel. Zoon heeft docent nog gevraagd of hij de toets een week later mocht doen ivm verhuizing, maar hij kreeg als antwoord dat hij maar beter moest plannen.

Elizabeth

Elizabeth

19-11-2019 om 22:54

Flauw

Wat flauw van die docent. Bij bijzondere omstandigheden kun je altijd een uitzondering maken. Tip voor de volgende keer: stuur als ouder een mail aan docent, mentor en teamleider.

Flauw inderdaad

Zeker als het een leerling betreft die zich altijd normaal gedraagt kun je best een keer flexibel zijn. Ik had denk ik een bevestiging per mail gevraagd van jullie als ouders hoe het zat en dan de toets verzet.
Mijn enige regel voor flexibiliteit is dat ik niet bij aanvang van de toets wil worden geconfronteerd met “Ik kan de toets niet maken want.....” Mail me een dag of desnoods de avond van tevoren, dan houd ik er rekening mee. Het moet wel overmacht zijn. Een verhuizing is overmacht, “ik moest werken en mijn moeder was jarig” is slechte planning.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.