Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

dankje voor school

Onze jongste (en vierde kind) gaat aan het eind van het schooljaar afscheid nemen van de basisschool. Voor mij ook een emotioneel iets. Onze oudste heeft adhd, autisme en een verstandelijke beperking en toch hebben ze hem tot groep 8 uitstekend begeleid. Onze tweelingdochters zijn met hulp van de leerkrachten uitgestroomd naar het VWO. Ik heb zelf 4,5 jaar geleden een tweede hersenbloeding gekregen, tijdens een 10-min. gesprek (arme juf!). Ze hebben mijn man en onze kinderen geweldig lief geholpen en begeleid waar nodig. Dit is niet zomaar een schooltje, ze hebben echt heel veel voor ons betekend!
Ik wil dan ook geen juffen-dankje (of meester, in dit geval), maar echt iets voor de school!

Wie heeft er een leuke suggestie?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Jons

Oorkonde?

Je kan een fraaie oorkonde maken met de kinderen van 'beste school ooit' etc.
met een doos gebak erbij. Eventueel inlijsten.

leonara

leonara

22-06-2017 om 11:53

wat ik hier deed

Bij mijn oudste heb ik een spelletjespakket voor de school gegeven met een mooie kaart erbij voor het team. Wij waren ook erg blij met de school. Bij jongste heb ik een fotoboek gemaakt van foto's van activiteiten door de jaren heen. Dat was het voordeel van vaak helpen, ik had van bijna iedere activiteit wel een foto. En dan niet alleen van mijn kind natuurlijk, het was een tijdlijn van de periode dat onze kinderen op school waren. Dit werd erg gewaardeerd door de leerkrachten (zeiden ze ).

Marije

Marije

22-06-2017 om 12:00

boeken

Ik zou boeken doneren, zeker geen spelletjes want daar raakt zo snel een onderdeel van kwijt dat er al niet meer mee te spelen is.

Marije

Marije

22-06-2017 om 12:01

vergeet ik nog

En dan voor in het boek iets schrijven natuurlijk om te bedanken, bij meerdere boeken uit naam van elk kind?

Lente

Lente

22-06-2017 om 12:13

Mijn favoriete cadeau: boeken

De meeste leerkrachten maak je blij met boeken voor de school. En zo kun je het zo duur of goedkoop maken als je wilt.

al weer 4,5 jaar geleden?

Tjee, ik weet t nog als de dag van gisteren.

Als ze een moestuin hebben een boompje bv appel of zo voor erin of fruit struiken.
Een leuk spel voor buiten is bv kubb junior,met cijfers erop, daar raakt niet snel wat van kwijt en is ook nog rekenen
Outdoor Play Wood Throw Game is ook zo iets, rond de 17 euro.
Je hebt er ook andere versies van,zonder cijfers.

Iets dat opgaat

Ik zou op zo'n kaartensite een kaart in elkaar frutselen met jullie kinderen erop met een persoonlijke boodschap wat de school voor jullie betekend heeft. Iets in de geest van wat je hier hebt geschreven. Die zou ik met een doos bonbons of iets anders lekkers (geen grote taart, want de meeste juffen zijn eeuwig aan de lijn) geven voor in de docentenkamer. Daar zal die kaart wel een tijdje op het prikbord hangen.Of als ze een vrijmibo hebben, daar een pakket voor maken.

Milcham

Milcham

22-06-2017 om 16:47

Kaart

Een kaart waarin je vertelt wat er allemaal zo fijn was. Dat zijn dingen die bewaard blijven. Iets erbij is lastig. Veel scholen hebben de bibliotheek op school en hebben helemaal geen eigen boeken meer. Wat is je budget? Dat maakt het iets makkelijker meedenken.
Ik zit even te denken wat hier wel eens is langsgekomen.
Afscheidscadeau van groep 8 aan de school (dus van alle ouders): nieuwe toneelverlichting, nieuw keyboard, microfoons, speeltoestel, boom voor op het plein. Maar dat zijn wel hele dure dingen.

Miep

Miep

22-06-2017 om 21:01

Fonds starten

Je kan een fonds opstarten om geld in te zamelen voor bijvoorbeeld een speeltoestel of digiborden. Zo kan je echt iets betekenenen.

Leerkracht

Leerkracht

22-06-2017 om 22:09

Geen foto's

Om het maar eens heel hard op te schrijven: geen foto's geven. Voor de ouders zijn de kinderen het leukste, liefste, apartste kind ter wereld, voor ons is het een van de dertig die we in de klas hebben en volgend jaar komt weer de nieuwe groep.

jons

jons

22-06-2017 om 23:35 Topicstarter

budget

Leuke ideeen alvast, gaan we verder over nadenken. Budget is ongeveer 20 euro...

Keep it up!

Groetjes

Milcham

Milcham

23-06-2017 om 00:11

Ideetje

Zo'n watertap van de Hema, gevuld met citroenen, munt, stuk gember en een doosje groene thee. Recept erbij voor ijsthee cq limonade. "When live gives you lemons, make lemonade". Bedankt voor alles, dankzij jullie aandacht liefde en zorg konden onze citroenen limonade worden.
Beetje cheesy misschien maar wel leuk, vind ik. Met jouw budget kan je dit twee keer maken en de watertaps kunnen naderhand op het plein
gebruikt worden voor dorstige kinderen.

jons

jons

23-06-2017 om 11:36 Topicstarter

Milcham

Misschien wel cheesy, maar ik vind hem wel heel leuk! Dat zou hem best eens kunnen worden

jons

jons

23-06-2017 om 11:49 Topicstarter

Milcham

Nog even, ik ben even gaan kijken op de site van Hema en kom eigenlijk alleen een waterfles met infuser tegen. Dat zal toch niet zijn wat je bedoelt?

Li

Li

23-06-2017 om 12:06

Jons

Het is natuurlijk leuk om zelf iets te geven, maar de meeste dingen die scholen nodig kunnen hebben zijn nogal duur. Kun je geen actie opstarten onder alle ouders van groep 8? Dat gebeurde hier altijd. Van mij geen cent gezien mijn ervaringen, maar kennelijk waren er anderen die er anders over dachten, of die vonden dat het erbij hoorde.

Ik heb wel eens een mooie brief geschreven aan twee juffen die mijn kinderen enorm geholpen hebben. Een gunstige uitzondering op deze school.

Inanna

Inanna

23-06-2017 om 12:13

zoek op limonadetap

Ander krijg je hem niet gevonden.
Ik neem tenminste aan dat dit de tap is die Milcham bedoelde:
https://www.hema.nl/winkel/vrije-tijd-kantoor/tuin/buiten-eten/limonadetap-38-liter-(80630223)?variant=80630223

40er

40er

23-06-2017 om 12:59

Link

https://www.hema.nl/winkel/koken-tafelen/tafelen/tafel-accessoires/limonadetap-37-l-(9401018)

Bij de link van Hanna kreeg ik een mispouce..

Ik vind het een super leuk idee!

Mijntje

Mijntje

23-06-2017 om 13:06

Een geweldig idee!
Ik zoek ook nog iets voor alle begeleiders en peuten van het kinderdagcentrum (en dat zijn er nogal wat).

Lente

Lente

23-06-2017 om 14:29

Volgens mij zag ik zo'n tap in meer winkels

Xenos? Action?

Erg goed idee inderdaad!

Milcham

Milcham

23-06-2017 om 16:04

Limonadetap. Die van de Hema is stuk beter dan die van de Action. Hier gebruiken ze zulke dingen inderdaad ook op het.plein zodat kleuters onbeperkt water kunnen drinken. Ik heb ze zelf ook en vind ze prima
Het druppelt.weleens wat na maar voor vier euro ga ik niet klagen. Het schijnt dat die hele mooie van dertig euro ook wat druppelen.

Milcham

Milcham

23-06-2017 om 16:07

Mijntje

Ik zou een hele lading tuinfakkels kopen. Als je ze per drie of vijf geeft lijkt het een beetje op een boeket. Tegoedbon van de plaatselijke ijswinkel en klaar. Dit soort dingen zijn altijd schattig maar gaat enorm in de papieren lopen.

Mijntje

Mijntje

23-06-2017 om 17:45

Milcham

Oja: tuinfakkels is ook leuk. Ik geef altijd wat met kerst en vlak voor de zomervakantie, vaak juffenthee met wat lekkers, maar wil nu eens wat anders.
Ik ga even naar tuinfakkels kijken en daarna tellen hoeveel ik er moet hebben IJswinkelbon is ook een leuk idee voor erbij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.