Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Vic

Vic

28-01-2011 om 14:00

De eindcito

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

02-02-2011 om 15:05

Deel 2

Ging prima. Studievaardigheden was wat lastig maar belangrijk, aldus dochter.

Yura

Een cito mag ook later gemaakt worden. Het is onhandig maar het kan wel. Ik las je berichtje en heb geen idee of je kind alweer beter is maar weet dat het kan.

Onze zoon had vorig jaar de echte griep en is met 40 graden koorts naar school gegaan om de cito te maken (paracetamolletje erin en maar zien waar het schip zou stranden_) De uitslagen waren prima.

Yura

Yura

03-02-2011 om 08:38

Nikus

Bedankt voor je berichtje. Ze is gelukkig weer opgeknapt, eerste dag nog niet helemaal fit, maar fit genoeg. Gister is ze zelfs weer gaan voetballen, heeft niet doorgezet dus gelukkig. De hele klas was zelfs weer present. Ging best aardig heb ik de indruk, dus ben zeer benieuwd. Nog een ochtendje, al met al erg meegevallen ook qua zenuwen, die sloegen alleen de eerste ochtend even toe, toen ze op school kwam.

Yura

Gelukkig. Ben benieuwd of het "niet lekker zijn" nog invloed heeft gehad.

Kobalt

Kobalt

03-02-2011 om 14:00

Klaar!

Zoon loopt rond alsof er een gewicht van zijn schouders is gevallen.
Het viel hem niet tegen gelukkig. Hij kon zich goed concentreren en had bij sommige onderdelen tijd over!

Yura

Yura

03-02-2011 om 14:21

Nikus

Ja dat is moeilijk te beoordelen denk ik of het invloed heeft gehad, ik bedoel als ze daar 1 of 2 punten lager mee scoort ligt het nog in de lijn der verwachting. Ze heeft havo/vwo advies, dus alles tussen de 535 en 545 past daarbij denk ik, dus zal de juf niet van opkijken. Zoon had vorig jaar ook havo/vwo advies en een score van 544. Zelf verwacht ik daarom dat dochter datzelfde zal scoren of iets hoger, dat baseer ik op de uitslagen van het Cito leerlingvolgsysteem die bij haar net ietsje beter waren dan bij hem. Dus zou ze 540 scoren of lager dan heeft wellicht dat niet lekker voelen toch ietsje invloed gehad.
Vandaag was geloof ik de makkelijkste dag, tenminste die indruk kreeg ik. Wel veel rare vragen bij wereldorientatie. Waar je moest zijn als je een boom wilt kappen. Nou ja alsof een kind dat weet, denk dat veel volwassenen niet eens weten dat je een vergunning nodig hebt om een boom in je eigen tuin te kappen. Komende zaterdagen Open Dagen, ook leuk, hoewel net achter de rug met oudste haha, een aantal is ze vorig jaar ook al mee geweest, maar ach is altijd wel gezellig kom je het halve dorp en voetbalteam weer tegen, dus toch maar even kijken voor het idee.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-02-2011 om 15:06

Opgelucht

Ook het laatste deel van de CITO ging volgens zoon hartstikke goed! We zijn zo blij en opgelucht...
Zoon heeft ADHD, heeft veel last van faalangst en te snel te veel willen. School raadde aan om hem een paar lessen CITO-training bij een Remedial Teacher te laten doen en zij heeft hem zulke nuttige tips en adviezen gegeven. Hij zei dat hij er veel aan heeft gehad. Een keer kreeg hij weer last van een black-out maar dankzij haar tips kon hij zichzelf weer vermannen en rustig verder gaan. Hij heeft zich goed kunnen concentreren. Wat een geweldige opsteker! We zijn heel benieuwd naar de uitslag

Tippylee

Tippylee

03-02-2011 om 15:39

Yura

Zoon had een voorlopige score van 539, bij ons is dat geen Havo/Vwo advies, maar Mavo/Havo.
Ik blijf het raar vinden die verschillen!

Zoon is ook blij dat het erop zit, hij vond het goed te doen, alleen studievaardigheden was soms lastig! Het zal mij benieuwen wat de score zal zijn!

gr.
Tippylee

Yura

Yura

03-02-2011 om 18:19

Klopt

Ja hier is het volgens mij 535-540 havo en 540-545 havo/vwo, dus ik nam een iets te ruime marge. Ik bedoelde meer dat als een leerkracht havo/vwo advies geeft dat die blijkbaar twijfelt of je havo of vwo aankan, dus dat die dan ook niet opkijkt als je dan 538 haalt. Die grenzen worden hier volgens mij vrij strikt gehanteerd, want ik ken twee klasgenootjes van zoon die anders geplaatst zijn dan advies van de basisschool, eentje ging met vbmo-t/havo advies en cito 540 naar de havo/vwo brugklas en eentje met havo/vwo brugklas en cito 545 naar vwo brugklas. Overigens zijn in de brugklas bij het eerste rapport al kinderen hoger geplaatst (lager heb ik niet gehoord, maar misschien ook wel), zoon kent er in ieder geval 2 waarbij dat het geval is.

kaatje43

kaatje43

05-02-2011 om 13:08

Schooladvies

Mijn zoon had een score van 536. Kreeg voor de uitslag van de cito HAVO/VWO advies (mede op gronde van zijn LVS-toetsen) en is ook in die klas geplaatst. Er wordt wel degelijk naar de basisschool geluisterd.

kaatje43

kaatje43

05-02-2011 om 13:12

En o ja

oudste had een score van 537 met Havo advies. En hij werd dus in een Mavo/Havo klas geplaatst.

Als jongste ook alleen een HAVO advies had gehad, was hij ook in een Mavo/Havo klas geplaatst.

Vic

Vic

05-02-2011 om 23:00

Rondje ervaringen

Ik heb deze week een aantal groepers 8 gesproken, en wat ouders. Grappig om te horen dat alle kinderen het heel makkelijk vonden, zowel die met vwo- als vmbo-advies.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.