Nasha 1st
10-08-2010 om 23:21
De laatste dagen van de vakantie
en de kinderen (met name de jongste 2) kijken echt uit naar het weer naar school gaan....en eerlijk gezegd, ik ook wel! We hebben een prima vakantie gehad, we hadden de 1e drie weken van juli, dus mooi weer, maar het is leuk geweest, weer in het normale ritme!!
Sharon*
11-08-2010 om 00:19
Neuh
Hier niet. Oudste (7) heeft helemaal geen zin in school nog en volgens mij zijn broertje (bijna 5) ook niet. Ik vind het ook even vreemd, want ik vind die 6 weken voorbij gevlogen! En het normale ritme!! Dank u, dat gestress 's ochtends weer. Nee, daar moet ik me weer even geestelijk op voorbereiden...
Kaaskopje
11-08-2010 om 00:48
Het heeft z'n voor- en nadelen
Vroeger, toen ik niet werkte vond ik het alleen maar heerlijk als de kinderen vakantie hadden. Lekker niets hoeven. Vrijheid blijheid. Ze vermaakten zich ook altijd uitstekend (nu nog trouwens). Gek genoeg, of onaardig genoeg?, heb ik er nu soms best last van dat de kinderen vrij zijn op de dagen dat ik ook vrij ben. Bén ik vrij, kan ik niet doen wat ik wil. Aan een kant gun ik het ze van harte, ook omdat ze hun vrije tijd net zo hard verdiend hebben (ze werken best veel), maar stiekem verlang ik ook wel weer naar dat de kinderen naar stage of op school zijn en ik op mijn vrije dagen het huis voor mij alleen heb.
Picasso
11-08-2010 om 07:59
Ritme
Hier kijken we ook wel weer uit naar een beetje ritme. En dat vooral de oudste weer op tijd naar bed gaat......
En wat Kaaskopje al zegt, ik heb ook wel weer erg zin om af en toe helemaal alleen thuis te zijn. Of gewoon weer op woensdagochtend naar de sportschool gaan.
Maar voor vandaag nog wel even fijn dat de jongste lekker kan spelen bij een vriendinnetje terwijl ik met oudste op stap ga
Oh en trouwens: we hebben eigenlijk nooit stress 's ochtends op schooldagen. Kwestie van broodtrommels en kleding de avond ervoor klaar maken/leggen. En zelf iets eerder opstaan.
marie-laure
11-08-2010 om 08:38
Jaaaa
Hier wordt er wel naar uitgekeken. Lekker alles weer gewoon. Mijn kind had 3 a 4 weken vakantie wel genoeg gevonden. En ik wil ook graag mijn normale dingen weer doen.
En stress, nou ja het vroege opstaan is vervelend, maar verder valt het wel mee.
Imke
11-08-2010 om 09:50
Wij hebben nog ruim drie weken vakantie!
Voor ons telt 't nog helemaal niet. We zijn nu net bezig aan de derde week vakantie, school is nog erg ver weg! De eerste twee weken zijn we weg geweest en daarna vier weken thuis/bso/afspreken/logeerpartijtjes/ dierentuin, kortom: vakantie!
kersenbloesem
11-08-2010 om 09:51
Maf idee
Maf idee, jullie alweer naar school en wij zijn pas bijna halverwege, sterker nog, we "moeten" ook nog "op vakantie", vertrekken begin volgende week naar zuid-Europa. Ik ben eens benieuwd of er nog veel kinderen zijn om mee te spelen voor onze kinderen.
Meestal hebben onze kinderen aan het einde van de vakantie wel weer zin om te beginnen en ik aan de ene kant wel (regelmaat) en aan de andere kant niet (al die trainingen etc waardoor we weer op de raarste tijden moeten eten of eten dat gemakkelijk opgewarmd kan worden).
guera
11-08-2010 om 09:52
Bleh
ook geen zin!
Heb ook wel vakanties gehad dat ik dacht: KOM ZE HALEN. Wanneer mogen ze weer naar school! omdat ze dan elkaar de tent uitvochten. Dit jaar is het super gezellig. Kinderen missen nu wel de vriendjes dus die hebben er best weer zin in (7 en 4 jaar). En inderdaad die ochtenden. Als ik nu om half 8 opsta en zelf opschiet dan ben ik op tijd op werk. Straks moeten we eerst het ritje school doen, de trommel gedoetjes etc, dus echt een half uur eerder op. Ook echt geen zin in.
Brianna F
11-08-2010 om 10:14
Nog lange niet
Hier ook nog 3 1/2 week vakantie en dochters vinden het wel best zo, kijken nog niet echt uit naar het moment dat ze weer "moeten" en ik ook niet, dit ritme bevalt prima.
Janeway
11-08-2010 om 12:48
Mwa
Hier volgende week ook weer naar school. Maar ik zou een week of 2 er achteraan toch nog wel prettig vinden. Maar dit is omdat we in de vakantie met onze zoon veel zorgen hebben gehad en nog steeds, we rijden van arts naar therapie en naar de volgende. Als je dan 2 dagen vrij hebt per week is het vakantie gevoel ver te zoeken.. Nee deze vakantie was niet zo heel prettig, die van vorig jaar ook niet.. Dus ik heb nog wel trek in een paar weken niks..
Maylise
11-08-2010 om 15:38
Ook geen zin
Vakantie voor de kinderen kan wat mij betreft niet lang genoeg duren. School brengt stress met zich mee: huiswerk wat gemaakt moet worden, ruzies met vriendjes, gesprekken met leerkrachten, haasten 's ochtends om iedereen op tijd de deur uit te krijgen...
Hier beginnen de scholen ook bijna weer maar omdat wij over een paar weken gaan verhuizen hoeft mijn zoontje niet naar school straks. Dat zou voor die twee weken geen enkele zin hebben natuurlijk. Hij vindt het zelf wel enorm leuk dat zijn vriendjes straks naar school moeten en hij nog niet. Gelukkig maar want verder heeft hij helemaal geen zin in de verhuizing.
Maylise
kersenbloesem
11-08-2010 om 15:47
Balen, janeway
Dat is heel erg vervelend, voor je zoon en voor jullie. Sterkte!
Tango
11-08-2010 om 22:54
En hier
Starten we ook weer volgende week. Tangozoon vroeg deze week: gaan we eigenlijk weer een keer naar school? Vond de vakantie wel weer lang genoeg, denk ik. Was een betere score dan vorig jaar trouwens, want toen was hij de vakantie na 2 weken al zat.
Tangodochter zei aansluitend op de opmerking van Tangozoon: ik wil nog lang niet naar school, want ik groep 6 ga ik hele moeilijke dingen leren en krijg ik huiswerk.
En ikzelf ben er een beetje dubbel over. Meestal heb ik aan het einde ook wel weer zin in regelmaat, maar dit jaar bevalt de vakantie wel erg goed. Ritme zit er inmiddels wel weer in omdat Tangodochter meedoet aan een vakantiespelweek, dus elke ochtend op tijd de deur uit moet. Maar verder gaat alles nog zo relaxed. Verder speelt mee dat Tangozoon natuurlijk groep 2 nog een keer doet en ik daar aan een kant wel vrede mee heb, maar aan de andere kant vind ik het toch niet helemaal oke.
Het enige dat ik wel mis is even gewoon boodschappen doen zonder kinderen. Want echt met de kinderen erbij vergeet ik gewoon de helft. Maak dan een boodschappenlijstje zou je zeggen: maar zelfs dat is lastig met 2 kinderen die erom heen lopen.
vlinder72
12-08-2010 om 19:33
Ik niet
Ik zie er als een berg tegenop. Dat gedoe 's morgens. 's avonds kleren klaar leggen anders schiet het helemaal niet op 's morgens. Alle broodtrommels klaarmaken. Tassen klaarleggen. Haasten om op tijd met werk klaar te zijn om de kinderen op tijd uit school te halen. Daarna kinderen van naar vriendjes brengen. Na school naar logopedie, zwemles of voetbal. Nee hoor. Geef mij maar de vakantie. Het is ieder jaar wel weer stress of ik de vakantie opvang geregeld krijg maar daarna is het ook heerlijk.
De kinderen daarentegen zijn echt aan school toe. Ze hebben alleen nog maar ruzie onderling. Oudste zoon heeft al precies bedacht met wie hij allemaal wil gaan spelen. Zoon twee gaat naar groep 3 en heeft alvast alle woordjes die hij dan gaat leren opgeschreven. Zoon één wist ze nog precies en heeft het even snel verteld. En dochter drie heeft al 35 tekeningen gemaakt voor haar juf in groep 2. Zij zijn er klaar voor. Nu alleen ik nog. Zucht. Diepe zucht.
MasterGoat
12-08-2010 om 20:32
Laat ze maar komen...
Ik heb wel zin om weer te beginnen. Maar dat heb ik eigenlijk ieder jaar.
Altijd weer leuk om de kinderen te zien en spreken. En ook altjijd heel nieuwsgierig hoe de groep na de vakantie is. tweederde van de groep had ik vorig jaar ook al alleen de achtstejaars zijn naar de middelbare en we hebben nieuwe jongsten. Dan verandert er veel in een groep. Iedereen heeft een nieuwe rol en dat is even wennen.
Ik vind het altijd erg gezellig als ze er weer zijn. Ze hebben elkaar, en mij, vaak weken aan opgespaarde verhalen te vertellen...
En vaak willen ze ook snel aan de slag. Nieuwe boeken en schriften zijn vaak spannend ![]()
Geerke
12-08-2010 om 22:46
Nog 6 weken erachteraan
Nou ik heb best zin in mijn werk, want ik vind mijn werk echt leuk, maar als ik kon kiezen koos ik nog 6 weken vakantie erachteraan.
Absoluut. Mijn oudste van net 7 geniet ook nog erg van het feit dat hij veeeeeeel kan spelen en nog niet zoveel "moet".
Sharon*
12-08-2010 om 23:27
Nog steeds niet
Nee, ik heb er nog steeds geen zin in. Ik vind dat gelummel 's ochtends echt nog heerlijk en mijn 2 schoolgaande kinderen vermaken zich uitstekend met buiten spelen enz.
Kijk het zou een ander verhaal zijn als mijn dochtertje van 3 al naar school zou mogen, dan stond ik morgen al voor de poort
albana
13-08-2010 om 10:13
Veel te kort
Hier staan de puber en brugpuber al in de tressmodus omdat ze de helft van wat ze plan waren en al half/half hadden afgesproken niet eens gehaald hebben...Zóveel plannen hadden ze dat ze daar minstens 2 maanden voor nodig zouden hebben.
Ik had ze al gewaarschuwd niet té 'bindende' beloftes te doen want je weet maar nooit...maar nee, tuurlijk zouden ze dat gaan doen want o ze hadden er zo zin in. Maar nu met nog maar 1 week te gaan (man en ik zijn allang weer aan het werk) zijn er nog tig niet nagekomen 'vakantieafspraken' die er nog even snel doorheen 'gejasd' moeten worden...Want ja belooft is belooft toch?
Oudste is zo'n beetje volgende week de hele week onder de pannen met vriendinnen die logeren of waar ze nog moet logeren.En de donderdag gaat ze nog even kamperen met d'r vriendinnenclub. Wel hebben wij (vervelende zeurouders) bedongen dat ze minstens zaterdag aan het eind van de dag thuis zijn zodat er tenminste wat rust in die puberhoofden komt voordat ze 's maandags naar school moeten.Dus heeft de vriendinnenclub afgesproken dat ze dan zaterdag samen schoolspullen gaan kopen en daarna boeken kaften. Nou een prachtig begin van het schooljaar lijkt me en een waardige afsluiting van de vakantie niet?
Jongste moet eerst nog het hele weekend optreden met de gym (in musical) en zaterdag heeft ze nog een feestje en volgende week 'moeten'er nog 2 logeerpartijtjes ergens plaatsvinden die ze al toegezegd had maar waar ze nog niet eens tijd voor had...
Pfffff
Doe deze pubers nog maar een weekje of 4 die vermaken zich wel!
groeten albana
Nasha 1st
15-08-2010 om 19:49
Laatste nachtje
en dan morgen weer een nieuw begin! Kinderen zijn blij hun klasgenootjes weer te zien morgen! Voor iedereen die ook morgen weer gaat en nog geen zin heeft, Sterkte! En voor de vakantie-genieters, geniet er nog even van. Jammer van het weer....
Annet
15-08-2010 om 23:18
Hier veel zenuwen
Zoon van 8 gaat naar een nieuwe school. Hij staat er zelf helemaal achter, is eind vorig schooljaar een middag wezen kijken, komt met twee bekende jongens in dezelfde klas, heeft een positieve ervaring met van klas wisselen op de vorige school.
Maar oh, wat is hij zenuwachtig. Dit weekend is hij geraakt door elk klein dingetje,schiet in de stress door elk ander dingetje, en kalmeert pas als we duidelijk maken dat hij gewoon zenuwachtig is en dat dat heel gewoon is. Maar helaas begint het circus een uurtje later weer opnieuw.
En nu maar afwachten hoe het morgen gaat. Ik hoop dat de ergste zenuwen na één dag school weg zijn.
zomaar een naam
16-08-2010 om 09:34
Vanmorgen begonnen
Hier zijn ze vanmorgen weer begonnen. We hebben erg veel gedaan de afgelopen vakantie en hij is voorbij gevlogen.
Dochter is vandaag in de bovenbouw begonnen en heeft voor het eerst een nieuwe juf.
Ze was best zenuwachtig.
Vic
16-08-2010 om 09:56
Viel niet mee
Het was vanmorgen nogal haasten tegen de klok om op tijd te zijn. We moeten echt weer ons oude ritme zien terug te vinden. Dat gaat vast heel snel dus ik verwacht dat het vanaf woensdag allemaal weer van een leien dakje gaat.
Rembrand
16-08-2010 om 10:51
Dat is één.........
Mijn jongste is vanmorgen ook weer begonnen. De twee oudsten ( v.o ) beginnen volgende week pas.
Het is wel weer even wennen ( ook omdat mijn oppasdochter nu niet meer komt omdat ze naar het v.o gaat ). Ik denk dat ik volgende week pas echt het nieuwe ritme weer op kan pakken.
M.
egberdien
16-08-2010 om 11:47
Ook begonnen
het ging heel soepel. Feestelijke opening waarbij meesters en juffen voorgesteld werden, oudste (8) liep met de klas naar de dependance en zag mij niet eens meer zwaaien. Jongste (4) ging netjes zitten, gaf een kus en een knuffel en toen mocht ik wel gaan. Nou, dat deed ik maar...
Guinevere
16-08-2010 om 17:52
1e dag
Hier ook weer de 1e schooldag. Volgens mij viel alles reuze mee. De reactie van zoonlief: "Mama, ik voel me al echt een groep-5 leerling.".
En dat terwijl ze volgens mij de hele dag niets hebben uitgevoerd. ![]()
rodebeuk
16-08-2010 om 18:22
Fietssleutels kwijtgeraakt
..tussen het schoolplein en de garderobe. Ik kon niet helpen zoeken omdat jongste naar het aparte kleutergebouw gebracht moest worden. 's Middags nog een keer gezocht, tevergeefs. We waren dus te laat (hadden kwartier voor de bel op school willen zijn, maar we hadden maar 8 minuten), anders had ik dit meteen 's ochtends kunnen oplossen. Balen. Hopen dat iemand de sleutel nog vindt.
Nu heb ik hoofdpijn. En ze konden hun schoenen niet vinden vanochtend. Wat wel goed ging: de bakjes en flesjes voor overblijf en de gymspullen. Dat was allemaal in kannen en kruiken.
Nasha 1st
16-08-2010 om 20:27
De 1e dag zit er op
voor de jongste 2 dan...De verhalen waren wisselend. Ze waren erg blij hun klasgenootjes weer te zien, maar de juf vonden ze wel streng hahahaha....Nu zitten ze ook nog bij elkaar in het groepje (vraag me af hoe lang juf dat gaat volhouden....). Hoe dan ook, op zich was de 1e dag prima verlopen....Volgende week nog een mijlpaal als oudste zijn 1e stappen op het VO gaat zetten....
Annet
16-08-2010 om 21:50
Hier grote opluchting
Zoon kwam heel tevreden thuis. Het was leuk geweest. Natuurlijk is nog lang niet alles duidelijk wat er op deze school wel of niet gebeurd, wat hij kan verwachten. Maar de zenuwen zijn weg, de nieuwsgierigheid blijft over. Helemaal goed dus want hij heeft er weer vertrouwen in.
rubens
17-08-2010 om 13:14
Gelukkig maar
Nog 14 daagjes en de school gaat weer van start.Goed zo,de jongste (14) kijkt er al een tijdje naar uit,want ze begint zich te vervelen.Zo acht weken thuis zitten is niet niks en zeker niet wanneer het weer zoals nu,niet echt meezit.
Weer school betekent echter ook voor mij weer gaan werken.Het is altijd weer met gemengde gevoelens toch wel.Vakantie betekend...geen gejaag 's ochtends,uitslapen,geen druk van buitenaf.Het duurd altijd een paar daagjes vooralleer ik ben ingelopen van een rustig ritme naar een eerder chaotisch dagschema.
Tango
17-08-2010 om 14:05
Hier ook weer begonnen gisteren
Allebei hadden ze geen zin. Tangodochter (gestart in gropep 6) zag op tegen de nieuwe klas en de nieuwe juf. Heeft hiervoor 3 jaar dezelfde 2 juffen gehad (3,4,5 combinatie). Tangozoon vond het zowieso allemaal weer spannend. Hij besefte alleen volgens mij helemaal niet wat er allemaal veranderd zou zijn in zijn klas. Omdat hij groep 2 nog een keer doet is hij nu de oudste in de klas en al zijn 'grotere' vrienden zijn doorgestroomd naar groep 3.
Alles verliep wel redelijk soepel, we waren mooi op tijd en hadden alles mee: gymschoenen, etui etc.
Tangodochter was helemaal enthousiast toen ik haar van de BSO haalde. Ze zat in een leuk groepje, de juf was aardig (wel af en toe streng, maar dat mag best). Helemaal tevreden.
Tangozoon was een ander verhaal. In de auto zei hij niets, thuis kwam het eruit: hij had maar 1 kindje met wie hij kon werken, de anderen waren zijn vrienden niet. En hij stelde vragen zoals: waarom mocht T. wel naar groep 3 (meisje dat een half jaar jonger is dan hij). Tja, wat zeg je daar nou weer op. Hij vond het overigens wel interessant dat hij de oudste van de klas was en het is een heel relaxed klein klasje, dus zal best wennen. Maar de start is toch wel even moeilijk.
Vanmorgen liep het helaas al weer minder soepel. Kindern kwamen moeilijk uit bed, duidelijk nog in het vakantieritme (spelen i.p.v. opschieten). Nee, het ritme zit er nog niet in hier...
Emmawee
17-08-2010 om 21:31
Hoi hoi
Stoffer vertelde vandaag enthousiast (?!!) dat hij spelling had gehad. En hij had een nieuw tabblad in zijn map, waarop hij met gezichtjes moet aangeven wat hij heeft gedaan en of het goed is gegaan (ofzo). Hij loopt echt blij rond. In de vakantie hebben we flink veel geoefend met rekenen, dus daar begon hij maandag direct mee. Heerlijk om te zien, dit.
Blik mocht maandag 'wennen'. Toen we hem om 12.00 uur ophaalden, was hij verdrietig, want het was veel te kort. Hij heeft er zo'n zin in. Maar morgen naar de peuterspeelzaal vindt hij ook weer helemaal prima.
Het ochtendgebeuren is weer even wennen, maar ook dat loopt soepeler dan ooit. Mij hoor je niet klagen.
Groeten, Maw.