Nikus
29-04-2010 om 22:26
De laatste loodjes zijn met recht loodzwaar [eind groep 8]
Volgens zoon is het niet meer te harden op school. Hij verveeld zich stierlijk en is zo aan het VO toe.
Nu vakantie en daarna nog 6 weken school. Onoverkomelijk voor zoon!Zijn er mensen die het herkennen en hoe hebben jullie je ouber de laatste maanden gemotiveerd?

Pennetje
03-05-2010 om 18:10
Hier nog volop aan het werk
De groep achters hier zijn volop aan het werk aan hun portfolio, ze houden spreekbeurten over de werkstukken die ze hebben gemaakt (zodat andere kinderen er ook nog wat van leren) en ze schrijven de hele eindvoorstelling zelf, onder leiding van een dramadocent. Daarnaast mogen ze vanalles organiseren voor de jongere kinderen (ze begeleiden groepjes met activiteiten), ze hebben een tuintje gekregen om te onderhouden en verder is er nog gewoon topo, engels en spelling. Juf houdt ze flink aan het werk! Niks verveling hier, en ik denk dat dochter wel een traantje gaat laten als ze weg moet van deze school, hoewel ze erg veel zin heeft in de middelbare school.

Nikus
03-05-2010 om 18:36
Aaaargh pelle!
Het heeft er mee te maken dat zoon qua pubertijd en dus gedrag verder is! Hj past niet meer in zijn groep! Zijn interesses liggen op een ander niveau. Sterker nog, Dat valt extra op doordat groep 8 eindig is en hij zich stierlijk verveeld. Straks heeft hij een nieuwe school en weer uitdaging waardoor het minder opvalt dat hij qua puber groei en gedrag verder is dan zijn klasgenoten van het mannelijke geslacht!
Nou nu eens kijken welke

Bastet
04-05-2010 om 09:10
Nou nikus
Ik zou me nu vooral concentreren op oplossingen,voor zover mogelijk.Mijn jongens waren ook net zover als de jouwe in groep 8,kwa gepuber,en daarin waren ze zeker niet uniek.De klas van mijn jongste zoon mocht zelf de musical schrijven,dat kostte veel tijd,werkte perfect.En zij hebben tot op het laatst gewoon les gehad in allerlei vakken,en EHBOexamen gedaan.En anders ach het is al mei,dan moet hij zich er toch een beetje bij neerleggen dat het nu eenmaal zo is.En de uitdaging zoeken buiten schooltijd,ik zag al leuke ideeen voorbij komen!
Groetjes,Bastet

Wilma
04-05-2010 om 10:50
Nog even "genieten"
Hier ook een zoon in groep acht en ik merk (ben overblijfjuf, dus zie groep acht steeds meer in pubers (met name 'hang'pubers tijdens de overblijf veranderen) dat bijna heel groep acht echt wel aan 't middelbaar onderwijs toe is. Ik zeg zelf vaak tegen ze, en tegen m'n eigen zoon, dat ze nog maar even moeten genieten, straks na de zomervakantie moeten ze weer heel veel leren enzo.
Hier doen ze op zich nog wel genoeg, veel uitstapjes met educatief doel, maar ook net iets langer buiten blijven of wat meer sport ofzo, dingen die in het eerste deel van dit jaar wat minder waren omdat de cito er aan kwam.
Wij wonen in het zuiden en hebben dus ook pas heel laat zomervakantie, hier moeten ze dus nog wel even. Wij houden 't dus ook, net als Bastet al schreef, ook op wat extra uitdagingen bij andere dingen (na school, uitjes, sport, etc).
Groetjes,
Wilma (zoon is elf, dus dat jaar verder of ouder is hier ook niet aan de orde).

Nikus
04-05-2010 om 23:48
Bastet
Zoon gaat een x factor show voor de laatste avond op school organiseren. Hij kan helemaal zijn ei erin kwijt. De bedoeling is dat de leerkrachten moeten zingen.
Ook ga ik de tips van Ellen opvolgen!
De discussie dat mijn zoon een vol jaar ouder is ga ik niet aan! Het is evident dat hij ouder is.

Bastet
05-05-2010 om 10:32
Nikus
Ja,maar dat hij ouder is,heb ik het ook niet over.Dat is een feit,doe je niks aan.
Bastet

Nikus
05-05-2010 om 14:57
Bastet
Die conlusie had ik ook al getrokken voor ik het draadje starte
Zoon gaat zich wel vermaken nog met die x factor toestanden. Zit een hoop voorpret aanvast.

Bastet
05-05-2010 om 16:45
Denk ik ook pelle
Dat denk ik ook,mijn jongens waren zo oud als elke klasgenoot,en hadden het ook helemaal gezien dat laatste halfjaar.