Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Diploma uitreiking

As dinsdag is het diploma uitreiking, nemen jullie nog iets mee zodra diploma overhandigd is.


De ex van man had - naast een bloem - voor een geslaagde zoon een leuk ingepakte ijsjesbon meegenomen, zodat ‘ie zichzelf kon trakteren op een welverdiend ijsje (later natuurlijk). Vond ik een heel leuk idee! 

Ysenda schreef op 15-07-2023 om 17:36:

geen dingen er naast want na de uitreiking was er een afscheids'borrel' met ouders, docenten en geslaagden.
Konden ze foto's maken in zo'n fotobooth. Wat heel veel gedaan werd door groepjes die na de middelbare school uitelkaar gingen vallen omdat ze allemaal naar verschillende opleidingen in binnen en buitenland zouden gaan.
Sta je daar met alle meuk.
School gaf ook duidelijk aan liever geen bloemen mee te nemen omdat diverse leerlingen, medewerkers en ook ouders hier allergisch op reageren en ze voor iedereen een gezellige avond wilden organiseren.

Onze kinderen zijn nog lang niet op diploma leeftijd maar mijn man zou de heel ceremonie niezen als mensen om ons heen allemaal bloemen bijhebben.

Due-scimmie schreef op 15-07-2023 om 21:01:

[..]

Onze kinderen zijn nog lang niet op diploma leeftijd maar mijn man zou de heel ceremonie niezen als mensen om ons heen allemaal bloemen bijhebben.

Mijn man en ikzelf nemen altijd een allergie pilletje in als we weten dat we ergens heen gaan waar veel bloemen zijn.

Een cadeau voor een diploma geef je thuis vind ik. Met de zwemdiploma's ook zo jammer dat ouders met grote dozen Lego aankomen bij de diploma uitreiking.

Decembermamma schreef op 15-07-2023 om 21:45:

[..]

Mijn man en ikzelf nemen altijd een allergie pilletje in als we weten dat we ergens heen gaan waar veel bloemen zijn

Helaas werken die pillen niet bij iedereen even goed

Ysenda schreef op 15-07-2023 om 21:50:

[..]

Helaas werken die pillen niet bij iedereen even goed

Klopt was bij ons ook even zoeken welke medicatie werkt.

Ysenda schreef op 15-07-2023 om 21:50:

[..]

Helaas werken die pillen niet bij iedereen even goed

Dit dus. Mijn man neemt al hele jaar allergiepillen en als er veel pollen zijn twee maar bloemen zijn gewoon funest. We hebben dus ook nooit bloemen in huis, en als we een boeket krijgen gaat die linearecta naar buurvrouw.

SuzyQFive schreef op 15-07-2023 om 12:18:

Ze krijgen bij ons de geslaagdhoed, een bloem, diploma en een pen. En als mentor geef ik ze nog een persoonlijk kleinigheidje.
Mijn kinderen kregen gewoon thuis iets toen ze nog thuis woonden. Toen mijn dochter vorig jaar geslaagd was heb ik wel een bon en bloem meegenomen.

Vanavond kreeg ik foto's te zien van een geslaagde die de hoed, bloem, diploma en pen kreeg.  Bij NP.  Met op de foto's ook docenten/mentor.  Wellicht heb ik jou gezien.  

Dorestad schreef op 15-07-2023 om 22:43:

[..]

Vanavond kreeg ik foto's te zien van een geslaagde die de hoed, bloem, diploma en pen kreeg. Bij NP. Met op de foto's ook docenten/mentor. Wellicht heb ik jou gezien.

Haha! Nee, wij hebben maandag uitreiking Het is ook niet heel origineel 🤣. 

SuzyQFive schreef op 15-07-2023 om 23:04:

[..]

Haha! Nee, wij hebben maandag uitreiking Het is ook niet heel origineel 🤣.

Het zou ook wel heel toevallig zijn, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit

Ik kan mij niet herinneren dat toen ik examen had gedaan voor de middelbare school dat er ook maar één ouder bloemen mee had of het cadeau daar ter plekke ging overhandigen. Ik vind dat ook niet nodig. Aangezien de meesten al een maand weten dat ze geslaagd zijn, hebben die hun cadeau vermoedelijk ook al lang gekregen. 

De gemiddelde puber wordt nu niet bepaald heel enthousiast van bloemen en een cadeau kun je prima thuis geven. Zeker als er achteraf nog een borrel is, is het onhandig om daar met een heleboel spullen in je handen te staan. 

MamaE schreef op 16-07-2023 om 00:43:

Ik kan mij niet herinneren dat toen ik examen had gedaan voor de middelbare school dat er ook maar één ouder bloemen mee had of het cadeau daar ter plekke ging overhandigen. Ik vind dat ook niet nodig. Aangezien de meesten al een maand weten dat ze geslaagd zijn, hebben die hun cadeau vermoedelijk ook al lang gekregen.

De gemiddelde puber wordt nu niet bepaald heel enthousiast van bloemen en een cadeau kun je prima thuis geven. Zeker als er achteraf nog een borrel is, is het onhandig om daar met een heleboel spullen in je handen te staan.

Het gaat toch gewoon om de feestelijke sfeer die een bloemetje oproept? Net als bij de avondvierdaagse. Aan het eind worden er ook bloemen gegeven (althans hier was dat zo, vond ik een stuk beter dan de in sommige streken gebruikte puntzakken snoep). Ben het wel met je eens dat een cadeau gewoon thuis gegeven kan worden.

Ik heb toen voor kind een opblaas trofee gekocht, volgens mij bij de Hema toen, met de tekst geslaagd erop. Werd enthousiast ontvangen en wat later weer meegegeven samen met alle dingen van school. Er moest eerst gefeest worden. 

Herfstappeltaart schreef op 16-07-2023 om 08:49:

[..]

Het gaat toch gewoon om de feestelijke sfeer die een bloemetje oproept? 

Bloemetjes roepen voor best veel mensen geen feestelijke sfeer op maar vluchtgedrag.

Ik heb al eens de uitreiking van het zwemdiploma moeten missen vanwege alle bloemen. En ik was niet de enige die op her terras nog wat probeerde te zien van het 'feestelijke' moment.

Zoon heeft daar nog steeds de balen van.

Buiten bij de avondvierdaagse vervliegt die ellende veel beter.

Ysenda schreef op 16-07-2023 om 16:51:

[..]

Bloemetjes roepen voor best veel mensen geen feestelijke sfeer op maar vluchtgedrag.

Ik heb al eens de uitreiking van het zwemdiploma moeten missen vanwege alle bloemen. En ik was niet de enige die op her terras nog wat probeerde te zien van het 'feestelijke' moment.

Zoon heeft daar nog steeds de balen van.

Buiten bij de avondvierdaagse vervliegt die ellende veel beter.

Ik vind het vooral onhandig, zo'n bos bloemen tijdens een uitreiking, vooral omdat ze al van alles krijgen van school. En bij warm weer zit je zelf eerst met een bos bloemen die sneller met het kopje naar beneden gaan hangen want tijdens de diploma uitreiking op de middelbare school was het echt bloedheet. 

Ik had een sieraad voor mijn dochter('het' grote cadeau, vervolgopleiding). Ze heeft het meteen omgehouden met uitgaan daarna. Ik heb haar een week voor en na dat moment niet gezien, dus ik zou niet weten hoe het anders had gemoeten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.