Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Disfunctionerende juf

Op onze school is er in een van de kleutergroepen een juf die slecht lijkt te functioneren. Ik had al langer het idee dat het een chaos was in die klas. En deze week waren er kijklessen waarbij ouders tijdens de les mochten kijken. Deze juf benadert de kinderen ronduit negatief. Ze staat te schreeuwen voor de klas. Deelt continu straffen uit en pakt kinderen behoorlijk hardhandig bij de arm. Ik heb het idee dat ze het lesgeven gewoon niet aankan. Ik weer niet of het altijd zo geweest is. Het is geen nieuwe juf op school. Hebben jullie zoiets wel eens aan de hand gehad en war voor stappen zijn er te ondernemen om de situatie te verbeteren? In eerste instantie voor de kinderen, maar die juf heeft wellicht ook hulp nodig!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaatje43

kaatje43

18-05-2011 om 09:03

Eerst naar haar toe stappen

Het liefst dan alle ouders voor zich en als dat niet helpt naar de directeur. Lijkt mij voor de kinderen geen fijne situatie. Bij ons iets soortgelijks gehad, alleen was dat een invalster. Er zijn toen wel wat stevige gesprekken gevolgd.

even anoniem

even anoniem

20-05-2011 om 16:05

Herkenbaar

Lijkt haast wel op de juf die mijn kind had. Wij hebben ons kind in een andere groep laten plaatsen waar het nu heel gaat. Wij zijn gewoon naar de directeur gestapt. De juf in kwestie verdraaide haar woorden en wees constant met de beschuldigende vinger naar kind of naar ouders die haar woorden verkeerd hadden begrepen. Ik houd daar niet van, ga de discussie dan ook niet meer aan en neem actie. Mijn kind ging eraan onderdoor en dat pik ik niet.
Wij hebben ook met bewuste juf gesproken, maar ze praatte haar houding goed. Nou, als je het 'vechten' aan wil pakken dan moet je dat in mijn beleving niet oplossen door de vechters in een kring te zetten en aan te zetten tot slaan en schoppen waarbij de rest erom heen zit! Dit soort acties met vechthonden zijn zelfs bij wet verboden en zij flikt het gewoon bij kleuters!

Triple

Triple

20-05-2011 om 20:54 Topicstarter

Ouderraad

Ik denk dat ik via de ouderraad stappen ga ondernemen. We moeten eerst een hoop klachten/ervaringen verzamelen en aan de hand daarvan naar de directie stappen. Goed idee?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

suus36

suus36

27-05-2011 om 11:13

Eerst naar de juf

Hoi,

Het lijkt me het beste om eerst met de juf te praten. Ik vind het unfair naar haar als er klachten worden verzameld en aan de directeur worden voorgelegd, zonder dat ze ervan af weet. Je moet haar toch een kasn geven. MOcht dat niet helpen, dan hogerop zoeken.

Groetjes,
Suus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.