Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Dochter - groep 2 vervolg

een kleine update voor wie interesse heeft omwille van voorlopende kinderen.

Ik heb al vaker geschreven over dochter die wat voorloopt op de stof in groep 2. Ik had er alle hoop in dat ze de laatste maand(en) zou doorkomen zonder veel poespas, helaas. Ze zeurt, weent, klaagt over het niveau, zit niet echt goed in haar vel.

In overleg met mijn man, en op vraag dochter, dan toch maar besloten dit signaal aan de juf door te geven. Juf reageerde positief, dochter had de juf zelf al om moeilijkere oefeningen gevraagd, en de juf had het zelf al in de mot gehad. Nu zien of de situatie betert -al vrees ik er een beetje voor want dochter wil enkel echt schrijven/rekenen en lezen, groep 3 stof dus.

Waar ik nu zelf een probleem mee heb, is dat ik niet had gedacht dat dochter zich negatief zou uiten op school, tov. de juf. Ze is nl. nogal een pleasertje. Ik heb dus altijd gedacht dat ze in groep 3 wel mee zou doen met wat werd aangeboden, en dat ze dat zonder morren zou doen. En nu twijfel ik daar dus aan, de vooruitzichten naar volgend jaar worden alweer wat troubeler. In ieder geval, ik hoop dat ze de laatste maand toch leuk kan afmaken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lotm®

lotm®

04-06-2009 om 18:07

Wat is het probleem?

Beste Sasvangent,

snap ik het nu goed? Jouw dochter is geen pleaser en praat er met de juffrouw over dat ze zich verveelt en ander werk wil hebben. Waar zit het probleem?

Ik ken de achtergrond van jouw verhaal niet (misschien heb je een school uitgekozen die helemaal geen raad weet met kinderen die voorlopen), maar ik vind het alleen maar sterk van jouw dochter. Ze heeft een probleem en doet daar wat aan. Knap voor een kind van die leeftijd. Complimenten.

Met vriendelijke groet,

Lydia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.