Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Fleur

Fleur

15-01-2011 om 21:07

Dochter wil na 1e jaar vo , naar een andere school, wel doen?

Hallo allemaal,

Mijn dochter heeft in gr 8 advies VMBO kader met LWO gekregen.
Zij heeft zelf de school in een buurdorp gekozen, met dieren..en heeft zich hier achteraf door latne verleiden, zegt ze zelf..
Ze heeft heel veel praktijklessen, zoals bloemschikken, straatje leggen etc. Ze vindt er helemaaaaal niets en dan ook niets aan en ze heeft nu meerdere malen aangegeven dat ze niets leert. Te weinig theorie vindt ze ook. Van de leerwegondersteuning hebben wij en zij niets gemerkt, er wordt geen speciale aandacht gegeven, misschien wel omdat haar rapport goed was.
Omdat zij LWO moest hebben , verbaasde het mij dat zij ene mooi rapport had , en ben trots op haar.

Nu blijft ze zeggen dat ze naar de school wil hier in het dorp, ook een VMBO maar andere richtingen. Ze is zelfs vandaag zonder dat ik het wist naar de opendag geweest. Ze wil het heel graag.
Ik heb twijfel, is het handig na het 1e jaar te veranderen van school ( als het haar motiveert zal het toch goed zijn?)
En sluit dan het 2e jaar op de nieuwe school wel aan op het 1e jaar, en wat als dit niveau net ff te hoog is...
Gaan voor haar keuze of haar tegenhouden en wachten ...
Ik weet het niet, luisteren naar mijn kind en vertrouwen?

Dank voor het lezen,
Groetje
Fleur

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zus

Zus

16-01-2011 om 11:43

Zeker!

Hoi Fleur,
Dat ze op deze leeftijd zo goed weet wat ze wil, inschat dat het niveau nu haar niet genoeg uitdaagt en daar zélf al actie in onderneemt: petje af. Die is zo gemotiveerd, dat kun je niet zomaar laten passeren.
Want als je haar wel op deze school zou laten? Dan zou ze het vertrouwen in zichzelf verliezen ('anderen weten het immers beter'), ongemotiveerd verder gaan, niet het uiterste meer uit zichzelf halen. Lijkt mij slecht voor haar motivatie en ontwikkeling. Ik zou dus zeggen: steun je dochter in deze stap, ga inderdaad praten met de andere school zodat je in ieder geval weet waar de haken en ogen mogelijk zijn. Maar laat je niet door de nieuwe school tegenhouden als ze zeggen dat het moeilijk gaat worden! Als ik zo hoor wat je dochter nu doet, komt ze er wel. Je zegt dat je twijfelt, maar waar twijfel je dan precies aan? Ik merk dat je wel neigt naar haar laten overstappen of zie ik dat verkeerd?
Ik heb hetzelfde dichtbij meegemaakt met mijn broer: op lbo begonnen, tegen ieders advies in (van de scholen zelf ook) naar mbo gegaan, vervolgens etc etc, nu gepromoveerd in de betahoek. Ik bedoel maar.

bertje1

bertje1

16-01-2011 om 12:36

Ja doen!

motivatie! super. ze kan misschien ook door naar een hoger nivo daarna. en als ze 1 jaar over moet doen, och. ze is nog jong.

Fleur

Fleur

16-01-2011 om 13:10

Ja!

Dames, dank! Jullie bevestigen mijn gevoel ervoor te gaan. De reden wrm ik die bevestiging toch even nodig heb komt omdat ik met de oudste problematische ervaring heb door van school te wisselen. Echter dit komt uit haarzelf en dus niet te vergelijken.
Ik denk dat ze daar idd ook kan groeien in haar niveau, iig er meer uit halen en het likt erop dat ze dit nodig heeft.
Op deze school zal het niveau blijven zoals het nu is.
In groep 7 ben ik gescheiden en ik denk dat zij in die periode tot eind groep 8 hier last van heeft gehad en door de veranderingen thuis het moeilijk had op school, vandaar haar lage score vermoed ik.
Nu alles wat is gewend en ik haar zie opbloeien , cijfers, leuke vriendinnen, gaat het leren haar ook beter af. Dus ik moet mij aanpassen en meegaan in haar opbouwende ontwikkeling.
Ik van vd wek een afspraak maken op beide scholen. Als jullie het leuk vinden laat ik nog weten wat de uitkomst hiervan is.
Zover dank voor jullie feedback!!
Groetjes,
Fleur

Zus

Zus

16-01-2011 om 13:14

Fleur

Ja, ik ben benieuwd hoe de scholen er tegenover staan. Leuk als je ons op de hoogte houdt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.