Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Emmawee

Emmawee

14-04-2009 om 22:08

Echt kleuteren... hoe het verder ging

Voor wie het nog weet en voor wie het interesseert...
In november startte ik een draadje over mijn zoon Stoffer, waarin ik mij afvroeg of hij niet beter lekker de hele dag kon spelen op school, in de hoop dat hij het dan a. misschien iets leuker zou gaan vinden op school en b. aan het eind van de onderbouw er echt aan toe zou zijn om in de middenbouw te gaan starten met het 'echte werk'. (zie: http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/NFshowpost.cgi?template=4&actueel=0&archief=1&zoek=stoffer&thread=138436&forumsel=23&forum=23&post=2209913 )
Gaandeweg die draad begon ik mij te beseffen dat meer eisen niet zielig was. Zo kon ik hem leren 'eerst werken, dan spelen' eerst 'een stom werkje voor de juf' en dan in de blokkenhoek. En het bleek ook zo te werken. Naarmate de eisen omhoog gingen en er meer strikte afspraken met hem werden gemaakt, leek hij zich beter te gaan voelen op school. We hoorden hem in elk geval steeds minder mopperen. Omdat we op een gegeven moment merkten dat hij zichzelf (stiekem) had leren lezen, kreeg hij ook aparte leesles van de IB-er.
In maart vertelden de juffen ons dat zij inschatten dat hij hoogbegaafd is. (Gerry!) Nou gingen wij daar erg van fronzen (inmiddels is mijn voorhoofd weer wat meer ontspannen) maar in elk geval is helder dat hij onderpresteert. Zuchtend en steunend zat hij woordkaartjes te sorteren (3 letterwoorden met een i of met een e in het midden), "Ik vind dit zoooo moeilijk". (Nee lieverd, je vindt dit saai.)
Nu is hij 2 weken geleden gestart met 'alvast wennen' in de middenbouw. Hij draait daar 3 ochtenden per week mee. Ik weet niet wat ik meemaakt. Hij werkt daar hard (?!!)en hij vindt het leuk (en dat zegt hij dus zelf).
Ik heb er hier vorige week al wat over geschreven in andere draadjes, maar ik wilde het toch nog even kwijt. Ik ben er nl. erg blij mee. Hij zit ook heel anders in die klas. Lijkt er gewoon tussen te passen. Heel bijzonder om te zien.
Ik ben erg blij dat we deze stap hebben kunnen maken en ook dat ik ergens in mijn hoofd die knop heb kunnen omzetten. Met dank aan Mirjam en Gerry en anderen die reageerden in dat draadje.
Groeten! Maw.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

15-04-2009 om 11:49

Inlijsten

Inlijsten, deze post en dit verhaal.

Mooi!

Maw:"Ik ben erg blij dat we deze stap hebben kunnen maken en ook dat ik ergens in mijn hoofd die knop heb kunnen omzetten."
Applaus voor jezelf! Die knop vinden is al moeilijk, laat staan omzetten.
Groet,
Miriam Lavell

Leuk...

...om te horen!

Emmawee

Emmawee

20-04-2009 om 22:27

Bedankt

voor jullie reacties. Vanmorgen weer een ouderwetse huilbui. Ach, z'n hobby zal het nooit worden, maar het gaat nog steeds beter dan ooit.
En nou leert 'ie ook nog fietsen!
Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.