Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

eerste schooldag op nieuwe school

De kinderen vonden het superleuk! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, ben vooral blij dat de jongste (5) het fijn heeft gehad (die zag er wel tegenop zijn juf en vriendjes op de oude school te moeten missen).

En hoe gaat het bij de andere gezinnen met schoolwissels (Vlinder?)

Hier

Zijn de 2 jongsten al een paar weken voor de zomer begonnen op hun nieuwe school, maar was het toch ook wel weer een beetje spannend zo'n eerste dag na de vakantie.
De oudste van de 2 (zoon van 7) had er heel erg veel zin in, wat al bijzonder is want hij ging op de oude school altijd met veel tegenzin en buikpijn de deur uit. Hij kwam ook net zo vrolijk weer thuis.
Heel grappig om mijn 5 jarige dochter 's middags te horen vertellen dat ze een reken-analyse hebben gedaan en dat ze een mindmap heeft gemaakt over de vakantie. Zij kan nog wel eens verzuchten dat ze veel te hard moet werken op school. Maar op haar oude school deed ze eigenlijk helemaal niets meer, dus ja, dan is het ook wel even wennen

Vandaag gingen ze allebei heel vrolijk de deur uit. Ik hoop zo dat dat zo blijft!

De oudste is al 2 weken bezig (school in andere regio) en zoon 2 is vandaag naar zijn brugklas-introductie dag. Ook spannend! Heel benieuwd hoe hij vanmiddag thuiskomt.

Tango

Tango

02-09-2014 om 15:04

Bedoel je echt 5 jaar, Jippox, of groep 5? Een rekenanalyse ben ik in heel het basisonderwijs nog nooit tegengekomen en een mindmap volgens mij ook niet echt.
Of is dit een speciale school, Leonardo o.i.d.?

creabea

creabea

02-09-2014 om 15:46

dat denk ik

mijn 5-jarige heeft tot nu toe legpuzzels gemaakt en met kapla gespeeld

lisbeth

lisbeth

02-09-2014 om 15:55

ik meen mij te herinneren

dat de kinderen van Jippox wat slimmer dan gemiddeld zijn
rekenanalyse heeft dochter in groep 4 gehad en een mindmap kom ik hier ook al een paar jaar tegen.

haha

Ja ze is echt 5 (wordt eind november 6) en zit in groep 4. Samen met haar broer (7 jaar, groep 5) zit ze nu in een zogenaamde 'topklas'. Daar zitten de hele slimme kinderen van groep 4 t/m groep 8 bij elkaar. Ongeveer 1/5 deel van de tijd besteden ze aan regulier schoolwerk en de rest van de tijd draaien ze een heel eigen programma, met extra vakken en projecten enz. Er is veel aandacht voor de sociale ontwikkeling en voor het 'leren leren', zeg maar.
Tot nog toe zijn we erg blij met deze school/klas. Op de vorige school was zoon zwaar ongelukkig en dochter deed gewoon helemaal niets. Ze bloeien hier echt op.

vlinder72

vlinder72

02-09-2014 om 21:15

En hier

Alles gaat goed. Ik was maandag echt behoorlijk zenuwachtig. Zou het wel goed gaan?. Krijgen ze er spijt van? Maar de eerste dag verliep prima. De jongste in groep 2 had lekker gespeeld. De tweede in groep 6 vond het erg leuk en ze had al een vriendinnetje en ze ging daar ook gelijk na school mee spelen. De oudste kreeg gelijk extra werk en hij vond het volgens mij allemaal wel prima op school (hij is niet zo vertellerig).

En vandaag vertelde mijn dochter dat ze hoopte dat alle dagen zo zouden zijn als vandaag . Ze had gym gehad en na school voor het eerst naar de BSO. Ze had allemaal aardige meisjes ontmoet. Mijn jongste vind het jammer dat hij morgen niet naar de BSO mag. Het gaat hier dus prima.

En ik kwam toch nog een paar bekenden op het schoolplein tegen dus dat komt ook vast wel goed.

troelahoep

troelahoep

08-09-2014 om 13:34 Topicstarter

een week later

wat een verschil met de oude school! Dat hadden we wel verwacht, maar toch. Bij de oudste is dat het opvallendst, hij zit nu in groep 6 en is aangenaam verrast: er zitten alleen rustige kinderen in de klas, de hele week is er niemand uitgestuurd en het enige stoute wat hij heeft gezien is een groepje kinderen die af en toe stiekem kletsen. Op de oude school werden er dagelijks meerdere kinderen uit gestuurd, sommigen kwamen nog nauwelijks de klas in. Opmerking van zoon: "ik dacht dat een school gewoon een school was, maar de ene school is heel anders dan de andere!"

De jongste, die aanvankelijk bang was zijn oude school te gaan missen, is ook helemaal om. Op deze school hebben ze meer kapla en je mag voetballen op het schoolplein Op de nieuwe school mag je van alles meer, is zijn reactie (wat kan kloppen, want op de oude school mocht vooral heel veel niet)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.