maggietel
27-01-2009 om 10:36
Eindcito groep 8/ziek zijn
Wie kan mij vertellen hoe het opgelost kan worden als een kind tijdens de eindcito ziek is en dus één of twee dagen van de drie niet op school is.
Onze zoon is al vanaf oud en nieuw af en aan ziek, daarvoor al een week of 10 gehoest. Soms lijkt het beter te gaan om vervolgens een dag later weer terug bij af te zijn. Hij heeft hoofdzakelijk last van overgeven en diarree en heeft totaal geen energie meer over. Er is al een paar keer telefonisch contact geweest met de huisarts en straks hebben we daar een afspraak. Tot op heden is alles op het heersende virus gegooid maar ik weet het niet meer. In november en december ook een keer voor het hoesten bij de huisarts geweest en 4 jan. naar de huisartsenpost en toen heeft hij een ab-kuur gekregen voor het hoesten/longen.
Nu begint de cito wel heel dichtbij te komen en ik vraag me dus af of hij eventueel op een later tijdstip de cito kan maken.
M Lavell
27-01-2009 om 10:47
Inhaalcito
"Wie kan mij vertellen hoe het opgelost kan worden als een kind tijdens de eindcito ziek is en dus één of twee dagen van de drie niet op school is."
Er is een inhaalcito. Kijk even op cito.nl of je iets over een datum kunt vinden. Volgens mij is die in maart al.
Groet,
Miriam Lavell
Saartje
27-01-2009 om 14:14
Week erna
Hoi maggietel
Wat ik me herinner was het al een week later op de computer van school. Let wel op alleen niet gemaakt onderdelen mogen overgemaakt worden. Het vriendinnetje van mijn dochter heeft een dag ziek de cito gemaakt en dit mocht niet over. De gedroomde score van 550 werd 544.
beterschap voor je zoon.
Saar
maggietel
27-01-2009 om 15:03
Saartje
Het risico van een vertekende uitslag is precies waarom ik graag wilde weten wat de mogelijkheden zijn. Half ziek een eindcito maken is natuurlijk niet handig maar ja, hij is al vrij lang aan het kwakkelen dus we hopen er maar het beste van.
maggietel
28-01-2009 om 09:50
Pelle
Kinkhoest verwacht ik niet. Ondertussen hoest hij bijna niet meer en meerdere kinderen zijn getest uit zijn klas (halve klas zat te blaffen) en daar kwam niets uit. Vanmorgen is er bloed geprikt en een urine weggebracht voor een kweek dus we wachten maar weer even af. Ze hebben studiedag vandaag en hij is weer fitter dan gisteren dus hopelijk morgen en vrijdag weer naar school.
kaatje43
28-01-2009 om 10:46
Liever thuis laten, dan ziek een cito doen.
Inderdaad vanwege de mogelijkheid om 'm in te halen. Ziek een Cito maken beïnvloedt de score en dat zou jammer zijn.