Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Amsterdamse

Amsterdamse

05-05-2018 om 20:13

Eindexamen 2018


Paasei

Paasei

19-06-2018 om 18:56

Uni

Hier ook nog geen officieel bericht Thera. Hoewel zoon wel een uitnodiging kreeg voor 'na het examen dagen', om te komen kijken. Hij kon helaas niet.
Heeft jouw zoon wel een studie-check-dag gehad? Zo'n verplichte, om te kijken of de gekozen richting bij hem past? Heeft zoon wel gehad. Bij hem was het OK. Zou verder horen (via Studielink?) Over eerste betaling en zo, maar nog niks.

Ondertussen bezig met kamer zoeken. Wij dan, zoon doet niks.. al stimuleren we hem te pletter om op Facebook te gaan e.d.. Heel frustrerend. Hoop dat ie op tijd 'wakker wordt', anders wordt het een tentje op de campus..;-(

Audio

https://www.rug.nl/education/nederlandse-studenten/functiebeperkte-studenten/visuele-beperking

Ook een argument uit het jaar nul dat je het zonder audio moet doen want dat kan ook niet op de universiteit. Alle hogescholen en universiteiten hebben tegenwoordig een beleid op functiebeperking.

"Er zijn voorzieningen om het studeren makkelijker te maken. Voorbeelden zijn:

Gebruik van een laptop tijdens colleges of tentamens.
Overleg met de docent over digitaal studiemateriaal.
Extra tentamentijd.
Aangepast tentamen (groter formaat, ander lettertype, aparte ruimte)
Gebruik van voorlees software."

Dat is ook vast makkelijker gezegd dan gedaan, maar zoon hier studeert ook met slechtziende en nagenoeg blinde medestudenten. Van alles gaat dan via spraak. Ook de appjes naar elkaar....

Paasei

Ik heb via studielink wel bericht gekregen dat de betaler van het collegegeld (wij) dat online moest aangeven/goedkeuren. Bedrag stond er ook al bij.
Verder ben ik ook erg benieuwd wanneer we welk informatie gaan krijgen. Via het intranet van de hogeschool hebben we zelf al wel wat informatie gevonden dus weet al wat de boekenlijst ongeveer is en wat ze in de introductieweek gaan doen. Als dat hetzelfde is als afgelopen jaar dan.

Paasei

Ik heb het nagekeken op de site van de universiteit en daar ging het om een diditale vragenlijst als studiekeuzecheck. Even nagevraagd bij zoon, die had hij inderdaad gemaakt en kreeg daarop het bericht dat hij geschikt was. Dat is het dan misschien wel.

Flanagandochter,

Ik wens je heel veel succes vandaag. Aan je voorbereiding ligt t niet, je kunt t !

Ik wil je nog een tip van mijn dochter meegeven: Vind je een opgave lastig....pen even neerleggen en denken aan iets waar je heel goed in bent en dan pas weer doorgaan.

Succes!

@nnemoon

@nnemoon

20-06-2018 om 08:22

Flanagan

Heel veel succes vanmiddag voor je dochter. We duimen met zijn allen voor haar!

Ging goed

Ik kon haar niet vertellen dat er zoveel moeders voor haar duimen. Maar ik gaf wel aan dat er op de bejaardenclub waar ik als vrijwilliger werk, hoeveel dames haar succes wensten. Het is ook heel bijzonder dat zoveel mensen die jou persoonlijk niet eens kennen, je succes wensen. Heel hartverwarmend.

Tijdens de herkansingstraining heeft ze geleerd veel met haar binas te werken. De term EPO uit het examen van het eerste tijdvlak, stond wel degelijk in het Binas. Maar de waarde en toepassing van binas is in de afgelopen examenjaren, in de lessn te weinig aandacht aan besteed. De lessen waren meer gefocust op veel lezen en stampen en mooie zinnen.

Tijdens de training was er ook veel aandacht voor opzoeken van info uit bronnen.
Vanmiddag had ze, naast vragen die mbv het binas beantwoord kon worden, ook relatief veel bronvragen. Er was geen black-out en ze heeft alle vragen kunnen beantwoorden itt tot het vorige examen waarin ze in tijdnood kwam.

Ze had geen audio-ondersteuning maar bleef wel vrij van stress.
Nu maar afwachten.
Ik vroeg of ze ook een vlag wilde. Ze gaf aan zeker een vlag te willen na het aanzien van al die vrolijk wapperende vlaggen.
Update volgt.

Oo wat FIJN met hoofdletters

Dat geeft moed voor dr,dat t toch goed geholpen heeft, die training. Je was er huiverig voor he? Nou vlaggen mag ze dan hoor en feesten en...

En,,

haar kamer ontdoen van examenbundels etc.

Ojaaa

Dat heb ik ook gedaan toen, ales, echt alles naar oud papier of andere doelen haha. Vooral die stapels aantekeningen wegdoen was erg fijn,hahaha

Knap

Ontzettend knap dat ze de weg terug omhoog heeft gevonden! Deze ervaring is op zich al veel waard. Nu nog even duimen voor het eindresultaat. Toi toi!

@nnemoon

@nnemoon

26-06-2018 om 09:34

Flanagan

Even een vraagje, wanneer hoort je dochter of ze geslaagd is?

margaretha

margaretha

26-06-2018 om 10:38

morgen

Morgenochtend boeken inleveren en rapport halen, dan hoort zoon ook of hij geslaagd is en is 's avonds de diplomauitreiking. In België kennen we geen centraaleindexamen zoals in NL. Alles wordt door de school zelf geregeld, er zijn wel eindtermen waaraan voldoen moet worden (en die worden best goed gecontroleerd).

Uitslag

Wordt vrijdag bekend gemaakt. Voor zaterdag staat er al een BBQ. We gaan er ergens toch wel van uit dat ze het heeft gered. Zo staat ze er zelf ook in, merk ik.
We hebben het ‘toch-niet’ scenario er nog niet bij gehaald.

margaretha

margaretha

28-06-2018 om 10:25

geslaagd

gelukkig, want de cijfers waren niet echt hoog.

Margaretha,

Gefeliciteerd met je zoon. Wat een opluchting.
En nu tijd voor een nieuwe fase; gerichte groei tbv zijn loopbaan.
Dat diploma heeft hij in zijn pocket.

Dora

Dora

28-06-2018 om 14:12

Flanagan

Ik denk morgen aan jullie!

Ook

Deze doorzetter geslaagd!
Gisteren even onzeker; wat als...
Vandaag viel de last van haar af; 2 punten hoger dan het resultaat van het eerste examen en meteen een punt hoger op de cijferlijst.

Het voortentamen voor natuurkunde had ze vorig jaar al behaald.
Ze heeft, na de matchingsdag, ook een positief advies van de uni.
Alles valt op zijn plaats. Dit succes smaakt dubbel zoet.

Voor mij ook

Aagje Helderder

Aagje Helderder

29-06-2018 om 11:11

Hee, wat ontzettend fijn Flanagan

Gefeliciteerd! Voor je dochter en voor jullie als ouders.

Aagje

Lusithania

Lusithania

29-06-2018 om 11:12

Gefeliciteerd!

Super gedaan door je dochter.

Mammalein

Mammalein

29-06-2018 om 11:20

En hier...

Een enorme opluchting! Na vorig jaar gezakt te zijn en na het herexamen alsnog 0,1 punt tekort heeft onze oudste vwo 6 nogmaals gedaan. Uitslag 13 juni: gezakt....weer een herexamen en net te horen gekregen dat hij nu geslaagd is!! ( het huis stond hier even te trillen op z'n grondvesten...)

wauw

Wat een superprestatie flanagan en mamalein!
Laat de bubbels nu maar stromen!

Nicolette

Nicolette

29-06-2018 om 12:07

Proficiat!

Flanagan en mamalein met dochter en zoon. Op naar de volgende fase.
Vriendin van dochter was helaas niet zo gelukkig. Definitief gezakt.

@nnemoon

@nnemoon

29-06-2018 om 12:14

Gefeliciteerd!

Flanagan en Mamalein, gefeliciteerd met het behalen van het diploma van jullie kinderen. Super!

JEEJ!!!

SUPER!
Wat fijn Flanagan en Mamalein...ik stuiter mee!
Feesten!!

Tango

Tango

29-06-2018 om 14:48

Gefeliciteerd!

Flanagan en Mamalein! Wat heerlijk dat het gelukt is!
Ik zag hier vanmorgen een vlag met tas hangen en moest meteen denken aan jouw dochter, Flanagan. Gelukkig hangt voor haar nu ook de vlag uit.

Pennestreek

Pennestreek

29-06-2018 om 14:54

Wat goed!

Fijn, toch nog gered allebei, dat is nog eens een goed begin van de vakantie! Nu kunnen ze echt ontspannen! En jullie natuurlijk ook.

margaretha

margaretha

29-06-2018 om 17:27

gefeliciteerd

flanagan en mamalien met de geslaagde kinderen

Fijn zeg!

De middelbare school daar zijn ze nu klaar mee!

Dora

Dora

29-06-2018 om 22:17

Heerlijk!

Nu fijn doorgaan zonder gedoe.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.