Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Amsterdamse

Amsterdamse

05-05-2018 om 20:13

Eindexamen 2018


Klaar met wachten

Dochter is geslaagd!!! Pffffff wat een ontlading hier in huis.

en hier....

ook een geslaagde. Hoera!

Alle geslaagden (en ouders) van harte gefeliciteerd, en Flanagan: wat balen! Hopelijk na de her toch ook geslaagd.

Lusithania

Lusithania

13-06-2018 om 16:57

Nu meer tijd

Bel je man dat dochter geslaagd is, staat ie even later met collega's hier om even taart te eten en dat als je net hier aan het melden bent dat er een geslaagde is.

Alle examenkandidaten en ouders van harte gefeliciteerd en voor de nog niet geslaagden sterkte. Flanagan, ik hoop dat je dochter er nog een paar dagen goed tegen aan kan gaan om alsnog het positieve resultaat te krijgen!

Lusithania

Lusithania

13-06-2018 om 16:58

appen

Dochter is wel al de hele middag aan het appen met deze en gene om alle uitslagen mee te krijgen en alle vragen van anderen te beantwoorden. Ze heeft er maar ontzettend druk mee. Dat vind ik wel grappig omdat de oudste dat helemaal niet zo had.

Tango

Tango

13-06-2018 om 17:18

Hier ook geslaagd!!!

Dochter werd om 13.15 u. al gebeld. Lekker vroeg. Ze was niet helemaal tevreden over de cijfers maar toch superblij! Ben meteen taartje gaan halen en slingers. Vanavond lekker uit eten.
Heb dochter alleen even gezien op haar werk, ze is daarna meteen door gegaan naar school voor de cijferlijst. Nog geen foto kunnen maken bij de vlag, die inmiddels al vrolijk hangt te wapperen.
Gefeliciteerd voor al jullie geslaagden, succes voor de herkansers en voor de gezakten veel sterkte!!!

Bennikki

Bennikki

13-06-2018 om 19:02

Hier ook!

En met een dikke 7,5 gemiddeld kan ze met een gerust hart volgend jaar VWO-examen gaan doen! Zelfs een 7 voor wiskunde, terwijl ze daarvoor de eerste 4 jaar nog nooit een voldoende heeft gehaald!
Gefeliciteerd allen en sterkte en succes voor de (nog) niet geslaagden!

Hier ook geslaagd...

Geheel volgens verwachting, maar toch fijn!!

Ook mijn klas op school heeft t goed gedaan...

Ingrid

Paasei

Paasei

13-06-2018 om 19:33

Yes! Socrates..?

Vanaf 3 uur zou er gebeld worden, maar eerst de gezakten/herexamens. Dus 'hoe later hoe beter'. Gaat de telefoon om 5 over 3.. schrik! Maar gelukkig met goed nieuws!

Zoon heeft hele goede cijfers, met alleen een 5 voor Duits. Mentor opperde dat hij daar een her voor doet; als hij een 6 zou halen, zou hij een uitnodiging krijgen voor Socrates..?? Google leert dat ze daar mee de Socrates Society bedoelt, voor de top 10% beste studenten. Een netwerk-dingetje. Zoon had er nog nooit van gehoord en ik ook niet. Zegt een van jullie dat iets en is dat de moeite waard..?

Lusithania

Lusithania

13-06-2018 om 20:34

Cijferlijst

De cijferlijst is gehaald. Het ene eindcijfer vijf is voor Nederlands, eigenlijk zoals verwacht. Met een 3,6 stond net ruim genoeg om afgerond een 5 te staan.
Super als je weet dat ze o.a. Een flinke taalontwikkelingsstoornis (TOS) heeft.
Nu kan ze beginnen aan een pittige bètastudies op het hbo.

Mussie

Mussie

13-06-2018 om 21:51

Zo blij

Hij is geslaagd voor het vwo! Een prachtige lijst met echt wat aangename verrassingen. Ja, als je een 5,9 staat en je haalt ineens een 7,7 voor natuurkunde dan verandert dat je cijfer aardig.
Ik moet nu ineens denken dat ik dit forum ontdekte toen ik net zwanger van hem was geloof ik. Potjandorie, het is voorbij gevlogen.

Mussie

Mussie

13-06-2018 om 22:46

Flanagan

Wat rot joh, het was haar echt gegund om nu in 1x te slagen! Wat goed dat ze meteen doorpakt. Ik duim!

Hier

Zoon ook geslaagd - was ook wel verwachting- Gisteravond zijn we (zoon, dochter, hun vader en ik) uit eten geweest. Dat was een goede afsluiting van deze periode.
Nu moet hij nog definitief keuze maken tussen twee studies.

@nnemoon

@nnemoon

14-06-2018 om 08:17

Gefeliciteerd

Iedereen van harte gefeliciteerd met het behalen van zijn/haar diploma.

Flanagan, ik wens je dochter heel veel succes met haar herexamen. Als we met zijn allen voor haar duimen, moet het toch wel goed komen? Kwam ze veel tekort?

@nnemoon

Net als vorig jaar op 0,2 gezakt. De dyslexie speelde vorig jaar parten bij de talen. Afgelopen jaar dmv drie deelcertificaten geprobeerd het gemiddelde op te krikken. De SE’s zagen er goed uit. Toch heeft biologie met ‘vage’ vraagstellingen er zo ingehakt dat ze er net zo voor staat als vorig jaar.
Het vervelende is dat een eventuele switch naar hbo niet eens mogelijk. Men moet eerst een papiertje halen. Er zijn in onderwijsland in korte termijn veel wijzigingen doorgevoerd. Ik kan mij goed voorstellen dat er meer leerlingen zo hun hoofd hebben gestoten. Maar ze lopen zo wel vast en er zit dan niets anders op om volgend jaar opnieuw een jaar te verdoen. Daarnaast willen ze op een hbo ook geen studenten die weer te ‘oud’ zijn.
We worden er niet vrolijk van, een succesje in deze tijd was heel welkom.
Gisteren aangemeld voor een training. Lees ik net dat die organisatie niet heel erg goed presteert. Het maakt het niet gemakkelijker om te geloven in een goede afloop.

Ik ben wel blij voor alle geslaagden en hun ouders.

Pennestreek

Pennestreek

14-06-2018 om 10:28

En ze mag door naar de havo!

Nou, dat is een hele opluchting, want ze wil echt niet naar de Mbo-opleiding waar ze zich had ingeschreven. Hoewel ik niet geloofde dat er een andere uitkomst zou zijn is toch fijn dat het nu officieel is.

Alle geslaagde: van harte! En Flanagan, wat zuur voor je dochter. Ik ga ook hard duimen.

Noordenveld

Noordenveld

14-06-2018 om 11:24

Geslaagd

Cum laude. 1 8, rij negens en 2 tienen. En zo blij dat iedereen van zijn vrienden geslaagd is. Feest.

Pennestreek

Pennestreek

14-06-2018 om 11:27

Oh ja, hier ook alle vrienden geslaagd

Heel belangrijk, want ze gaan met een grote groep daarvan een weekje weg. Dan is het wel fijn als iedereen in feeststemming is .

Overigens, van haar jaar is 100% direct geslaagd. Als er nog herexamens gedaan gaan worden is het om het cijfer(gemiddelde) nog wat op te krikken, maar dus niet noodzakelijk. Wat bijzonder he?! Ik vind het echt fantastisch. Fijne school...!

Niny

Niny

14-06-2018 om 12:13

Geslaagd

Het was een lange dag gisteren en om half acht (het moment waarop ze NIET gebeld moest worden) werd het heel stil in huis. Ze is boven gaan zitten met haar telefoon en de mentor belde haar even voor acht uur om te zeggen dat ze geslaagd was. Wat een opluchting!

Dora

Dora

14-06-2018 om 12:43

Pennestreek

Wat mooi! Bij ons ziet het er ook goed uit voor de hele klas. Een opsteker voor de school, die een aantal moeilijke jaren achter de rug heeft en daar hard aan gewerkt heeft. Dan is het mooi als je opeens percentages van tegen de 100% kan laten zien!

Flanagan

Ik wil even laten weren dat ik veel aan je denk, ik duim nog steeds!

Ik duim mee!

Ik duim mee flanagan!

Hier heeft kind na een kamer ( 3 weken terug) en slagen ( vorige week) vandaag bij het uitzendbureau een vakantiebaan geregeld. Morgenvroeg 0730 beginnen. Hahaha. t is gedaan met het gehang voor de Xbox!

Pfff,,,

Na een druk weekend met 2daagse training, op zich wel heel leerzaam, vandaag een bericht van school dat ze een minder groot gat hoeft met de her hoeft te overbruggen dan ze dacht; we hadden een goed cijfer voor een nietszeggend vak als handvaardigheid over het hoofd gezien. De drempel is zo minder hoog.

Aan de andere kant; als ze van de drie deelcertificaten, bio niet over had gedaan, dus alleen de twee andere deelcertificaten, en het cijfer voor bij van vorig jaar had behouden, was ze wel al geslaagd geweest. Heel erg zuur. Maar met ‘als’ schiet je ook niet veel op. Alleen vraagt drie vakken meer studie-uren. Tijd die ze ook aan de twee vakken had kunnen besteden. Het blijft een gok.

Nu moet ze 0,5 hoger halen dan het examen waar ze te maken had met een burn-out.
Ze heeft ingezien waarom ze het examen heeft verknalt en heeft zodoende vertrouwen in zichzelf hervonden.

Wel lief dat jullie aan haar denken!

Flanagan

Ook van mij heel veel succes voor haar. Wat fijn dat ze het vertrouwen in zichzelf terug heeft gevonden!

Tango

Tango

19-06-2018 om 09:06

Succes!

Voor je dochter, Flanagan. Wanneer moet ze haar her doen?
En ook succes voor alle andere examenkandidaten met een her!
Dochter hier deed vorig jaar een herexamen, ik weet nog zo goed hoe dat was. Ze moest ook 3,5 punt hoger scoren, wat natuurlijk helemaal niet haalbaar was, maar ze heeft het toch geprobeerd maar helaas niet gered. Zo blij waren we daarom dat ze nu in 1 keer geslaagd was.

Voorlezen

De her is morgenmiddag.
Omdat lezen voor een dyslect best vermoeiend kan zijn, wilt ze haar energie sparen voor het moment dat ze moet piekentijdens de her, (net een schaatswedstrijd). Zodoende heeft ze graag dat ik voorlees. Ik ben best gaar van al het voorlezen. Maar het is voor een goed doel.

Als ze eenmaal geslaagd is , heeft ze tenminste die startkwalificatie op zak en gaan de deuren voor haar open.

Lusithania

Lusithania

19-06-2018 om 14:38

Flanagan

Maakt jouw dochter gebruik van de mogelijkheid om het examen voor te laten lezen? I.v.m. Een TOS en altijd moe door een chronische ziekte, had mijn dochter deze mogelijkheid.
Sterkt ermee, voor jou en je dochter!

Audio-ondrsteuning

Bij aanmelden op vavo kreeg school een kopie van dyslexieverklaring. Op de oude VO- school werd dan meteen tijdsverlenging en audio-ondersteuning geregeld. Hier kregen we bij navraag te horen dat de vavo niet aan audio-ondersteuning deed?! Achteraf is dat ook wel een vreemde zaak.
Op deze vavo kreeg dochter bij de eerste SE- week te maken met weigering extra tijd want dan had ze dat expliciet OOK bij het examenbureau in het gebouw van die vavo moeten melden. Nog zoiets. Je geeft een verklaring af en de school voert dit niet door naar de begeleiding van ll tijdens examens. En achteraf corrigeren was ook uitgesloten.
Ze kreeg extra tijd van de docent en moest met een andere kleur pen schrijven. Maar het examenbureau keurde dit niet goed. Bij de tweede SE kreeg ze wel extra tijd omdat het bureau nu wel in hun systeem hadden staan dat ze dyslect was.

Dochter vertelt net dat niemand van de kandidaten audio-ondersteuning krijgt. Er zijn wel een paar lln die op een pc hun examen maken, maar zonder koptelefoon. Ze zitten wel in een stilteruimte en krijgen extra tijd.
Het blijkt dat scholen wel eens verschillen in beleid, hoe mooi een masterplan dyslexie ook door de Onderwijsraad is bedacht.

Dus nee, ze heeft haar examen zonder audio-ondersteuning te maken. Dat is wel een nadeel want zeker bij biologie geeft audio rust en blijf je beter geconcentreerd omdat je meer ontspannen bent.
Maar ja, straks op de universiteit is er ook geen audio-ondersteuning. Dat werd op de matchingsdag aangegeven.

Vraagje

Onze zoon heeft nog niets gehoord van de universiteit waar hij zich heeft ingeschreven (netjes voor 1 mei) Alleen een bevestiging van de aanvraag. Weet iemand of dat normaal is? Er moet toch nu ongeveer een uitnodiging voor een gesprek komen, dacht ik..

Lusithania

Lusithania

19-06-2018 om 17:54

Flanagan

Dat maakt het wel extra lastig!

Straks op de uni zijn er vast ook boeken digitaal in pdf o.i.d.. deze kun je omzetten zodat ze alsnog voorgelezen kunnen worden.
Voor mijn eigen studie heb ik de pdf verdeeld in hoofdstukken en die omgezet.
Het kan wat rust geven, de boeken worden er niet dunner op.........

Thera

Mijn dochter heeft een poosje geleden een studiekeuzecheckgesprek gehad op de hogeschool waar ze heen gaat. Bedoel je zo’n soort gesprek? Geen idee wat gebruikelijk is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.