Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mussie

Mussie

01-05-2019 om 22:33

Eindexamen 2019

Ik heb er weer een! Een eindexamenkandidaat. Hij is best serieus aan het leren maar het niveau is wat hoog voor hem (HAVO). Hij moet er echt voor werken. Nog een week, dan gaan we beginnen. Hoe is het met de andere kandidaten?


AnneJ,

Gefeliciteerd. Die startkwalificatie heeft ze binnen.

Pennestreek

Pennestreek

12-07-2019 om 20:12

Wow, gefeliciteerd AnneJ!

Wat ontzettend goed van haar! En wat een opsteker dat ze het in 1 x gehaald heeft, dat is heel goed voor haar gevoel van eigenwaarde en zelfvertrouwen lijkt me.
Hier duurt het nog even. Zoon moet volgende week voor al zijn vakken mondelinge examens doen, en voor Engels een presentatie. Verder nog zijn pws presenteren en verdedigen. Dat vindt hij lastig, het maken van die presentaties. Want dat betekent samenvatten en dat kan hij niet goed. Voor Engels mag het 5 min duren, 1 sheet. Daar ligt hij letterlijk wakker van. Voor een presentatie van een half uur draait hij zijn hand niet om, maar dit vindt hij een straf...

Wat ik heel erg raar vind is dat we pas na het laatste mondelinge examen horen welke cijfers hij voor het schriftelijke deel heeft gehaald. Een beetje strategisch leren is er dan dus niet bij. Over zoon maken we ons geen zorgen, maar je zal maar ergens een 4 hebben gescoord, die wil je wel graag compenseren dus extra hard op dat vak studeren...
Ik hou jullie op de hoogte!

Jeeeej

Och Anne wat fijn!

Super!

Van harte Anne en dochter!!!

Anne

Gefeliciteerd!

Heel fijn, helemaal niet raar dat je ontroerd bent

Laetitia

Laetitia

12-07-2019 om 20:46

Gefeliciteerd met je dochter AnneJ

Wat fijn voor haar en jou.

Ik huilde ook

Gefeliciteerde Anne! Toen vorig jaar mijn oudste eindexamen deed moest ik ook huilen. Ze belde met n grafstem en toen jubelde ze het uit hahaha

anne

Gefeliciteerd voor je dochter en voor jou! Blijft bijzonder toch een afsluiting van bepaalde periode

Ja, bedankt

Iedereen bedankt.
Het is weer een 'voor het laatst' dingetje. Voor het laatst met dochter in haar middelbare school.
De school had het prima georganiseerd, met bloemen en toespraakjes en een paar bekers voor speciale prestaties.

Nu maar hopen dat zoon van Pennestreek volgende week doorkomt. Want het was wel zweten. Je weet inderdaad he-le-maal niets aan cijfers tot ze je opbellen of je geslaagd bent.

Tihama

Tihama

13-07-2019 om 23:20

Gefeliciteerd

Van harte, AnneJ.

heel fijn!!!

Emmawee

Emmawee

14-07-2019 om 09:01

AnneJ

Van harte gefeliciteerd. Ja, zo'n diploma kan toch ook wel een klein beetje voelen als beloning voor goed ouderschap. Zeker als het allemaal niet vanzelf is gegaan.

Pennestreek

Pennestreek

18-07-2019 om 20:09

Yesss!!!

Zoon is geslaagd, met een fantastische lijst! We zijn hoewaanzinnig trots op hem. Onze held! Vanavond gevierd met bubbels en Grieks eten (keuze van zoon). Morgen viert hij het met wat vrienden en gaan we met de familie uit eten. Op naar het HBO!

Super zeg!

Wat een kroon op een moeilijke tijd moet dit zijn! Gefeliciteerd.

Pennestreek

Pennestreek

18-07-2019 om 20:16

Systeem

Ik vind het echt wel een raar systeem van examineren. Hij heeft beduidend slechter gescoord voor zijn mondelinge examens dan voor zijn schriftelijke. Gemiddeld een heel punt lager. Voor Nederlands zat er zelfs 2,6 punten verschil tussen. Maar goed, de cijfers doen er uiteindelijk niet toe natuurlijk. Maar voor de schriftelijke examens was hij ‘cum laude’ geslaagd. Hij heeft alleen voor wiskunde hoger gescoord op het mondeling. Het cijfer bleef gelijk, het scheelde niet veel. Maar ik kan me voorstellen dat als je er al niet heel goed voor staat, zo’n ronde mondelinge examens je de das om kan doen. Nou ja, waarschijnlijk zijn er ook kinderen waar juist het omgekeerde voor geldt.

Wow! Geweldig!

Wat een geweldige uitkomst. Ik zat al te wachten op je berichtje. Gelukkig Pennestreek. Inderdaad, dat zal heel goed zijn voor zijn zelfvertrouwen. En voor jou gemoedsrust.
Heerlijk.

Laetitia

Laetitia

18-07-2019 om 20:25

Pennestreek

Gefeliciteerd!!!! Fijn hoor.

Wat fijn!

Spring juich en gil....want t mag! Straks heerlijk slapen en als je dan snachts wakker wordt.... is t zo fijn om opgelucht te zijn!

Emmawee

Emmawee

18-07-2019 om 20:50

Wat geweldig

Echt heel fijn dit. Gefeliciteerd Pennestreek!

Bloempot

Bloempot

19-07-2019 om 07:26

Gefeliciteerd

Fijn dat hij geslaagd is, hoewel het te verwachten was , is het toch een opluchting. Een Havo diploma is een prachtige basis voor een vervolgopleiding ! Fijne vakantie !

gefeliciteerd!

Mooi dat hij geslaagd is!

Zeetakje

Zeetakje

19-07-2019 om 07:31

Van harte

Zo verdiend! Geniet ervan.

Gefeliciteerd

Fijn dat hij geslaagd is!

Hoedan

Hoedan

19-07-2019 om 21:07

Hoera Pennestreek

Wat fijn dat je zoon geslaagd is!!

Pennestreek,

Gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal voor je zoon.
Hij kan een moeizame tijd met veel stress achter zich laten. Dat geldt ook voor jullie, de ouders.
Ik hoop dat zijn eerste jaar van zijn status als student, hem de vleugels mag geven om te genieten van die nieuwe weg waar hij voor gekozen heeft.

Ik merk hier dat deze afsluiting niet meteen betekent dat de taak van ouder voorbij is.
Maar het loslaten wel met sprongen gaat omdat de kinderen hier nu sterker in hun schoenen staan. Dat geeft rust. Dat wens ik je ook toe.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.