Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

En dan wachten, tot de uitslag

Mijn dochter heeft nu haar laatste examenvak, koken.
En dan is het wachten op de uitslag 14 juni.

Pubers in spanning, ouders in spanning, hoe ga je daar mee om.

Er moet een wonder gebeuren in de vorm van N-termen boven de 2 wil zoon nog kans maken op een heel havo-diploma. 3 zeker maar misschien 4 of 5 deelcertificaten is het hoogst haalbare. Hij heeft al een mavo diploma waarmee hij naar de vervolgstudie van zijn keuze kan dus hij gaat het volgende jaar niet over doen.
We zijn hier dus redelijk relaxed.

Cindy79

Cindy79

23-05-2023 om 10:32 Topicstarter

De cijfers die meetellen, zien er goed uit, ze doet VMBO zorg.
Bio is een moeilijk vak voor haar.
De cijfers wat mee telt, varieert tussen een 6,5 en 7 en 8.

ze gaan als afscheid naar de Efteling toe met de klas.
Zelf gaat ze in de tussentijd werken, en ik hoop dat het snel 14 juni is.

De spanning is nu even hoog want net klaar met de examens maar zal tot kort voor de uitslagdag wat afnemen, weet ik uit ervaringen van middelbare scholieren. Zeker als er afleiding is. 

Ik zou proberen het los te laten. Ze hebben hun best gedaan, meer kunnen ze niet doen en er is nu niks meer aan te veranderen. Op de N-term en de beoordeling hebben ze geen invloed. Het is lastig, maar ook zonde van de tijd om continu gespannen te zijn erover. Lekker gaan werken, afspreken met vrienden, op vakantie, leuke dingen doen.
En dan opeens is het zo 14 juni.

Zoon giet gaat ook lekker werken.  Hij heeft zich 4 dagen in de week laten inroosteren bij zijn bijbaan.  Dat is een locatie die deze weken heel veel schoolreisjes ontvangt dus graag veel eindexamenleerlingen in dienst heeft die allerhande taken in het park kunnen doen. 
Zoon gaat zo vertrekken voor zijn examen wiskunde, dan donderdag nog de laatste en dan is hij klaar. 

ik denk dat dochter prima door de wachttijd heen slaat, ik daarentegen...

Wees zelf rustig, dit kan overslaan naar je dochter 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.