Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Ervaringen delen eindexamen


En helaas zal het ook niet het eerste kind zijn dat pas op het examen er achter komt hoe ze dat uit moet vogelen.

Maar misschien kun je haar vragen of ze het weet? In plaats van het zelf uit te zoeken?

AnneJ schreef op 16-05-2021 om 12:08:

En helaas zal het ook niet het eerste kind zijn dat pas op het examen er achter komt hoe ze dat uit moet vogelen.

Maar misschien kun je haar vragen of ze het weet? In plaats van het zelf uit te zoeken?

O, zeker niet. Maar juist daarom lijkt het me geen probleem omdat er ongetwijfeld een of meerdere docenten rondlopen die wat leerlingen hebben die daar moeite mee hebben .

Daarom sloot ik ook af met de vraag of dochter om hulp had gevraagd. Maar algemeen gezien lijkt het mij dat dochter dat zelf kan oplossen.

Jesse_1 schreef op 16-05-2021 om 12:12:

[..]

O, zeker niet. Maar juist daarom lijkt het me geen probleem omdat er ongetwijfeld een of meerdere docenten rondlopen die wat leerlingen hebben die daar moeite mee hebben .

Daarom sloot ik ook af met de vraag of dochter om hulp had gevraagd. Maar algemeen gezien lijkt het mij dat dochter dat zelf kan oplossen.

'wat leerlingen helpen' wilde ik zeggen.

Nou ja, ik dacht, ze heeft al veel aan haar hoofd, ik help even. Ze helpt mij ook regelmatig aan dingen herinneren .

Maar ze had het al geregeld, blijkt.

@zussie, hier moet de grafische rekenmachine uit de examenstand zijn, wat hier nogal gedoe was aangezien zoon hem ooit per ongeluk in de examenstand had gezet. Ze moeten een half uur voor aanvang van het wiskunde-examen aanwezig zijn en ter plekke de rekenmachine in de examenstand zetten.

jester4 schreef op 16-05-2021 om 14:38:

@zussie, hier moet de grafische rekenmachine uit de examenstand zijn, wat hier nogal gedoe was aangezien zoon hem ooit per ongeluk in de examenstand had gezet. Ze moeten een half uur voor aanvang van het wiskunde-examen aanwezig zijn en ter plekke de rekenmachine in de examenstand zetten.

Heb het aan haar doorgegeven. Ze heeft een boekje van school gekregen waarin staat dat grafische rekenmachine alleen is toegestaan in examenstand en dat tijdens het examen gecontroleerd zal worden. Zou het schoolspecifiek geregeld worden misschien? Dat de school van je zoon het op die manier deed, maar niet per se iets landelijks of verplicht?

@zussie, ik heb geen flauw idee of het schoolspecifiek geregeld is. Heb ook geen idee hoe zo'n grafische rekenmachine werkt, ook m.b.t. spiekbriefjes. Ik hou me verre van alles wat ook maar enigszins met wiskunde te maken heeft.

Zij ook, na maandag .

Leren jullie kinderen ook met de telefoon ernaast 🤦🏼‍♀️ ? Die continue zorgt voor afleiding en verleiding....de mijne krijg ik niet zover om dat ding weg te leggen en te focussen. 

Even voor diegenen met 2 eindexamenkandidaten: Als ze allebei slagen gaan er dan 2 vlaggen uit? 

Mijn ene kind krijgt de uitslag in de ochtend de ander vroeg in de middag op 10 juni.  1 vlag met 2 tassen vind ik niet leuk.  

Na de wind op Koningsdag moet er hier een kleine restauratie plaatsvinden aan de vlaggenstokhouder. Man is nu bezig met een constructie van wat rest hout voor 2 vlaggen.  Nu maar hopen op een wonder dat dochter haar examen morgen goed kan maken en ze de benodigde 6,8 scoort. 

Haaknaald, ik zie dat jouw kinderen de uitslag al op 10 juni horen. Hier pas woensdag 16 juni de uitslag.

@nnemoon schreef op 16-05-2021 om 20:49:

Haaknaald, ik zie dat jouw kinderen de uitslag al op 10 juni horen. Hier pas woensdag 16 juni de uitslag.

Wat gek. Dat is toch altijd gelijk?

@nnemoon schreef op 16-05-2021 om 20:49:

Haaknaald, ik zie dat jouw kinderen de uitslag al op 10 juni horen. Hier pas woensdag 16 juni de uitslag.

Hier pas donderdag 17 juni.

Hier ook de 16e. 

Op 10 juni is de normering bekend. Blijkbaar gaan sommige scholen snel aan het rekenen wat de cijfers zijn om dezelfde dag de leerlingen te kunnen bellen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.