Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Examendraadje 2022

De examens gaan bijna beginnen. 
Zijn er hier nog meer ouders van examenleerlingen?

Hoe gaan jullie er mee om, hoe zijn de kandidaten er onder etc.


Zoon had vandaag Nederlands dus en kwam wel positief thuis. Hij was precies op tijd klaar (en had vanochtend nog een woordenboek gekocht )

Deze week heeft hij het erop zitten, volgende week nog de laatste twee examens te gaan en dan nagelbijten maar!

Ysenda

Ysenda

17-05-2022 om 22:26 Topicstarter

NicciF schreef op 17-05-2022 om 20:21:

[..]

Kind hier kwam wel met een goed gevoel thuis. Heeft niet op de antwoorden gewacht dus kan het niet nakijken. Maar meestal klopt zijn gevoel wel dus duimen maar!

Antwoorden (toets en uitwerkbladen) staan een half uur na het sluiten van het examen op Examenblad.nl Daar kun je ook oefenexamens van de afgelopen jaren en de sylabus met wat geexamineerd gaat worden vinden.

Ysenda

Ysenda

17-05-2022 om 22:29 Topicstarter

Kikki39 schreef op 17-05-2022 om 17:44:

wiskunde vmbo -t was super moeilijk, dikke onvoldoende hier, meer last van?

Zoon kwam met een rot gevoel thuis. Was niet helemaal klaar en had het idee het helemaal verprutst te hebben. Vooral vraag 15 vond hij lastig. En ik ook, pas met het antwoordmodel er naast snapte ik wat je moest doen. En ik heb toch echt wiskunde gedaan op de HTS. Morgen laten we schoonzus (gepromoveerd wiskundige) er naar kijken.

De rest van het examen heeft hij wel goed gemaakt denkt hij na bestuderen van het antwoordmodel dus de stemming was wel beter toen hij na het avondeten aan aardrijkskunde begon.

Dochter had een paar goede examens. Geschiedenis ging gisteren heel goed. Ze kwam heel tevreden thuis Kunst was vandaag ook te doen en Nederlands ging wel redelijk. 

Zoon had Latijn. Hij staat een 4 voor Latijn en hij verwacht dat het een 4 zal blijven. Hij vindt Latijn vreselijk. Scheikunde ging gisteren wel redelijk dacht hij. 

Dochter heeft morgen niks. Zoon heeft Engels maar dat gaat wel lukken. 

Ysenda, laat je even weten wat schoonzus ervan vindt?

Ysenda schreef op 17-05-2022 om 22:29:

[..]

Zoon kwam met een rot gevoel thuis. Was niet helemaal klaar en had het idee het helemaal verprutst te hebben. Vooral vraag 15 vond hij lastig. En ik ook, pas met het antwoordmodel er naast snapte ik wat je moest doen. En ik heb toch echt wiskunde gedaan op de HTS. Morgen laten we schoonzus (gepromoveerd wiskundige) er naar kijken.

De rest van het examen heeft hij wel goed gemaakt denkt hij na bestuderen van het antwoordmodel dus de stemming was wel beter toen hij na het avondeten aan aardrijkskunde begon.

Ik vond vraag 15 niet heel moeilijk, maar ik heb scheikunde gestudeerd. Dit is een vraag waarbij inzicht getest wordt. Een vraag waarbij je goed en rustig moet kijken. Ik kan me wel goed voorstellen dat een VMBO-leerling overweldigd wordt door deze vraag en niet weet waar te beginnen.

Nog 3 te gaan, tot nu toe gaat het redelijk . Ze kijkt het zelf na en heeft tot nu toe alles nog voldoende. Wel voor 1 vak een 5.6 dus ik weet niet wat de echte beoordeling zal zijn. Wat is jullie ervaring,
 komt het daadwerkelijke cijfer overeen met de verwachting? Of kan het nog erg afwijken?
Verder gaat het leven hier gewoon door hoor, dus gewoon werken en andere afspraken. Ook dochter werkt en traint gewoon. Dus ook geen speciale ontbijtje hier!

IJsselkade21 schreef op 18-05-2022 om 08:40:

Nog 3 te gaan, tot nu toe gaat het redelijk . Ze kijkt het zelf na en heeft tot nu toe alles nog voldoende. Wel voor 1 vak een 5.6 dus ik weet niet wat de echte beoordeling zal zijn. Wat is jullie ervaring,
komt het daadwerkelijke cijfer overeen met de verwachting? Of kan het nog erg afwijken?
Verder gaat het leven hier gewoon door hoor, dus gewoon werken en andere afspraken. Ook dochter werkt en traint gewoon. Dus ook geen speciale ontbijtje hier!

Welke N-term heeft ze gebruikt. Tussen de laagste en hoogste N-term zit wel 2,5 punten verschil. Via deze site kun je het laten berekenen:

https://www.scholieren.com/eindexamens2022/cijfer

IJsselkade21 schreef op 18-05-2022 om 08:40:

Nog 3 te gaan, tot nu toe gaat het redelijk . Ze kijkt het zelf na en heeft tot nu toe alles nog voldoende. Wel voor 1 vak een 5.6 dus ik weet niet wat de echte beoordeling zal zijn. Wat is jullie ervaring,
komt het daadwerkelijke cijfer overeen met de verwachting? Of kan het nog erg afwijken?
Verder gaat het leven hier gewoon door hoor, dus gewoon werken en andere afspraken. Ook dochter werkt en traint gewoon. Dus ook geen speciale ontbijtje hier!

De ervaring leert dat de N-term gemiddeld rond de 1 ligt, maar dat er - zeker bij een heel moeilijk examen! - weleens een N-term van 1,8 of hoger uit kan rollen. 

Voor Nederlands (havo/vwo) heb ik in al mijn jaren als examendocent N-termen tussen 0,8 en 1,8 voorbij zien komen. Extremer wordt het vaak niet. 

waar kan ik een punten telling van een vak invoeren? En dan kijken welk cijfer het wordt?

Ysenda

Ysenda

19-05-2022 om 14:10 Topicstarter

Kikki39 schreef op 19-05-2022 om 13:49:

waar kan ik een punten telling van een vak invoeren? En dan kijken welk cijfer het wordt?

examenblad.nl staan de examens, de antwoordmodellen inclusief alle errata en ook de normeringstabellen.

Kikki39 schreef op 19-05-2022 om 13:49:

waar kan ik een punten telling van een vak invoeren? En dan kijken welk cijfer het wordt?

https://www.scholieren.com/eindexamens2022/cijfer

-Nienke- schreef op 18-05-2022 om 18:05:

[..]

De ervaring leert dat de N-term gemiddeld rond de 1 ligt, maar dat er - zeker bij een heel moeilijk examen! - weleens een N-term van 1,8 of hoger uit kan rollen.

Voor Nederlands (havo/vwo) heb ik in al mijn jaren als examendocent N-termen tussen 0,8 en 1,8 voorbij zien komen. Extremer wordt het vaak niet.

Meestal niet maar we hebben voor wiskunde TL een keer 2,5 gehad 😳. En Fries, Arabisch, Spaans hadden vorig jaar een N van 0,2. 

Schemerlampje schreef op 19-05-2022 om 14:30:

[..]

https://www.scholieren.com/eindexamens2022/cijfer

Wel even een noot: het cijfer kan een punt lager of hoger uitvallen… Er valt zo weinig over te zeggen… 

SuzyQFive schreef op 19-05-2022 om 14:53:

[..]

Wel even een noot: het cijfer kan een punt lager of hoger uitvallen… Er valt zo weinig over te zeggen…

Hoezo? Het geeft een marge aan. Tussen 6,2 en 8,2 bijvoorbeeld. Berekent met N-term van 0 tot 2.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.