Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Examentraining Lyceo

Omdat onze dochter met een zeer laag cijfer voor Wiskunde B toch naar 6VWO mocht hebben we afgesproken om haar in de schoolvakantie een "weekend-WIskunde-Boost" te laten volgen. Kon alleen in amsterdam maar vooruit, we regelen wat. Tijdens het vullen van de parkeermeter in amsterdam kwam belletje: Helaas, docent is ziek en de training gaat niet door. We nemen contact op voor een alternatief. Later op de dag inderdaad afspraak gemaakt: Werd nu half september in Zwolle. Enerzijds fijn want dichterbij, anderzijds jammer want dan is het schooljaar alweer begonnen. Een paar dagen voor het bewuste weekend in zwolle kwam er wederom een afzegging. Dochter had haar werk en sport al afgezegd, en erger: ZE IS DUS NOG STEEDS NIET GEHOLPEN MET EXTRA WISKUNDE! Al met al zeer teleurstellend, vooral voor dochter.
We konden contact opnemen voor een alternatief. Dat alternatief is in Leiden bij de concurrent want het vertrouwen in Lyceo is nu weg. De vooruitbetaalde kosten zijn wel zonder probleem retour gestort.

wat is je vraag? Het leest meer als een recensie?

Hier waren we destijds in elk geval heel tevreden over Leiden.

Kun je niet beter een bijlesstudent nemen? Die kan dan kijken waar precies het probleem zit. Mijn dochter heeft jarenlang bijles gegeven in bètavakken en ging dan eerst aan de hand van sommen kijken wat er precies niet goed ging. Begrip/inzicht? Automatisering?  Herkenning? Meestal bleek al snel waar het probleem zat en kon ze daar gericht met de leerling aan gaan werken, gedurende langere tijd. Ze heeft menig bijlesklantje met ruime voldoendes zien slagen, waar de verwachtingen laag waren. Ze geeft nu les aan geneeskundestudenten die hun toetsen niet halen.

spam gemeld

Mijn ervaring met Lyceo is zeel slecht. Althans, het ging bij ons om een examentraining gegeven door Lyceo bij ons op school. De 'docenten' waren studenten die alles moesten opzoeken en de kinderen gewoon YouTube (niet gerelateerde video's) lieten kijken. Misschien dat een training op hun eigen locatie door echte docenten wel beter is.

Dit was gewoon misbruik maken van het extra onderwijsbudget dat de overheid beschikbaar had gesteld vanwege corona achterstanden. Snel geld verdienen, maar ook je reputatie als bijlesinstituut naar de knoppen helpen. Voor mijn andere zoon zou ik dan inderdaad die in Leiden of Luzac overwegen als bijleztraining.

Annelies58 schreef op 13-12-2022 om 09:08:

[..]

Na 2 1/2 maand??

Er zat een bericht tussen en dat is weggehaald 😁

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.