Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Foute Geschiedenislessen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geloofsopvoeding kun je thuis doen, zo veel je maar wil. En een school gaat echt niet voor elk onderwerp dat ze willen behandelen eerst toestemming vragen.
Zou wat zijn zeg. 

MoederSterretje schreef op 18-09-2023 om 09:52:

[..]

Nee hoor. Doordat de Joden in het westen vermoord werden of verjaagd (door de koosjer wetten hadden ze geen pest en werden ze van hekserij beschuldigd), ontstond in Oost-Europa de grootste Joodse gemeenschap en was daar geen pest. Daardoor was er geen paniek en geen heksenvervolgingen.

De heksenvervolgingen zijn een ding van West-Europa. De opstandige priesters zijn allerlei occulte boeken gaan lezen om de Straf van God, zoals de pest werd genoemd, tegen te gaan. Ze kamen uit op het bestrijden van heksen. Dat hielp natuurlijk niet, want de pest bleef 500 jaar lang terugkomen in het Westen. Oost-Europa beleefde toen de Gouden Tijd met voorspoed en godsdienstvrijheid.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Dood



Een groot deel van west Europa was in de tijd van heksenvervolgingen katholiek.

MoederSterretje schreef op 18-09-2023 om 10:07:

Sorry, verkeerde video, hier laten ze zien hoe een westers meisje een klein moslimjongetje misbruikt (ze draaien de rollen dus om, wellicht om stereotypering te voorkomen) met als resultaat dat westerse meisjes als predators worden gezien en regelmatig neergestoken worden.

Dit nieuws heb ik gemist. Heb je een bron?

MoederSterretje schreef op 18-09-2023 om 10:12:

[..]

Nee, dat komt door gebrek aan discussie. Door het monddood maken van bezorgde ouders. Zoals dat hier ook gebeurt. Ik word persoonlijk aangepakt en gebrandmerkt

Schooltv heeft ouders niet gevraagd naar hun mening. Het gebeurt stiekem. Daarom zijn ouders boos.

Stiekem? Het staat openbaar op de site. 

Gebrek aan discussie? Waar dan? Je gaat hier behoorlijk te keer en deze disscussie wordt echt overal gevoerd. Ik vind jouw desinformatie enorm schadelijk. Echt heel erg en ik snap niet dat dit topic nog open is. Zeker niet nu we toch weer bij moslims die meisjes neersteken terecht komen en seksuele voorlichting.


MoederSterretje schreef op 18-09-2023 om 10:12:

[..]

Nee, dat komt door gebrek aan discussie. Door het monddood maken van bezorgde ouders. Zoals dat hier ook gebeurt. Ik word persoonlijk aangepakt en gebrandmerkt

 

en dan nog het eerste deel. Er is geen gebrek aan discussie. Maar als dat er zou zijn, legitimeert dat dan brandstichting in scholen?

MoederSterretje schreef op 18-09-2023 om 10:08:

Het gaat om deze videao: Bank zijn.

https://schooltv.nl/video/bang-zijn-je-lijf-is-van-jou/#q=bang%20zijn

Ik werd er inderdaad bang van

Ik weet niet wat jij ziet, dit is juist een filmpje om uit te leggen wat kinderen kunnen doen om uit zo'n situatie te komen. Dan zul je de situatie toch moeten beschrijven want helaas hebben veel kinderen hier mee te maken en denken dat ze de enigen zijn. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.