Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Foute Geschiedenislessen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gingergirl schreef op 16-09-2023 om 17:22:

[..]

Dit is ook geen echte bezorgde ouder, dat was eigenlijk al duidelijk na de vorige zeer extreme voorbeelden in haar andere topics. Althans dat hoop ik, anders vind ik het echt zorgelijk voor het kind in kwestie.

De ellende is dat door dit soort bizarre discussies, sommige ideeen soms wel genormaliseerd worden.

En in Belgie lijkt er al iets uit de hand gelopen nav seksuele voorlichting op school: https://nos.nl/artikel/2490536-seksuele-voorlichting-lijkt-aanleiding-brandstichting-belgische-basisscholen

In de Belgische gemeente Charleroi is vannacht voor de zesde keer in twee dagen tijd brand gesticht in een basisschool. Bij vier van de branden lijkt het motief van de brandstichting te draaien om seksuele voorlichtingslessen. Dat blijkt uit graffiti die in de scholen is aangebracht. Bij de laatste twee branden ontbreekt die verwijzing.

Maar goed, cancelen schijnen alleen progrsssieven te doen. 

MoederSterretje schreef op 16-09-2023 om 06:44:

Wat een interessant (maar erg) gegeven was dat de Joden als eersten zijn aangepakt om de Zwarte Dood te bestrijden. Van een Joodse vriend begreep ik dat in de Koran staat dat Joden tovenaars zijn (dat leek zo voor de Arabieren uit die tijd omdat Joden onderwijs genoten, terwijl Arabieren analfabeten waren). In de Koran staat dat alle tovenaars dood moeten door onthoofding en Ketters door verbranding.

Maar de Joden vervolgen werkte niet en oude vrouwen vervolgen werkte ook niet. Dus kreeg de Katholieke kerk de schuld van de Straf van God en van de hekserij. Alles werd op deze manier uitgelegd, meer dan 500 jaar lang, want de Zwarte Dood kwam steeds terug.

Het nationaal beeld van de Nederlanders is gebaseerd op de goede protestant en de foute katholiek. Tot op heden worden Katholieken als schuldig en slecht bezien. Zelfs op zogenaamd Katholieke scholen. Men neemt niet de moeite om een breder beeld van de geschiedenis te schetsen.

Joden werden niet gezien als tovenaars wegens kunnen lezen, maar omdat zij wegens de rituele reinigingsvoorschriften, minder kans liepen besmet te worden door ziektes. En als 3/4 van een dorp ziek wordt en net die Joden niet, wekt dat natuurlijk argwaan

MoederSterretje schreef op 16-09-2023 om 06:44:

Wat een interessant (maar erg) gegeven was dat de Joden als eersten zijn aangepakt om de Zwarte Dood te bestrijden. Van een Joodse vriend begreep ik dat in de Koran staat dat Joden tovenaars zijn (dat leek zo voor de Arabieren uit die tijd omdat Joden onderwijs genoten, terwijl Arabieren analfabeten waren). In de Koran staat dat alle tovenaars dood moeten door onthoofding en Ketters door verbranding.

Maar de Joden vervolgen werkte niet en oude vrouwen vervolgen werkte ook niet. Dus kreeg de Katholieke kerk de schuld van de Straf van God en van de hekserij. Alles werd op deze manier uitgelegd, meer dan 500 jaar lang, want de Zwarte Dood kwam steeds terug.

Het nationaal beeld van de Nederlanders is gebaseerd op de goede protestant en de foute katholiek. Tot op heden worden Katholieken als schuldig en slecht bezien. Zelfs op zogenaamd Katholieke scholen. Men neemt niet de moeite om een breder beeld van de geschiedenis te schetsen.

Na alle geschiedenislessen is het tijd voor een spellingles. De woorden die een geloof aangeven zoals katholiek, protestants, joods schrijf je met een kleine letter. 
als je verwijst naar een volk, dan schrijf je jood wel met een hoofdletter. 

Gingergirl schreef op 16-09-2023 om 17:22:

[..]

Dit is ook geen echte bezorgde ouder, dat was eigenlijk al duidelijk na de vorige zeer extreme voorbeelden in haar andere topics. Althans dat hoop ik, anders vind ik het echt zorgelijk voor het kind in kwestie.

Nee, het kind komt nergens op de voorgrond. Het lijkt eerder behang. Dus of er is geen kind of deze discussie draait om iets anders. 

MoederSterretje

MoederSterretje

18-09-2023 om 09:42 Topicstarter

Ysenda schreef op 16-09-2023 om 06:37:

[..]

Kom dan eens met de links naar die websites, zo moeilijk is dat toch niet?

Want jij stelt iets, dan moet je het ook bewijzen. Alleen maar je stelling herhalen maakt het niet overtuigender en al helemaal nog geen waarheid.

We lijken hier met z'n allen net een gezin waar jij de stampvoetende kleuter bent die haar zin wil krijgen en de rest de ouders die nog geen argument hebben gezien of gehoord om overstag te gaan. Het is een continue herhaling van zetten in al je draadjes. Best vermakelijk als een soap op tv, ik mis alleen de nootjes nog.

Ha, ha, ha, de stampvoetende kleuter...
Ik heb al meerdere keren uitleg gegeven, halaas zijn sommigen niet gewend om langere teksten te lezen

Hierbij de site waarin wordt uitgelegd hoe je via de vraag"Waar zijn al die Griekse goden gebleven?" uitkomt bij het Atheïsme.Mijn kind had het dus goed door.
https://www.startpagina.nl/v/religie-spiritualiteit/religie/vraag/145693/discussieerden-grieken-romeinen-wel-bestaan/

Begrijp mij goed. Ik heb niets tegen het Atheïsme.Echter vind ik het verwerpelijk als dit stiekem aan kleine kinderen wordt onderwezen op een school dat klaimt katholiek te zijn   

Ook wordt in Nederland gedaan alsof kennisvergaren /wetenschap en geloof niet samen kunnen gaan. Maar veel wetenschappers zijn zelf gewoon gelovig. Vooral natuurkundigen zien de natuurwetten als een uiting van intelligentie (tegenoverde chaos en wanorde van de dode materie).

Zie deze briljante voordracht van een Oxford professor:

Wetenschap en religie zijn complementair: de een verklaart hoe het universum werkt en de ander het waarom, volgens deze professor. Voor een katholiek is dat geen probleem. Het zijn juist de protestanten die steeds een tegenstelling zien of zoeken


https://www.youtube.com/watch?v=CWnv8f-3u-4


Ik vind het jammer dat, ondanks dat ik voor een Katholieke schoolheb gekozen, andere waarden geleerd worden aan mijn kind op onze school. Plato gaf het al aan: geloof is de basis van kennis. Zonder geloof is kennis vergaren en waarheid achterhalen niet mogelijk. Als je niet gelooft in bijvoorbeeld de relativiteitstheorie van Einstein (die zelf ook gelovig was, overigens) hoe wil je dan computers ontwikkelen? De eerste universiteiten in Europa waren Katholieke universiteiten. In Polen was dat reeds in de 14e eeuw.
Zelf ben ik een poos ongelovig geweest en het was een uitzichtloos en hopeloos bestaan. Mijn kind mag daarvoor kiezen als ze wat groter is, als zij dat wil. Haar dit onderwijzen op een leeftijd dat zij nog niet de filosofen kan bestuderen en zichzelf een mening kan vormen, vind ik een vorm van propaganda bedrijven op een katholiek school

MoederSterretje

MoederSterretje

18-09-2023 om 09:52 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 16-09-2023 om 09:25:

Heksenvervolgingen vonden toch net zo goed ik katholieke landen plaats? Wij hadden hier in elk geval de waag in Oudewater, de enige in Europa.

Nee hoor. Doordat de Joden in het westen vermoord werden of verjaagd (door de koosjer wetten hadden ze geen pest en werden ze van hekserij beschuldigd), ontstond in Oost-Europa de grootste Joodse gemeenschap en was daar geen pest. Daardoor was er geen paniek en geen heksenvervolgingen.

De heksenvervolgingen zijn een ding van West-Europa. De opstandige priesters zijn allerlei occulte boeken gaan lezen om de Straf van God, zoals de pest werd genoemd, tegen te gaan. Ze kamen uit op het bestrijden van heksen. Dat hielp natuurlijk niet, want de pest bleef 500  jaar lang terugkomen in het Westen. Oost-Europa beleefde toen de Gouden Tijd met voorspoed en godsdienstvrijheid.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Dood



MoederSterretje

MoederSterretje

18-09-2023 om 09:57 Topicstarter

EmmaT schreef op 16-09-2023 om 13:06:

Er komen geen bronnen, snap dat nou eens! Dit topic voedt desinformatie. Ik geloof niks van die 'bezorgde ouder'.

Bekijk "Welkom in de 80-jarige oorlog" van Schooltv die op de meeste lagere scholen wordt getoond. Bekijk de geschiedenisboeken. En tot slot, bekijk sommige post hier, met opmerkingen als "fout in de oorlog" aan mijn adres

Nogmaals, het was niet de schuld van de protestanten of de katholieken. Als je de geschiedenis door de eeuwen heen bekijkt (dus even veel lezen, niets aan te doen dan zie je dat men 500 jaar vocht tegen de pest en de kleine ijstijd, tegen de enorme inflatie door het gratis goud en zilver uit Zuid-Amerika en dus tegen het totale instorten van de economie

MoederSterretje

MoederSterretje

18-09-2023 om 10:00 Topicstarter

Biebel schreef op 16-09-2023 om 13:07:

[..]

Chatgpt? Om de discussies die ongehoord Nederland opgooit, nog eens dik over te doen?
(waar iemand eerder al op wees; moeder sterretje volgt met haar oproer steeds hun agenda)

Ik zal daar eens een kijkje nemen Wellicht word ik aangenaam verrast, dank je voor je tip

MoederSterretje

MoederSterretje

18-09-2023 om 10:04 Topicstarter

Gingergirl schreef op 16-09-2023 om 17:22:

[..]

Dit is ook geen echte bezorgde ouder, dat was eigenlijk al duidelijk na de vorige zeer extreme voorbeelden in haar andere topics. Althans dat hoop ik, anders vind ik het echt zorgelijk voor het kind in kwestie.

De schooltv is nu nog extremer gegaan en laat zien hoe een klein meisje wordt misbruikt. 

https://schooltv.nl/video/het-is-nooit-jouw-schuld-je-lijf-is-van-jou/#q=het%20is%20niet%20jouw%20schuld

Ik werd misselijk toen ik ernaar keek

MoederSterretje

MoederSterretje

18-09-2023 om 10:07 Topicstarter

Sorry, verkeerde video, hier laten ze zien hoe een westers meisje een klein moslimjongetje misbruikt (ze draaien de rollen dus om, wellicht om stereotypering te voorkomen) met als resultaat dat westerse meisjes als predators worden gezien en regelmatig neergestoken worden. 

MoederSterretje

MoederSterretje

18-09-2023 om 10:08 Topicstarter

Het gaat om deze videao: Bank zijn.

https://schooltv.nl/video/bang-zijn-je-lijf-is-van-jou/#q=bang%20zijn

Ik werd er inderdaad bang van

MoederSterretje schreef op 18-09-2023 om 10:04:

[..]

De schooltv is nu nog extremer gegaan en laat zien hoe een klein meisje wordt misbruikt.

https://schooltv.nl/video/het-is-nooit-jouw-schuld-je-lijf-is-van-jou/#q=het%20is%20niet%20jouw%20schuld

Ik werd misselijk toen ik ernaar keek

Dit is al van voor je andere topic, en over de jongetjes vind je niks? 

MoederSterretje

MoederSterretje

18-09-2023 om 10:12 Topicstarter

Doemijdieglazenbol schreef op 16-09-2023 om 18:58:

[..]

De ellende is dat door dit soort bizarre discussies, sommige ideeen soms wel genormaliseerd worden.

En in Belgie lijkt er al iets uit de hand gelopen nav seksuele voorlichting op school: https://nos.nl/artikel/2490536-seksuele-voorlichting-lijkt-aanleiding-brandstichting-belgische-basisscholen

In de Belgische gemeente Charleroi is vannacht voor de zesde keer in twee dagen tijd brand gesticht in een basisschool. Bij vier van de branden lijkt het motief van de brandstichting te draaien om seksuele voorlichtingslessen. Dat blijkt uit graffiti die in de scholen is aangebracht. Bij de laatste twee branden ontbreekt die verwijzing.

Maar goed, cancelen schijnen alleen progrsssieven te doen.

Nee, dat komt door gebrek aan discussie. Door het monddood maken van bezorgde ouders. Zoals dat hier ook gebeurt. Ik word persoonlijk aangepakt en gebrandmerkt  

Schooltv heeft ouders niet gevraagd naar hun mening. Het gebeurt stiekem. Daarom zijn ouders boos.

MoederSterretje

MoederSterretje

18-09-2023 om 10:16 Topicstarter

Annaniem2023 schreef op 18-09-2023 om 00:24:

[..]

Na alle geschiedenislessen is het tijd voor een spellingles. De woorden die een geloof aangeven zoals katholiek, protestants, joods schrijf je met een kleine letter.
als je verwijst naar een volk, dan schrijf je jood wel met een hoofdletter.

Ik doe dat uit respect Dus je poging om mij af te branden werkt niet

Wellicht een goed advies voor basisscholen die kinderen aanleren om namen met kleine letters te schrijven en zinnen met kleine letters te schrijven, etc. En later moeten de kinderen dat weer afleren, echt een stom systeem.

MoederSterretje schreef op 18-09-2023 om 10:12:

[..]

Nee, dat komt door gebrek aan discussie. Door het monddood maken van bezorgde ouders. Zoals dat hier ook gebeurt. Ik word persoonlijk aangepakt en gebrandmerkt

Schooltv heeft ouders niet gevraagd naar hun mening. Het gebeurt stiekem. Daarom zijn ouders boos.

Het gebeurt helemaal niet stiekem, want het is gewoon op de openbare tv te zien. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.