Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lynna

Lynna

02-07-2011 om 12:29

Gewaarmerkte kopie

Ik snap er niks van. Mijn zoon heeft een hele goede test gemaakt voor de school voor Journalistiek. Nu hij dus zijn examen heeft gehaald wordt hij daar wel aangenomen.

Maar moet ik nu evengoed een gewaarmerkte kopie opsturen van zijn voorlopige cijferlijst? Hij krijgt zijn diploma pas op 6 juli.

Ik kan het niet goed terugvinden in de brieven die ik heb gekregen.

En wat is precies een gewaarmerkte kopie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewaarmerkte kopie

volgens mij is dat een kopie van het diploma/cijferlijst met daarop een stempel en handtekening van zijn middelbare school, dat het echt een kopie is van zijn cijferlijst. Geeft zeg maar wat echtheidswaarde aan het kopie.

Verder dacht ik dat voor Journalistiek ook een loting was en dat je met een bepaald hoog gemiddelde van je eindexamen aangenomen werd. Het kan zijn dat ik het helemaal mis heb, hoor.

Trouwens, leuke opleiding! Wens hem veel plezier. Even rekenen...het is al weer achttien jaar geleden dat ik die heb afgerond.

groetjes van Purk

p.s. anders zou ik maandag even bellen of een voorlopige cijferlijst ook mag.

Lynna

Lynna

02-07-2011 om 12:39

Purk

Leuk, heb jij hem ook gedaan? Maar toch iets heel anders geworden?
Zoon heeft een test gedaan en die uitslag was zeer goed. Daarop wordt ie aangenomen. Anderen worden aangenomen op basis van hun eindcijfer en verder is er nog een gewone loting.

In de brief van DUO zit wel een stroomschema, maar ik kom er toch niet uit wat er moet gebeuren als je praktisch bent aangenomen op basis van test.

Goed zeg

goed zeg dat hij op basis van het toelatingsexamen is aangenomen. Lekker idee.

Wanneer moet die kopie binnen zijn? Heb je niet nog even?

Uiteindelijk heb ik maar een paar maanden echt als journalist gewerkt, daarna verliep mijn carriere inderdaad anders. Het makkelijk kunnen schrijven, helder en bondig, dat komt nog altijd van pas. En daarnaast de onderzoekende geest en goede interviewtechnieken ook. Het is volgens mij een prima opleiding, ook al ga je later in een ander werkveld aan de slag.

groetjes van Purk

Klaartje

Klaartje

02-07-2011 om 15:33

Gewaarmerkt kopie

kan ook een kopie van de voorlopige cijferlijst zijn, volgens mij moet je dan ook een kaartje insturen dat de echte cijferlijst later komt. Voorlopige cijferlijst kun je vragen op school.
Op de site van duo kun je bij loten een lijst vinden waar de data in staan.

Monet

Monet

02-07-2011 om 19:56

Hier ook lynna

ZOon kreeg gisteren na de diploma-uitreiking de gelegenheid om direct een gewaarmerkte kopie te laten maken op school. Inderdaad een kopie met daarop een stempel en handtekening van de school Hij moet hem voor 5 juli opgestuurd hebben naar het DUO.

Lietje

Lietje

03-07-2011 om 09:13

Gewaarmerkte kopie

Je krijgt 1 gewaarmerkte kopie van je cijferlijst bij je diploma (althans hier). Heb je later nog een kopie nodig, dan kan je die laten maken op het gemeentehuis.
Succes met de opleiding.
Lietje

Even muggeziften en een tip

'Mijn zoon heeft een hele goede test gemaakt voor de school voor Journalistiek. Nu hij dus zijn examen heeft gehaald wordt hij daar wel aangenomen.
Maar moet ik (...) nu evengoed een gewaarmerkte kopie opsturen van zijn voorlopige cijferlijst? Hij krijgt zijn diploma pas op 6 juli. Ik (...) kan het niet goed terugvinden in de brieven die ik (...) heb gekregen.'

Hij gaat toch studeren?
Jij toch niet?

Vraag trouwens als hij straks zijn diploma krijgt of hij meteen een extra gewaarmerkte kopie laat maken. Wellicht heeft hij die op gegeven moment nodig als hij alsnog iets anders gaat studeren. Anders moet hij dan opnieuw op pad.

Lynna

Lynna

05-07-2011 om 06:41

Geregeld

Zoon heeft gister een gewaarmerkte kopie op school gehaald.

Hij heeft DUO gebeld en hij mocht de kopie gister versturen. Dat heeft hij aangetekend en per express gedaan. Hopelijk komt nu alles goed....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.