Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Half uur middagpauze lang genoeg?

Op de school van mijn zoon wordt de invoering van een continurooster overwogen. Nu hebben ze nog een uur middagpauze, maar dat zou dan half uur worden, dus een kwartier boterham eten met leerkracht in de klas en een kwartier buitenspelen.

Mij lijkt dat zo kort. Wie heeft hier ervaring mee?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

08-11-2010 om 15:01

Hier...

Op de vrije school alhier eten de kinderen 20 minuten met de leerkracht, en spelen daarna ruim een half uur buiten.

Chippie

Chippie

08-11-2010 om 15:46

Andersom...

Een uur pauze, of nog langer, is veel te lang. In een kwartier kun je prima je boterhammetje eten. Die kinderen die er langer over doen, hebben thuis ook een 'probleem'.

ChrisH

ChrisH

08-11-2010 om 16:02 Topicstarter

Buiten spelen

Ik geloof best dat ze binnen een kwartier hun boterham naar binnen krijgen, het gaat mij erom dat ze dan nog maar een kwartier hebben om buiten te spelen voordat de lessen weer beginnen. Lijkt me gewoon zo weinig uitwaaitijd.

Chris

Nasha 1st

Nasha 1st

08-11-2010 om 21:17

Uitwaaien?

Onze school mag van mij vandaag nog op continue overstappen! Om 12:00 uit, 12:15 thuis, bam eten, zijn we met mazzel om 12:45 mee klaar, hebben we nog 10 minuten, want 12:55 weer terug naar school omdat ze om 13:15 weer kant en klaar in de klas moeten zitten....Wat nou uitwaaien?

Annet

Annet

08-11-2010 om 22:20

Buiten spelen wel belangrijk

Hier een continuerooster, 15 minuten eten, 30 minuten buiten spelen. Waarom zou uitwaaien niet belangrijk zijn omdat kinderen die thuis gaan eten ook niet uitwaaien.
Buitenlucht, beweging, vrij spelen vind ik belangrijk voor kinderen, juist ergens tijdens de schooldag als gezonde onderbreking.

Nasha 1st

Nasha 1st

08-11-2010 om 23:06

Nou

ik denk dat mijn kinderen meer aan uitwaaien toekomen bij een continuerooster Annet, dat bedoelde ik dus...

Buiten spelen

Normaal gesproken zit buiten spelen gewoon in het rooster ingebouwd. Naarmate de klassen hoger worden is dat steeds minder, logisch ook, dan kunnen kinderen zich steeds beter concentreren.
Niets om je zorgen over te maken dus!

Gr. Poezie.

T&T

T&T

09-11-2010 om 09:27

Lekker uitwaaien...

De klas van mijn zoon (groep4) heeft nogal wat "uitwaai" nodig, ze hebben continu rooster maar gaan zowiezo vaker naar buiten op een dag dan alleen na de boterham. Daarbij is iedere woensdag uitwaaidag, dan zijn ze niet op school, maar altijd in bos of park of... waar dan ook. Meester vindt dat ze daar ook van alles kunnen leren zo al waaiende...
Tess

Guinevere

Guinevere

09-11-2010 om 11:13

Fietsen

Is tussen de middag op en neer fietsen dan geen uitwaaien??

Fiorucci

Fiorucci

09-11-2010 om 11:31

Guinevere

Ja, dat vind ik dus ook. Mijn dochter vindt het fijn, even naar huis fietsen, eten en weer terug. Ze doet dat liever dan overblijven. En, inderdaad, overblijven is wat anders dan een continuerooster, maar ook de keren dat ze wel continuerooster hebben, eet ze liever thuis.

Kobalt

Kobalt

09-11-2010 om 11:51

Schoolplein

Gaan ze dan wel gefaseerd naar buiten, tussen de middag?
Het schoolplein van onze school is in ieder geval niet groot genoeg om de hele school te laten uitwaaien op een prettige manier. Vlak voor schooltijd, als iedereen buiten is, is het vol, dan kunnen de kinderen niet meer voetballen, met stelten lopen o.i.d. Het is dan alleen een beetje staan praten en wat gallen met elkaar.
Misschien goed om dit mee te nemen in de overweging?

Fiorucci

Fiorucci

09-11-2010 om 15:57

Overal anders

Dat zal voor elke school anders zijn. Hier zijn drie schoolpleinen + een speelveld,dus de hele school kan tegelijk buiten spelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.