Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-07-2014 om 13:29
heeft het nut om aankomend schooljaar al open dagen van een hbo te bezoeken als je nog niet weet welke vervolgopleiding je wilt gaan doen? Onze zoon, na de zomer havo 4 met profiel NT en NG, gaat met school in het najaar naar de dichtstbijzijnde hbo maar wil daarnaast ook al naar andere scholen, elders in het land, gaan kijken om zo ideeën op te doen.
Ik heb totaal geen idee hoe het er daar aan toegaat bij zo'n open dag op een hbo. Heb wel gezien op diverse sites dat je je daarvoor moet aanmelden. Er zijn wel al diverse brochures over diverse opleidingen aangevraagd (oa Proef).
13-10-2014 om 14:12
Vragen
Om wat voor vragen gaat het? Misschien kan ik jullie daar alsnog mee helpen....?
Laat maar even weten.
13-10-2014 om 14:45
het gaat om de vragen
hoeveel studenten haken af (dit kan hij opzoeken) maar dan de vraag wat de reden ervan is, te moeilijk of iets anders?
Krijg je hoorcolleges, practica, werkgroepen of colleges?
Waarin verschilt deze opleiding tov dezelfde opleiding in andere plaatsen?
De andere vragen gaan over je eigen mening over de opleidingen of het zijn kleine dingetjes die op de site terug te vinden zijn.
14-10-2014 om 10:47
Antwoorden
Hmmm.... De redenen waarom studenten afhaken zijn nogal divers. We proberen altijd exitgesprekken te houden met studenten die stoppen, maar dat lukt niet altijd. Grosso modo denk ik dat veel afhakers(ondanks zo goed mogelijke voorlichting) toch andere verwachtingen hadden van de opleiding. Daarnaast zal voor een aantal studenten de overgang van havo naar hbo erg groot zijn, waardoor de resultaten tegenvallen.
Er wordt bij HBO ICT lesgegeven in gewone colleges, werkgroepen, projectgroepen en practica.
Ik vind het lastig om te beoordelen waarin onze HBO ICT verschilt van andere opleidingen. Daarvoor zullen jullie wellicht toch nog elders informatiedagen moeten bezoeken. Overigens vind ik het in het kader van vergelijking toch wel leuk om even te melden dat onze opleiding in Nijmegen op nummer 1 staat in de keuzegids HBO.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.