liora
07-10-2010 om 14:00
High five
Wat vinden jullie hiervan? Op de school van mijn zoon is een juf, niet zijn juf, die aan het einde van de dag de kinderen bij de deur allemaal een high five geeft. Ik vind dat stom. Kinderen moeten toch juist leren om netjes en beleefd te groeten?
Ben benieuwd naar jullie mening.
Liora
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Beep
07-10-2010 om 14:02
High five
Ik zou ervoor gaan, op dit punt dan. Ik heb mijn zoon altijd geleerd netjes te groeten en tref een juf die geen boe of bah zegt als kinderen en ouders binnenkomen. Doe mij dan die high five maar

Anneque
07-10-2010 om 14:40
Leuk
Ik vind het wel leuk. Kinderen leren volgens mij snel zat dat dat typisch iets is van deze ene juf en dat je tante Julia toch echt een handje moet geven

amk
07-10-2010 om 14:50
Beter een high five dan al die handen schudden
arbo technisch is het niet verstandig om al die handen te schudden. Ik zie er de toegevoegde waarde ook niet van in. Hier zeggen ze gewoon dat ze gehaald zijn en vervolgens tot morgen. Niks handenschudderij, kan ook meestal niet vanwege alle jassen, tassen en werkjes die ook nog eens meegenomen moeten worden.

Minet
07-10-2010 om 18:48
Vso
Op de VSO van de org. waar ik momenteel werk is het ook de gewoonte dat alle kinderen bij het vertrek naar school een high five geven waarbij de ped. medewerkers de kinderen allemaal een fijne dag op school wensen.

koentje
13-10-2010 om 10:34
Maar
het gaat er toch om dat een kind leert dat er een bepaald afscheids of begroetingsritueel is, afgezien van wat dat praktisch inhoudt, Liora?
Trouwens wie geeft iedere werdag zijn collega's allemaal een handje bij binnenkomst?

liora
13-10-2010 om 20:17
Hou er niet van
Ik vind het raar! Bovendien is de juf toch niet een vriendje of zo? Je moet op school ook keren jue het hoort, vind ik.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Emmawee
14-10-2010 om 20:42
Ik hou er ook niet van, geloof ik.
Maar ik zou het zien als voorbeeld van iemand die dat anders doet dan ik het zou doen. Ik zou er dus geen probleem mee hebben. Ik heb er wel een probleem mee als een leerkracht in het algemeen teveel vriendje wil zijn van de leerlingen (vaak ten koste van collega's). Maar als het aleen bij een joviale high five blijft... ach...
Groeten, Maw.