Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Hippe meester


Björn Borg daarentegen werd niet zonder reden Mr. Cool genoemd ...

Dit is een volkomen normaal verschijnsel op deze leeftijd: dan willen kinderen kleding die ze bij (leuke) anderen zien. Ik zou dus helemaal niets doen en hooguit vast na gaan denken of het al tijd wordt voor wat kleedgeld of voor wat speling dat er meer i.o. met hem zelf gekocht wordt. Of doen jullie dit al?

Verder ben ik ook wel benieuwd wat je nu eigenlijk zou willen bespreken met de meester. Wil je het serieus over zijn onderbroeken hebben?

Sunset schreef op 23-02-2021 om 12:02:

We hebben er een beetje op gelet en inderdaad, als de meester bukt zie je een hip randje met Björn Borg, maar meer is het niet.

Hoe heb je dat gezien dan?

Nou, dat randje bij het bukken kun je ook op het plein gezien hebben natuurlijk. Je mag de school niet in, maar de meester mag ongetwijfeld wel met zijn klas mee naar buiten. 

Wat niet wegneemt dat het een vreemde vraag is die bovendien niet een héél klein beetje lijkt op reclame. 

Weeromstuit schreef op 23-02-2021 om 22:09:

Wat niet wegneemt dat het een vreemde vraag is die bovendien niet een héél klein beetje lijkt op reclame.

Oh, ik dacht meer een beetje aan krokusvakantie.

Weeromstuit schreef op 23-02-2021 om 22:09:

Nou, dat randje bij het bukken kun je ook op het plein gezien hebben natuurlijk. Je mag de school niet in, maar de meester mag ongetwijfeld wel met zijn klas mee naar buiten.

Wat niet wegneemt dat het een vreemde vraag is die bovendien niet een héél klein beetje lijkt op reclame.

Zit je dan als ouder op het schoolplein te wachten tot het pauze is?

Weeromstuit schreef op 23-02-2021 om 22:09:

Nou, dat randje bij het bukken kun je ook op het plein gezien hebben natuurlijk. Je mag de school niet in, maar de meester mag ongetwijfeld wel met zijn klas mee naar buiten.

Meesters van groep 7 bukken niet zo vaak meer en de meeste kinderen hebben in de afgelopen weken geen meester gezien waar ze 'sinds een paar weken' over kunnen praten. Toen ze weer naar school mochten pasgeleden was het koud en had de meester een jas aan die waarschijnlijk alle zicht op die broekrand ontnam. 

Als het kind in de noodopvang zat waar hij wél zicht had op de meester, hadden de ouders het zo druk met hun cruciale werkzaamheden dat ze geen tijd hadden om de meester te bespioneren.

Sunset

Sunset

24-02-2021 om 09:19 Topicstarter

Bedankt voor alle reacties. Er staan een hoop handige tips bij en een aantal logische vragen. 

Mijn zoon heeft een aantal keren gebruik kunnen maken van de noodopvang en is voor de vakantie twee weken naar school gegaan. Hij heeft zich na de eerste schooldag in februari uitgesproken over merkonderbroeken, maar natuurlijk speelt dit al wat langer.  Zelf heb ik het gezien toen de meester een balletje aan het meetrappen was op het plein. Ik wil het vooral niet groter maken dan het is!! Natuurlijk wil ik niet met de meester over zijn Bjorn Borg ondergoed praten, dat zou een ontzettend ongemakkelijk gesprek worden + de meester moet zelf weten wat hij draagt. Bovendien is de meester 27 jaar, dus ik dacht meer aan een gesprek of hij weet waar hij kinderen onbewust op aanstuurt. Ik denk niet dat hij dit doorheeft. Ook weet ik dat merkkleding een rol kan spelen bij tieners, maar had ik eigenlijk gehoopt dat dit pas op de middelbare school een "ding" zou worden. Nu, met wat hulp van de meester, is het al een gespreksonderwerp en dat vind ik gewoon jammer. 

Of ik nu gehoor moet geven aan de vraag van mijn zoon, ja....dat vind ik nog wel lastig. Het liefst heb ik dit gesprek pas op de middelbare school. Ik ben dankzij jullie er wel uit dat een gesprek met de meester, hoe goed bedoeld ook van mijn kant, wellicht wat onhandig is. 

Je vindt het jammer om dit gesprek nu al te moeten voeren... Tja, ga er maar vanuit daar je dat de komende jaren nog veel meer gaat meemaken. Als ouder loopt je vaak net een stapje achter (oh zijn 'we' hier al aan toe?!)

Volg je kind, niet je eigen verwachting/invulling.

Aangezien je niet aan de leraar kan vragen om voortaan Hema onderbroeken te dragen en merkkleding volledig achterwege te laten zal je het er met je zoon over moeten hebben. 

Bjorn borg onderbroeken voor een 11 jarige zou voor mij een no go zijn. Te duur en ze groeien er zo weer uit. Bovendien mag de onderbroekkrand van mij niet zichtbaar zijn maar dat is iets van mij. Daarentegen mocht mijn zoon wel een paar adidas badslippers toen hij daarom vroeg omdat iedereen die bij voetbal onder de douche aan had. Drie keer trainen, wedstrijd per week en hij kan ze ook in de zomer dragen. Dat vond ik voor die prijs prima. Volgens mij waren die slippers 20-25 euro. Je zal het er met je zoon over moeten hebben. Wat vind je wel acceptabel qua merken en wat niet. En waarom niet. Te duur is een prima reden om iets niet te doen. 

Die meester wil juist dat zijn onderbroek zichtbaar is, anders heeft hij er voor niks zoveel geld aan uit gegeven. Wat maakt het nou uit op welke leeftijd je een gesprek met je kind voert? Het gaat toch om wat hem bezig houdt, niet hoe oud hij is? En dat jullie achter de feiten aan lopen is natuurlijk niet de schuld van de meester. Dat zal je wel vaker gaan overkomen met een opgroeiend kind.

Overigens heeft een vriendin destijds een stapel BB onderbroeken op Marktplaats gekocht voor haar zoon, die was de enige die nog in Hema onderbroeken liep in zijn team. Even in de kookwas en iedereen was blij.

Hier nooit gedaan, zoon wilde dat toen ook wel, maar toen ik hem het prijsverschil liet zien, snapte hij het wel. Voor zoon hebben we toen boxershorts gekocht bij WE, die hadden ook een leuk gekleurde band met wat letters erop, vond zoon ook wel prima.Ik kreeg vroeger ook nooit het felbegeerde donzen jack, wat de hipste scholieren van mijn school wel hadden (ik kreeg de nepper, die er veel op leek, en ja ik kan me herinneren dat ik ervan baalde, maar die jas was 3x zo duur dus ik snapte het wel). Idem met de college sjaal, vond ik ook zo gaaf, maar we vonden een lookalike bij de Hema. Ik denk dat mijn ouders het misschien wel konden betalen, als ze het echt wilden, maar het behoorlijk overdreven prijzen vonden. Volgens mij was die college sjaal toen 50 gulden en de sjaal van de Hema maximaal 10 gulden.

Sunset schreef op 24-02-2021 om 09:19:

 Ik wil het vooral niet groter maken dan het is!!

Dan zou ik de meester er al helemaal niet op aanspreken

Is je zoon bijna jarig? Dan kan hij het voor zijn verjaardag vragen. Of hij kan de meerwaarde van merkkleding tov basiskleding van zijn zakgeld bijleggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.