Pelle
31-01-2011 om 08:52
Hoe goed is jouw kind in engels?
Ik ben wel benieuwd naar de verschillende nivo's van engels in groep 8 (ik hoor hier zoveel verschillen). Niet handig net voor de cito maar anders doe je het dit weekend
Test: http://www.anglia.org/pages.php?cat=t&page=3014&test=1
Hier staan de levels. http://www.anglia.org/pages.php?cat=t&page=3017 Op een gegeven moment kan je kind niet meer naar het volgende level. Het level waar hij/zij dan was staat op de pagina van de vragen.

Annet
31-01-2011 om 22:27
Kom op vic
Welke andere kinderen bedoel je nou? Er staan nog nauwelijks scores van kinderen hiertussen.
Waarom zeg je de score niet en de klas waar ze in zit?
Gewoon meedoen hoor

Annet
31-01-2011 om 22:35
Vic
Foutje. Ik had die score gemist. Net alles afgelopen en score gevonden. Inderdaad een hele goede!

ChrisH
31-01-2011 om 22:45
Ook masters
Maar niet helemaal zonder fouten.
Wat naar mijn idee ook een heel goede indicatie is of je het Engels echt op hoog niveau beheerst is kennis van de phrasal verbs (show up, talk into, got away, back down, crop up etc). Ik was verbaasd dat die ontbraken.
Chris

Rembrand
31-01-2011 om 23:16
Dirksmama
Onze jongste kwam beneden en vertelde dat hij na level 3 geen zin meer had.
Ook zenuwachtig voor de CITO morgen.
Succes voor Dirk !
M.

sanne
01-02-2011 om 09:54
Pelle
mijn score is intermediate. ik strandde bij het verhaaltje bij het onderdeel waarin het verhaaltje over de schildpad stond.In ieder geval haalde ik daarna 70 % en mocht dus niet verder.
Toen dochter thuis kwam (groep 8) wilde ik haar de test ook laten maken, maar als ik de link van Pelle knip en plak kom ik uit waar ik zelf was gestrand:
Anglia Placement Test - Intermediate
Pelle weet jij hoe ik weer bij de eerste test terecht kan komen?

Sanne
01-02-2011 om 10:34
Pelle
laat maar, ik probeerde het nog een keer, en nu kom ik wel in één keer bij het begin van de toets.(?)
Dochter gaat hem straks uit school even maken dan geef ik de uitslag nog wel even door voor de statistieken.

Hibiscus
01-02-2011 om 10:52
Uitslagen kinderen
Mijn kinderen hebben gisteren de test gemaakt maar het ging niet helemaal als gepland. Dochter had er genoeg van op een gegeven moment en weigerde verder te gaan en bij zoon moesten we eten, daarna is computer vastgelopen en hadden we allemaal geen zin meer. Hij had het nog wel wat verder kunnen halen denk ik, dochter niet (daarom stopte ze denk ik ook, ze had door dat het te lastig voor haar werd.)
Dochter (7, groep 4) en zoon (10, groep 7) allebei intermediate. Ik denk dat er ook wat gelukkige gokjes tussen zaten.
Maar de achtergrond. Allebei de kinderen spraken tot september 2010 helemaal geen Engels, nooit engelse les gehad, alleen wat ze van tv hebben gehoord. We zijn verhuisd naar Engeland en ze gaan nu sinds september naar een Engelse school. Na 5 maanden intensief een taal leren, kun je dus op jonge leeftijd op dit niveau komen. De uitslagen zijn totaal irrelevant voor het gemiddelde Nederlandse kind, maar ik vond het zelf wel interessant.
Overigens betwijfel ik of veel engelse kinderen uit dochters klas verder waren gekomen dan intermediate. Bij het begrijpend lezen waren er al een hoop afgehaakt denk ik. De kinderen uit zoons klas wel, maar of zij Masters zouden halen? Veel uitdrukkingen leer je uit boeken, en dergelijke boeken lees je vaak nog niet op die leeftijd.
Hibiscus

Fiorucci
01-02-2011 om 12:04
Zo, klaar
Ik haal zelf Accept Proficiency. Dus die kan op de lijst, Pelle.

MCS
01-02-2011 om 16:24
Nog één master!
Joehoe, met zelfs 100% score bij het laatste deel. Sorry, beetje uitbundig ben ik vandaag. En ok, ik geef toe, 'k heb wel 3 jaar in de USA gewoond. Alleen leerkrachten Engels doen daar in NL zeer minderwaardig over, want daar spreken ze natuurlijk geen 'proper English'... Zal zo eens zien of dochter, die op tweetalig VWO zit, mijn score kan evenaren

Woutje
01-02-2011 om 16:50
Proficiency
Valt me toch tegen. Maar die engelse uitdrukkingen nekten me.

Niny
01-02-2011 om 17:48
Dochter en ik
Oudste dochter (2 gym) haalde Proficiency, ik Master. Straks eens kijken of jongste dochter en zoon het ook willen doen.
Niny

Massi Nissa
01-02-2011 om 19:16
En mijn klas
Mijn eigen klas, 2 VMBO-basis/kader, mocht hem vandaag ook proberen. De uitslagen liepen van Junior (3 stuks) tot Elementary (eentje maar). Het is helemaal geen klas die slecht scoort bij Engels, dus ik ben wel onder de indruk van al die kinderen uit groep vier die het al beter doen dan mijn veertienjarigen.
Groetjes
Massi

Kiki
01-02-2011 om 23:42
Treurig verslagen door drie van de vier kiekbroertjes
derde klas VWO, Laatste klas VWO, promotie scheikunde
De jongste laatste klas basisschool haalde primary, maar leert niet zo makkelijk.
Ik zakte voor de masters. Viel me reuze tegen.
Dus ik had Proficiency

Rosase
02-02-2011 om 12:30
Ik zakte voor advanced met 70%
Ach het viel me niet eens tegen wat ik nog allemaal wist. Ging echter plat op al de werkwoordsvormen.
Zal eens vragen aan oudste (gr. 8) of hij er vandaag ook een poging aan wil wagen.

Minet
02-02-2011 om 13:24
Rosase
Ook ik werd onderuitgehaald door de werkwoordsvormen. Daar zaten steeds de fouten, totdat het nivo ??? het genoeg vond, jammer maar helaas. Ik kreeg hiermee wel de bevestiging dat dat onderdeel er vroeger zeer magertjes ingestampt is. Ik praat dus Engels als een allochtoon Nederlands

Rosase
02-02-2011 om 15:22
Ja ik ook dus
Ach ja gelukkig kom ik niet zo vaak in het buitenland
En driemaal raden wie er met het juiste woord komt, als mijn collega (die wel wat internationaler is ingesteld) weer iets heel heftigs zit te vertalen. Mij maken ze niks hoor
Vraag me wel af wat de niveau's betekenen? Zijn dat de zelfde niveau's als met de Cambridge certificaten, of is dat weer heel iets anders?

Coco
02-02-2011 om 16:50
Zoon
M'n zoon (groep 8) kwam tot preliminary. Zijn broertje uit groep 7 zat mee te kijken, dus die konden we de test niet meer laten doen, maar ik schat (gezien de antwoorden die hij in mijn oor fluisterde) dat hij één niveau lager zou zijn geëindigd.

Annet
02-02-2011 om 21:23
Kleine aanvulling
Annetzoon zit in groep 5. Vicdochter zit in groep 8 (niet dat ik die ken, maar dat staat ergens in dit draadje)

Annet
02-02-2011 om 21:27
Over cambridge
Op de site van gym dochter staat deze info over Cambridge:
In de loop van het derde schooljaar bieden we de leerlingen de mogelijkheid deel te nemen aan hetCambridge First Certificate in English examen (ERK Level B2)
In het vijfde jaar kan de leerlingen vervolgens deelnemen aan het Cambridge Certificate in Advanced English examen (ERK Level C1). Dit certificaat geeft rechtstreeks toegang tot Engelstalige universiteiten.
In het zesde jaar bestaat er tenslotte de mogelijkheid om deel te nemen aan het Cambridge Certificate in Proficiency in English examen (ERK Level C2).
Ik weet niets over de verhouding tot de Anglia levels.
Voor Frans kunnen leerlingen overigens ook meedoen met dergelijke examens, ook al is daar geen apart onderwijsaanbod voor. Ik geloof dat die zijn vanaf de vierde klas. (maar het zou ook de derde kunnen zijn)

Vic
02-02-2011 om 21:35
Pelle
Ze heeft het niet van mij Haar vader spreekt voornamelijk Engels met haar, die vond dat bij de opvoeding horen. Volgens mij leest ze op school wel eens een boek in het Engels, maar toen ze vorig jaar begon in Jane Eyre is ze afgehaakt.

ijsvogeltje
03-02-2011 om 00:08
Over anglia en cambridge
Zoon (2 gym) doet nu voor tweede jaar Anglia. Volgens mij bieden ze op zijn school de eerste jaren Anglia aan (er zijn inderdaad verschillende niveaus), en aan het einde Cambridge. Als extra overigens, niet in het standaardpakket.

Sancy
03-02-2011 om 07:27
Erk
Voor oefeningen met ERK in Engels, Duits of Frans bestaat er voor vo leerlingen bijvoorbeeld deze site: http://esperantoo.nl/

Elisa Gemani
03-02-2011 om 14:25
Engels
Leuke test! Wij hebben wel iets met Engels. Thuis kregen we veel Engels-sprekende collega's van mijn vader over de vloer, we keken veel naar de BBC en lazen Engelse boeken. Mijn ouders waren/zijn erg van de talen
Ik zit veel op Engels-talige fora, heb een aantal Engels-sprekende vrienden en lees ook veel Engels. Afijn, ik haalde Masters met 80%. Achteraf van die stomme foutjes gemaakt waarvan je denkt: "o ja, natuuurlijk" Engels is in tegenstelling tot wat veel mensen denken geen makkelijke taal. Het barst van de uitzonderingen op de regels, grammaticale onregelmatigheden en de woordenschat van de gemiddelde Engelsman is veel groter dan wat men hier onderwezen krijgt op school bijvoorbeeld. Hier een aardige link daarover http://www.2-2.se/nl/19.html
Maar mooie taal hoor. Ik wilde vroeger Engelse Taal & Cultuur en Keltisch studeren; helaas heeft dit nooit zover mogen komen.
Zoon chat veel in het Engels en heeft een Iers vriendje. Krijgt sinds dit jaar (groep 8) Engels op school maar van een vind ik bedroevend laag niveau. Van de docent Engels op zijn toekomstige school (school geeft ook als extra Cambridge Certificate) hoorde ik dat ze ervan uitgaan dat de leerlingen op de basisschool gemiddeld 800 uur Engelse les hebben gekregen maar in de praktijk blijkt dit maar zo'n 100 uur ofzo te zijn en idd op een heel elementair niveau.
Ik zal hem de test laten doen als hij klaar is met de CITO. Ondanks het feit dat hij zich aardig verstaanbaar kan maken in zijn steenkolen-Engels vrees ik dat hij struikelt op de grammatica en de spelling...
Gelukkig wil hij toch Gymnasium doen met Latijn en Grieks en na de eerste proefles Latijn riep hij al enthousiast uit dat zoveel woorden in het Engels uit het Latijn komen
Ik laat nog wel even weten hoe zoon de test heeft gemaakt.

Elisa Gemani
03-02-2011 om 16:42
Pelle
Ik vind het interessant om de verschillen te lezen. Zoals bij de kinderen van mevr. Koekepeer die nu al Harry Potter in het Engels lezen op school.
Uiteraard moet er rekening worden gehouden met alle kinderen, op welk niveau dan ook maar echt, dat Engels zoals ze het hier krijgen op de basisschool ontstijgt maar net niveau kneuterigheid. En aan een correcte uitspraak wordt helemaal niets gedaan zo lijkt het wel.
Wordt idd denk ik hard aanpoten straks op de middelbare school want ook daar gaan ze heel hard, in ieder geval op het Gym. Op die school heeft net de eerste lichting leerlingen Cambridge Certificate gehaald niveau near native speaker of zelfs native speaker dus zoon kan zijn lol op straks Gelukkig is hij erg gemotiveerd want als het contact met zijn (Engels/Ierse) vader geintensifeerd wordt hoopt hij ooit eens naar zijn familie in Engeland te gaan en dus goed met hun te kunnen communiceren in het Engels... Dan redt hij het niet met "the black cat ate the mouse" LOL

Bianca M.
03-02-2011 om 17:14
Bianca's dochter testte
Mijn dochter (groep 8) net de test laten doen, en zij haalde 'primary' (70%). Geen idee wat dat niveau zegt over hoe goed/slecht mijn dochter engels beheerst.
Waar staan de niveau's voor? Ik begrijp dat deze test uitwijst dat zij op primary-niveau bij de Anglia examens zou instromen. Maar is dat te vergelijken met iets?
Groetjes, Bianca M.

Fransien
03-02-2011 om 20:09
Leuke test
Zowel manlief als ik kwamen tot masters, hij met 100%, ik met 80%.