Pelle
31-01-2011 om 08:52
Hoe goed is jouw kind in engels?
Ik ben wel benieuwd naar de verschillende nivo's van engels in groep 8 (ik hoor hier zoveel verschillen). Niet handig net voor de cito maar anders doe je het dit weekend
Test: http://www.anglia.org/pages.php?cat=t&page=3014&test=1
Hier staan de levels. http://www.anglia.org/pages.php?cat=t&page=3017 Op een gegeven moment kan je kind niet meer naar het volgende level. Het level waar hij/zij dan was staat op de pagina van de vragen.

Fiorucci
31-01-2011 om 10:23
Hier
Preliminairy. Maar ze heeft dan ook een heuse talenknobbel en vindt engels op school erg saai.

Vic
31-01-2011 om 10:31
Zal eens polsen
Dochter vindt dit soort oefeningetjes altijd wel leuk. Ik heb hem zelf gemaakt (tot proficiency), en ben heel benieuwd hoe ver ze komt. Bij de tweede stap vond ik het al best lastig worden.

Vic
31-01-2011 om 11:18
Helaas
Van de Proficiency had ik maar 47%. Gek genoeg de stap daarvoor (advanced) 100%, en de stappen daarvoor had ik ook wel wat foutjes.

Coco
31-01-2011 om 11:33
Ha, ha
Ik loop meteen al vast bij de vraag bij de vraag "find the odd one out" a. a car, b. a bus, c. a bike, d. a box.
Is het nu d. omdat dat geen vervoermiddel is, of is het a. omdat dat het enige woord is dat niet met een "b" begint?

Sancy
31-01-2011 om 11:47
Conditional
ik vond de conditional sentences (de 'if clauses') wel weer geinig om te doen. Ooit een lesje in gegeven

Temet
31-01-2011 om 12:07
Sancy
ikke ook. En niet éen fout (*glimt even*). Die laatste vragen vond ik soms nog best lastig trouwens.
Groeten,
Temet

Coco
31-01-2011 om 12:11
Toch...
... mag ik mezelf ook een Master noemen. Ben benieuwd hoe ver mijn zoon komt.

Sancy
31-01-2011 om 12:21
Grappig temet
ik vond de vragen allengs makkelijker worden
Maar ik denk vaak te moeilijk. Bij de laatste 2 testen dacht ik: hèhè, het begint een beetje op Engels te lijken.

Hibiscus
31-01-2011 om 15:35
Was benieuwd
maar ook Masters, zonder fouten.
zal vanmiddag kijken wat de kinderen zijn, daar ben ik erg benieuwd naar.
Leuke link Pelle!
Hibiscus

MvrKoekepeer
31-01-2011 om 16:06
Hier
Mijn 8e-groeper is intermediate, de jongste ook maar even laten doen (gr 6), en die kwam uit op pre-intermediate. Zelf kwam ik tot master (wel 'n fout in het laatste level).

Vic
31-01-2011 om 16:29
Dochter
Mijn dochter (groep 8) haalde 70% op Advanced, en mocht toen niet verder naar het volgende level. Ik was wel behoorlijk onder de indruk

Emmawee
31-01-2011 om 16:41
Junior!
Stoffer (groep 4, geen Engelse les gehad) had 67% goed op "first step" en 65% goed op Junior. Vond ik best goed, eigenlijk!
Ik had er zelf al snel geen zin meer in. Wie weet doe ik het binnenkort nog een keer.
Groetjes, Maw.

kaatje43
31-01-2011 om 16:52
Ook gedaan
Geeindigd bij Advanced. Geinig. Maar ja de vraag gold natuurlijk voor de kids. Zal hem strak mijn brugpieper laten doen.

Vera*
31-01-2011 om 17:13
Dochter
Mijn groep 7 dochter heeft het derde niveau gehaald, dat is primary.
Vera

bertje1
31-01-2011 om 17:42
Proficiency
hah. best goed. daarna werd het pittig (engelse uitdrukkingen).. leuk.
kids komen niet heel ver.

egberdien
31-01-2011 om 18:23
Hier
ik kwam zelf tot masters. Dochter van 8 (geen engelse les gehad) scoorde 70% op primary, het 3e level. Man kwam vrijwel zonder fouten tot master.

margje van dijk
31-01-2011 om 20:10
Ik had 'Masters', maar ik had op het laatst wel twee fouten:
-------------------------------------------------
Question number 6: The critics had a ______________ day with the book.
The correct answer is: field
Question number 12: The true value of the work is a great bone of _____________ among the experts.
The correct answer is: contention
-------------------------------------------------
Die uitdrukkingen kende ik niet
Als ik nou een woordenboek bij de hand had gehad of zo, maar zo tussen neus en lippen uit mijn hoofd wist ik dat niet.
Nou zoon nog even vragen, ook een 8e-groeper.
Margje

Annet
31-01-2011 om 20:15
Geen 8e groeper voorradig
maar wel een 8 jarige die sinds dit schooljaar Engels heeft. Hij haalde first step prima, en viel uit bij junior met 65% goed. Hij had vooral de werkwoordsvormen fout. Zijn woordenkennis blijkt al heel aardig.
Oudste van 13 (2e klas gymnasium) bleef steken op Intermediate niveau. Dat vond ik weer teleurstellend. Zij zit in een Cambridge klas met extra aandacht voor Engels. Ze doen Engels op niveau 3 VWO. Ze staat een 7 gemiddeld.

Vic
31-01-2011 om 21:10
Pelle
Als je met je vraag erachter wil komen wat het gangbare niveau is van groep 8 gaat dat zo niet lukken. De kinderen die met veel pijn en moeite een zesje halen, zijn meestal niet zo in om vrijwillig een half uur oefeningetjes in te vullen. Sowieso vind ik dat iedereen heel ver komt. Mijn Engels is echt niet slecht, maar in vergelijking met de meesten hier lig ik ver achter. Mijn dochter heeft deze testjes ook goed gedaan, maar haar niveau ligt ver boven wat ze op school krijgt.

margje van dijk
31-01-2011 om 21:19
Hier zonen
Mijn achtstegroeper kwam tot het junior niveau.
Dat viel me nog behoorlijk mee. Hij ging mis met spellen (Wednesday en August allebei fout), en dan nog een paar dingetjes en toen hield het op.
Mijn oudste (2e klas gymnasium, geen tweetalig of extra Engels) kwam tot intermediate. Hij ging de mist in met de werkwoordsvormen bij 'Had I... , I'd....' etc. Ik denk niet dat ze dat al gehad hebben daar in de tweede. Verder was ik juist aangenaam verrast over wat hij allemaal wél wist.
Margje

dirksmama
31-01-2011 om 21:31
Leuke test
Ik heb 'm eerst even zelf gedaan, haalde met 1 foutje onderweg masters. Zoonlief was even iets teveel bezig met het feit dat morgen de CITO begint, dus die heb ik maar even niet lastig gevallen.
Ik vind het wel een typisch Brits Engelse test, ben heel benieuwd hoe goed de Amerikaanse en Australische klasgenootjes van Dirk 'm zouden maken.

MvrKoekepeer
31-01-2011 om 21:49
Echt waar pelle..
..al deze moeite voor mij. Ik voel me vereerd. Je had het me ook gewoon kunnen vragen natuurlijk :S
En nee, ik was niet verbaasd dat kinderen in groep 8 nog geen Engels boekje kunnen lezen. Ik heb alleen gezegd dat ik het wél snel vind gaan met Engels op school. Jij was verbaasd dat mijn zoon in groep 8 Harry Potter in het Engels las.

Annet
31-01-2011 om 22:01
Vic
Juist om te voorkomen dat iedereen denkt dat alle kinderen en volwassenen heel hoog scoren, is het juist goed als jij de scores van jou en kinderen hier ook neer zet. Ook als ze tegenvallen.

Annet
31-01-2011 om 22:03
Pelle
Hoe was de score van jou en jouw oudste eigenlijk? Dat zet je er niet bij.
Eigenlijk hadden wij niet eens antwoord moeten geven totdat jij zelf info geeft )))))

Vic
31-01-2011 om 22:09
Annet
Ja, zodat ik net als bij de BNN iq test het domste meisje van de klas lijk. Het viel me in eerste instantie ook niet eens tegen, totdat iedereen over zijn Master niveau met slechts 1 foutje begon. Dan kan ik alleen maar concluderen dat bij mij het e.e.a is 'weg gezakt'. Ik had op mijn eindexamen vwo een 9, op mijn propaedeuselijst een 10, en heb 6 jaar in een internationale omgeving gewerkt. Gelukkig heeft mijn dochter wel heel hoog gescoord, in vergelijking met de andere kinderen. Dat had ik ook wel zo ingeschat.