Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Petr@

Petr@

20-05-2009 om 11:00

Hoe help ik mijn kind bij het maken van een keuze?

Jongste zoon zit in de brugklas van het gymnasium. Hij is daar zeer enthousiast begonnen, maar het enthousiasme is inmiddels wel gezakt. Dat had ook invloed op z'n cijfers dus na een ernstig gesprek met z'n mentor is hij weer met frisse moed begonnen. De mentor sprak bij het laatste mentorgesprek al over dat hij het "wonder" van zijn klas zou zijn, zo goed waren zijn cijfers, en als hij zo door gaat is overgaan geen probleem.
Maar nu kwam jongste verleden week thuis met de opmerking dat hij van het gym af wil. Waar hij dan wél naartoe wil weet hij niet.
Nu is jongste sinds kort flink aan het puberen dus het is erg lastig om te achterhalen wat hij wil.
Ik hoop dus op tips om hem te helpen bij het maken van een keuze. (Het is trouwens niet zo dat hij van mij op het gym moet blijven, wat mij betreft had hij in groep 8 de keuze voor atheneum mogen maken, maar hij móest en zou naar het gym.)
gr.
Petr@

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

20-05-2009 om 12:08

Hmm

Aangezien niet school, maar het kind het probleem lijkt te zijn, lost veranderen waarschijnlijk niet zoveel op.....

Kaaskopje

Kaaskopje

21-05-2009 om 02:38

Geen trek in het klassieke deel

van onderwijs op het gymnasium?
Mijn jongste dochter is aanvankelijk begonnen op het vwo en was heel stellig... grieks en latijn wil ik niet. Ze stond daar absoluut niet voor open. Nou ja, dan niet. Misschien is de interesse van jouw zoon ook niet zo klassiek gericht en wil hij onderwijs zonder die franje?
Wij als ouders hadden het wel mooi gevonden als ze wel belangstelling voor grieks en latijn had gehad, maar zoiets kun je niet afdwingen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.