Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Wilma

Wilma

10-02-2009 om 15:35

Hoe komt de schoolinspectie aan een beoordeling voor een school?

Hoe komt een schoolinspecteur aan zijn beoordeling over een basisschool ??

Onze school schijnt een goede beoordeling te hebben gekregen, da's fijn dus, maar aangezien er in de praktijk toch vrij veel andere klanken te horen zijn, rees de vraag over hoe een beoordeling tot stand komt. Moet de school dan zijn leerlingenresultaten voorleggen en zo ja, van alle klassen en wanneer ?

De school wíst dat de inspecteur zou komen, dus voor 't oog zou je dan kunnen zorgen dat alles pico bello in orde is, dat snap ik. Maar hoe komt die beoordeling dan tot stand??

Is er iemand die dat weet, ik stel de vraag even mee namens andere ouders van school, 'k heb al gekeken bij de onderwijsinspectiesite, maar daar kan ik niet echt een antwoord vinden.

Ook was er in de beoordeling (die helaas nog niet op internet staat omdat 't pas plaatsgevonden heeft) iets van "en soms scoren we zelfs hoger dan gemiddeld". Hoe wordt dat dan gemeten, weet iemand hier dat.

Bij voorbaat dank,

Wilma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hillary

Hillary

10-02-2009 om 17:33

Zou ik ook wel eens willen weten

Op onze school ook veel ontevreden geluiden, maar volgens de inspectie doen ze het zeer goed. Ik begreep dat ze ook met een aantal ouders spreken. Maar misschien worden die door de school geselecteerd? Als je een gemiddeld en lief kind hebt dan gaat het prima op school en dan heb je ook geen klachten. Maar als het boven of onder het maaiveld uitkomt zowel qua intelligentie als gedrag wordt het een andere verhaal.

Inspectie

Komt een dag kijken in een paar (door de dirctie aangewezen) klassen. Maar kijkt ook of de methodes die op school worden gebruikt wel helemaal up-to-date zijn. VErder kijken ze natuurlijk naar de resultaten. Groet Suus

Suzanne

Suzanne

11-02-2009 om 11:15

Onderwijsinspectie.nl

Hallo Wilma, je kunt op www.onderwijsinspectie.nl precies lezen hoe het allemaal in zijn werk gaat en hoe de rapporten tot stand komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.