Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Hoe wiskunde leren?

Dochter heeft woensdag een proefwerk wiskunde. Ze snapt haar huiswerk verder prima. Er staan wat roze vakken in het boek met info als: wat is een diagonaal, wat zijn grensvlakken etc. Die info heeft ze geleerd. Wat zou ze verder nog moeten doen voor dat proefwerk? Hoe zou zo`n proefwerk er uit kunnen zien? Met simpelweg theorie leren, of woordjes stampen heeft ze geen moeite, maar ze heeft geen idee hoe het proefwerk eruit zal zien. Hebben jullie nog tips voor haar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

04-10-2010 om 21:20

Kijk naar de opgaven

Als kind de opgaven van het hoofdstuk kan maken, kan ze het proefwerk ook maken. Dit geldt voor minimaal 90% van de proefwerken wiskunde. Mocht het niet zo uitkomen, dan heeft kind extra uitleg nodig over het begrip proefwerken.

Ja hoor

het beetje theorie leren en dan de figuren oefenen. als ze weet wat het is en hoe ze haar geo moet gebruiken komt het allemaal goed

Emmawee

Emmawee

04-10-2010 om 21:27

Tip voor je dochter

Ga naar de docent en vraag wat je moet verwachten. Lijkt me een goede tip, zeer bruikbaar ook voor andere situaties.
Wens haar succes!
Groeten, Maw.

Melleke75

Melleke75

04-10-2010 om 21:35 Topicstarter

Emmawee

Dat is zeker een goede tip, maar ze zouden woensdag eerst een proef-proefwerk krijgen, gewoon om te kijken hoe zo`n proefwerk zou gaan en dan een week later het echte proefwerk. Nu heeft die leerkracht dat ineens veranderd en is het woensdag het echte proefwerk.

Maar goed, ze weet hoe ze haar passer en geo moet gebruiken, begrijpt de opgaven, dus het zou goed moeten komen dan. Het is nog even wennen hoor een brugpieper.

Emmawee

Emmawee

07-10-2010 om 21:15

Aha

Dan is het wel prettig om hier even je licht op te doen. Flauw dat zo'n leraar dat verandert. Toch... niet om te drammen, maar ik zou mijn dochter (zoon), toch op de leraar afsturen met de vraag "wat kan ik nou verwachten?"
Hoe is het gegaan?
Groeten, Maw.

Annet

Annet

08-10-2010 om 20:47

Melleke, hoe ging het?

Ik ben wel benieuwd hoe jouw dochter het proefwerk ervaren heeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.