Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
04-06-2012 om 19:52
Laat ik beginnen met dat ik een vertekend beeld heb van wat normaal is. Als moeder van een kind (Alexander) met een iq > 140 is het moeilijk in te schatten of de tweede 'normaal' is, of dat school (weer) mist dat mijn tweede (Willem) ook meer kan dan de rest. Dus nee, niet een topic over hoe goed mijn kind wel niet is, maar een vraag over wat min of meer normaal is. Willem is mijn tweede dus, zit in groep 2 en wordt eind oktober 6.
Hij begint te lezen, leest nu avi 3 hardop en vrij makkelijk en gaat nu vrij soepel door avi 4 heen. School geeft geen sjoegen als ik vraag of dat we daar iets mee moeten, vinden voornamelijk dat ik zeur (die indruk krijg ik nogal). Rekenen doet hij ook lekker, is zelf bezig met optellen en aftrekken tot ca 20.
Omdat andere moeders op school al snel vinden dat je opschept (ervaring bij de eerste, die overigens op die leeftijd veel beter las en rekenende) wil ik hier eens vragen. Is dit redelijk normaal voor een 5 jarige, is hij toch ook wel weer wat sneller, maar niets bijzonders of moet ik op school toch ook weer verder vragen?
11-06-2012 om 21:24
Niets gehoord
van de juffen hoor ik eigenijk nooit iets. Alleen bij de 10 minutengesprekken, dus ik heb geen idee of ze nog naar andere cognitieve vaardigheden kijken...
12-06-2012 om 11:48
Big sister
BigSister, als het nog lang duurt voor de reguliere tienminutengesprekken zou ik gewoon eens aan de leerkracht vragen of die een korte afspraak tussendoor kan inplannen. Ik vind wel dat je er recht op hebt op de hoogte gehouden te worden van wat ze met jouw kind van plan zijn.
Hier is er regelmatig overleg met de IB-er dus is die zonodig mijn aanspreekpunt, maar in jouw geval moet je bij de leerkracht zijn.
Groeten,
Temet