Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Hoofdluis: hoe nu verder op school?

Afgelopen week onze eerste ervaring met hoofdluis gehad. Wat een toestand zeg! Nadat alle levende luizen gekilld waren met kam en shampoo, begon het grote was- en zuigcircus. Ik ben kapot! Vanaf woensdag tot en met gisteren nonstop gewassen en gezogen!

En nu nog anderhalve week dagelijks kammen.... maar ja, als het daarmee bedwongen is..

Enige kanttekening bij deze activiteiten; geen levende luizen of neten meer aangetroffen, hopen dat we er snel bij waren......

Onze oudste heeft een luizencape om zijn jas, een school naast die van hem hebben standaard capes en leerlingen zijn verplicht om deze te gebruiken. "Onze" school wil hier niet aan, want het is teveel "gedoe" om de kinderen na iedere keer buitenspelen de jassen in de capes te laten doen.

Ahum, gedoe? Wel eens vier dagen nonstop gewassen en gezogen?

Ik ga toch maar eens verhaal halen bij de directie. Hoewel de cape wellicht geen garantie is op luis (zie ons) lijkt het me toch dat alle beetje moeten helpen???

Linda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

31-05-2009 om 10:22

Niet je hele huis wassen hoor

Linda,

Kijk eens tussen de artikelen van OO. Ergens staat een stuk over de aanpak van hoofdluis. Belangrijkse en enige wat je moet doen is veelvuldig kammen. Je hoeft niet alles te wassen. Dat is idd veel werk en blijkt dus ook niet nodig. Misschien geeft het wat rust?

succes...ik controleer regelmatig de haren van mijn twee monsters, maar heb gelukkig nog geen luizen gehad.

Mamvantwee

Mamvantwee

31-05-2009 om 10:25

LindadR

LindadR

31-05-2009 om 14:06 Topicstarter

Thx

voor de link.

Voor de duidelijkheid; wij hadden al luizen. Zowel oudste (5 stuks), ik (4 stuks) en manlief (1 luis). Dus is het wassen van alle beddengoed, kleding, etc. wel degelijk noodzakelijk....

Linda

MoederVan3

MoederVan3

31-05-2009 om 16:46

Kammen, kammen en kammen

Inderdaad: kammen, kammen en kammen is al bijna genoeg.
Mijn recept: wassen met shampoo, elke dag twee keer nauwkeurig kammen, twee weken lang. Dan weer wassen met shampoo en het enige wat ik verder verschoonde waren de kussenslopen. Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik twee jongens heb, die het op die leeftijd nog niet erg vonden om met een kort Amerikaans kapsel rond te lopen. Bij mijn dochter was dat gekam wel een hele toestand.
Sinds de school luizenzakken verplicht stelde, hebben we nooit meer last gehad van luizen. Je zou kunnen overwegen om zelf een luizenzak in te stellen. De jassen worden er overigens wel wat sneller muf door, dus die moet je wel wat vaker wassen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.