Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
31-12-2010 om 12:26
Gezien onze vraag betrekking heeft op zoon op school twijfelde ik in eerste instantie in welke rubriek deze vraag moest. Misschien is deze ook hier op zijn plaats.
In 'zorgenkinderen' (kopje 'serieus advies gezocht') staat ons verhaal. Ik wil jullie niet vermoeien met het nog een keer plaatsen.
Toch wil ik ook hier de vraag stellen:
Wij hebben nav klachten over de leerkracht van onze zoon, contact gezocht met de direkteur. Nu blijkt ondanks alle gesprekken, geen vooruitgang. Sterker: de klachten blijven en worden erger (want ze worden niet opgepakt). Er zit geen vooruitgang in de gesprekken. Het lijkt op 'pappen en nathouden'. Nu vragen wij ons af of een volgende stap nodig, wenselijk, handig is (wij willen dat onze zoon krijgt wat hij nodig heeft) maar welke stap dan wel. Uit onze omgeving horen wij geluiden als "ik zou een klacht indienen bij het bestuur van deze school". Wij vragen ons af of het conflict daarmee niet groter wordt. Natuurlijk willen wij liever in gesprek blijven maar er verandert niets.
Wat kan je daarvan (niet) verwachten, zijn er mensen met ervaringen met klachten bij bestuur?
Andere opties en zienswijzen zijn ook heel welkom!!
31-12-2010 om 14:26
Niet persoonlijk
maar uit tweede hand.
En daar heeft het wonderwel geholpen. Kwam er zomaar een eind aan het pappen en nathouden....
31-12-2010 om 14:43
Geen ervaring
maar zijn er meer geluiden van andere ouders hierover? dan zou je samen een vuist kunnen maken. Dat werkt altijd beter dan alleen. Verder weet ik niet welke constructie de school heeft. Als het een fusie school is met een bestuur op relatief grote afstand dan weet ik ook niet hoeveel zinj dat heeft. Als het bestuur persoonlijker benaderbaar is (ouders van de school) is het misschien ook alweer anders. Je zou ook je licht op kunnen steken bij de MR....? al behandelen die geen individ gevallen wellicht valt er iets te bemiddelen.
suk6
04-01-2011 om 13:38
Andere ouders
Ik weet niet of andere ouders hier over klagen of klachten hebben. Meestal hang je dat niet aan de grote klok. Dat doe ik dan ook liever niet. In elk geval bedankt voor jullie reacties.
05-01-2011 om 10:39
Klacht gegrond
Ha,
Ja ik heb een keer een klacht ingediend. De klacht is gegrond verklaard. Maar als ouder en als leerling heb je daar helemaal niets aan. Een school hoeft namelijk helemaal niets met de aanbevelingen van de klachtencommissie te doen. Je hebt dus geen enkel recht. Bovendien kan het heel erg zwaar zijn om een door een dergelijke procedure te gaan. Je wordt door school nog meer dan ooit met de nek aangekeken er wordt veel geroddeld, en je kind is nog meer dan anders vogelvrij, ook andere ouders krijgen er lucht van en dan niet altijd het juiste verhaal. In ons geval zijn er ook fouten gemaakt zo heeft de commissie ons kind zonder ons gehoord wat nogal veel stress met zich meebracht. Het eindrapport laat overigens wel zien dat er grondig onderzoek is gedaan zelfs de leugens van de school zijn de klachtencommissie niet ontgaan.