Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Infinity College

Er bestaat hier interesse in het Infinity College. Een soort betaalbaarder particulier onderwijs waar staatsexamens worden gedaan. Helaas is er nog weinig te vinden omdat de school vrij nieuw is. Iemand die ervaring heeft? Is deze school het prijskaartje waard?


Denk dat het zoiets is als Luzac, vol met rijkeluis kinderen die het op de normale manier niet halen. Als je het geld hebt/makkelijk kan missen en je kind lukt het niet via reguliere school zou ik het doen.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

13-08-2021 om 16:29

Ik denk dat het ervan afhangt: als je kind niet floreert in volle klassen en schoolfabrieken lijkt het me zeker het bekijken waard.

Waarom niet gewoon een reguliere school? 

als je het kunt betalen en denkt dat je kind er baadt bij heeft? Waarom niet?
Ik kan me wel voorstellen dat het voor veel kinderen beter werkt, alleen al door de kleinere klassen. 

iii

iii

15-08-2021 om 10:35

Ik had een groot aantal klasgenoten die naar Luzac en Winford zijn gegaan. Allen omdat ze anders een niveau omlaag zouden gaan. 
Winford stuurt zelf ook leerlingen naar een lager niveau dus daar kan je kind ook afzakken.
Mijn klasgenoten die naar Luzac gingen zijn wel allemaal op hun oorspronkelijke niveau geslaagd en op een enkeling na ging het op hun vervolgstudie weer helemaal mis. 
Daarnaast waren al deze leerlingen echt grote klieren. Ik vraag me af wat de sfeer op scholen als Luzac en Winford moet zijn. 
Infinity ken ik niet maar Luzac en Winford zijn ook particulier en hebben een vergelijkbaar publiek. Ik zou er dus terughoudend mee zijn. 

Zulke scholen hebben niet alleen leerlingen die op een te hoog niveau zitten. Er zitten ook leerlingen die hoogbegaafd zijn en op hun vorige school vastliepen omdat de stof te langzaam voor ze gaat. En leerlingen die topsport doen en problemen krijgen met de planning op een reguliere school. 

Ik heb toevallig een nichtje die het examenjaar op het Luzac deed. Helaas is zij voor één vak net gezakt. Die deed zij het jaar erop opnieuw op de VAVO waar twee van haar Luzac-docenten ook werken. Het vak dat zij volgde had op de VAVO een klas van 9 leerlingen en was vergelijkbaar met hoe ze les kreeg op het Luzac.

Hsp

Hsp

21-10-2021 om 13:01

infinity college is een stuk goedkoper dan het Luzac of Winford. Nog steeds enorm veel geld en ik ken mensen die hun overwaarde van het huis gebruiken om het te kunnen betalen. Het betreft dan kinderen die om de een of andere reden (HB, dyslexie,depressie, topsport, muziek/toneel etc) etc) verzuipen of het niet rond krijgen op een openbare school maar het niveau prima aankunnen. Dus niet allemaal rijkeluiskindjes maar kinderen die anders mogelijk thuis komen te zitten, hun school niet afmaken of afstromen terwijl dat eigenlijk niet hoeft. 

Miranda1999

Miranda1999

28-10-2021 om 12:58

hoi,

Ik zit zelf op het Infinity college! Dus kan veel vragen beantwoorden. 
Het is je geld waard als je kind vast loopt in het normale onderwijs of als je huidige school niet hebt afgemaakt. Ik ben zelf 18 en moet nog me vmbo diploma halen en dat kon hier! Ik zat hiervoor op vmbo basis en ben nu twee niveaus omhoog gegaan, zit nu op vmbo-tl (mavo) en dat gaat goed. Heb vorig jaar 2 vakken versneld gedaan en de rest doe ik nu nog. 
Ik raad het aan om niet alles in één keer te doen als je versneld doet, want dat is gewoon heel veel en je kan er gestrest van worden en je zult dan ook veel thuis moeten doen. Je kan het beste je vakken op splitsen over 2 schooljaren. Dus doe eerst de ene helft en dan de andere. 
Veder is het ook belangrijk om te weten dat dit niet werkt zoals op een normale school. Je krijgt hier een coach lokaal met ongeveer 15 leerlingen en daar zit je de hele dag zelfstandig te werken aan je werk onder begeleiding van een coach. Daarnaast volg je lessen in kleine klassen soms zit ik alleen dus haal er echt veel uit. Je krijgt hier normaal 1 les uur per week voor een vak, maar je kan extra uren aanvragen als dat nodig is. 
Qua leerlingen wat er rond loopt is het heel verschillend. Iedereen heeft ze eigen verhaal of reden om hier te zitten.  
Of het je geld waart is zul je echt zelf moeten bepalen. Mijn ouders zijn in ieder geval blij dat ik eindelijk tevreden naar school ga. 

---

---

28-10-2021 om 21:22

Als je 18 bent heb je een vreemde naam gekozen. En met zo'n goede begeleiding de helft vd vakken? Lijkt mij een dure aangelegenheid met te veel vrije tijd. 

Een boel negatieve reacties bijna allemaal met een financiële achtergrond.
1 van onze kinderen zit in Utrecht al enige tijd op school. Vorig schooljaar was echt helemaal dikke prima echt geweldig. Ons kind bloeide helemaal op echt super om mee te mogen maken om het geluk van je kind te ervaren.

Dit jaar is er veel, heel veel veranderd in een zeer negatieve zin. Het hele team is inmiddels vervangen door veel minder capabele mensen. Zowel op directie niveau als op coach niveau. Ook is er van kleine groepen geen sprake meer. Nee inderdaad geen 25 ( zoals op de site ) in de klas maar 20-22 komt zeker in de buurt. 
Niet in de lessen, als deze er al zijn! Door personeels tekort wat voorlopig ook niet wordt aangevuld ( zie hun vacatures)even als voorbeeld. Dit schooljaar is het vak economie helemaal nog niet gegeven. Engels tot nu 45 minuten in 3 maanden ! Door deze wel in te plannen blijven zij wel aan de wettelijke eisen voldoen).
In de lessen zijn de kinderen met ongeveer 6 tot 8 leerlingen. Een grote MAAR. Het grootste deel van de leertijd vind plaats in een coach klas en daar zijn toch echt tegen de 25 leerlingen. Hier zou de coach persoonlijke begeleiding moeten geven. Helaas is dit geen realiteit ( meer ). 

Een ieder welke beweert dat een hoger niveau “te koop” is heeft het mis. Zo werkt het niet.
Ja het is een beste investering in de toekomst van je kind maar een rijkeluis cultuur ? Nee zeker niet. Ja er zijn ook kinderen met problemen welke nu (te) veel vergen van een dergelijk onervaren team. Van de hechte school welke er was voorgaande jaren is nu geen spaan meer over.
Mocht het voor je mogelijk zijn ( financieel) kies dan voor een wat stabielere omgeving en niet voor Infinity Utrecht, DenHaag of Rotterdam welke het wiel opnieuw uit lijken te moeten gaan vinden. 
Als ik een beoordeling zou moeten geven op een ander schooljaar zeker 5 van de 5 sterren. Nu nog niet een halve ster! Dus zeker GEEN aanrader.
Kies of voor een betere, stabielere partij of ga toch maar voor regulier onderwijs en bewaar je investering voor een andere school in een later schooljaar.

Ik heb wel wat ervaring met het Luzac, was bij ons kind handig om 5 en 6 VWO in één jaar te doen en zo de door omstandigheden opgelopen vertraging wat in te halen.
Er zitten inderdaad ook klieren en rijkeluiskinderen maar die heb je overal wel en die halen het dus ook gewoon niet want er moet echt wel flink gewerkt worden. Je krijgt je diploma niet voor niks en ook niet alleen omdat je ouders een smak geld neerleggen.
Mijn kind heeft het heel gedisciplineerd gedaan, was al wat ouder en zich erg bewust van de hoge prijs en daardoor de verantwoordelijkheid om haar best te doen. Dat gold niet voor iedereen uit haar jaar, helaas.
Als je het kunt betalen is het vast een prima school voor de hele schooltijd, maar dan wel erg veel geld. Wel kleine klassen, leuke en concrete lessen en veel aandacht voor samenwerking en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Zal misschien ook verschillen per vestiging en leiding.

Met Infinity college heb ik geen ervaring, elke school is ooit nieuw geweest maar teveel wisselingen in personeel is nooit een goed teken.

Wat lees ik hier enorm veel vooroordelen mbt Infinity college. Zelf ben ik pleegmoeder en mijn pleegkind gaat al 3 jaar naar deze school. Hij krijgt daar heel goede begeleiding iets wat hij in het reguliere onderwijs mist en daarnaast zijn de kinderen iedere dag daar van 9 tot 16.00 uur vaste uren en niet weer een les die uitvalt etc. Huiswerk wordt op school gemaakt dus als ze thuis komen zijn ze ook vrij. 
Rijkeluiskinderen zitten overal, hier zitten kinderen waar ouders hun geld in onderwijs steken welke ik zelf ook doe, omdat pleegkinderen vaak heel veel hebben mee gemaakt. De school is iedere cent waard. 

KerryHouse

KerryHouse

04-01-2022 om 14:45 Topicstarter

WHAM schreef op 06-12-2021 om 09:12:

Wat lees ik hier enorm veel vooroordelen mbt Infinity college. Zelf ben ik pleegmoeder en mijn pleegkind gaat al 3 jaar naar deze school. Hij krijgt daar heel goede begeleiding iets wat hij in het reguliere onderwijs mist en daarnaast zijn de kinderen iedere dag daar van 9 tot 16.00 uur vaste uren en niet weer een les die uitvalt etc. Huiswerk wordt op school gemaakt dus als ze thuis komen zijn ze ook vrij.
Rijkeluiskinderen zitten overal, hier zitten kinderen waar ouders hun geld in onderwijs steken welke ik zelf ook doe, omdat pleegkinderen vaak heel veel hebben mee gemaakt. De school is iedere cent waard.

Als mijn zoon erheen zou zijn gegaan zou hij het (met mijn bijdrage) betalen van een erfenis. Dat geld kan niet meer worden gebruikt voor een studie. Ik snap werkelijk niet hoe je voor je kind al drie jaar deze school kunt betalen? De indruk die jij beschrijft had ik ook en lijkt wel beter dan die van de vorige drie (met mbo vier) scholen. 

KerryHouse

KerryHouse

04-01-2022 om 14:47 Topicstarter

WendelmoedM schreef op 14-11-2021 om 14:55:

Ik heb wel wat ervaring met het Luzac, was bij ons kind handig om 5 en 6 VWO in één jaar te doen en zo de door omstandigheden opgelopen vertraging wat in te halen.
Er zitten inderdaad ook klieren en rijkeluiskinderen maar die heb je overal wel en die halen het dus ook gewoon niet want er moet echt wel flink gewerkt worden. Je krijgt je diploma niet voor niks en ook niet alleen omdat je ouders een smak geld neerleggen.
Mijn kind heeft het heel gedisciplineerd gedaan, was al wat ouder en zich erg bewust van de hoge prijs en daardoor de verantwoordelijkheid om haar best te doen. Dat gold niet voor iedereen uit haar jaar, helaas.
Als je het kunt betalen is het vast een prima school voor de hele schooltijd, maar dan wel erg veel geld. Wel kleine klassen, leuke en concrete lessen en veel aandacht voor samenwerking en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Zal misschien ook verschillen per vestiging en leiding.

Met Infinity college heb ik geen ervaring, elke school is ooit nieuw geweest maar teveel wisselingen in personeel is nooit een goed teken.

Ik hoorde juist dat een andere priveschool hier is zoals jij het luzac beschrijft. En dat op het luzac de kinderen zitten die het elders niet zouden halen. Wat me ook wel wat stug lijkt want ze halen wel het examenjaar en het diploma, met begeleiding. 

Miranda1999

Miranda1999

05-03-2022 om 19:53

Ik zit op Infinity Amsterdam en het bevalt mij eigenlijk daar wel prima. Je hebt elke dag een rooster van 9 tm 4 uur en het is niet dat je elke dag de heledag les hebt. Soms heb je maar 2 les uren op een dag en op een andere dag wat meer. Je hebt 8 les uren op en dag van 45 minuten. De eerste pauze is 15 min en de tweede 30 min en laatste 15 min dus een uur pauze op een dag. De lessen worden gegeven in klassen van ongeveer 6 leerlingen. Op mavo wat minder (Ik zelf zit met 2 helemaal alleen) dan heb je meer aandacht en zo lukt het me ook om vakken versneld te doen. Ze zijn streng als dat nodig is, maar er is ook ruimte voor overleg en individuele afspraken. In de vrije les uren zit je te werken bij je vaste coach die je helpt met plannen en huiswerk maken. In een coach groep zitten zo’n 10 tm 15 leerlingen. Soms nog wel is kleiner. Zelf heb ik nog nooit huiswerk gekregen dus dat is wel fijn en geeft rust. Het wel hard werken hier op school, maar dat krijg je ook wel te horen van je coach. Je moet het ook echt zelf doen (zoals opdrachten maken, boekverslagen en werkstukken) Je kan ook met vragen bij de coach terecht en als jullie er samen niet uit komen kan er een extra uurtje ingepland worden met de docent zelf. Je krijgt sowieso 1 les uur per vak en er is ruimte genoeg voor uitleg of vragen te stellen. En vaak krijg je nog wel extra les. Versnelde leerlingen wordt veel van gevraagd en vereist wel echt motivatie om het te halen. Het is wel wat zwaarder dan. 
Of het je geld waard is moet je zelf weten. Wel heb je slaginggerantie dus als je het niet haalt, maar wel je best hebt gedaan mag je het jaar opnieuw volgen. 
Zo weer wat info.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.