Marjolein
26-11-2008 om 21:15
Ja hoor: nieuw meubilair, school paar dagen dicht
Onze school krijgt nieuw meubilair. OP zich heel fijn. Er is nu alvast gemeld dat de school dan een paar dagen dichtgaat ná de kerstvakantie.
Ze proberen het wel aan de vakantie vast te plakken (fijn he?!). Ik baal hier van. De vakantie begint al donderdagmiddag, dus we moeten eerst ruim twee weken goochelen met dagen en uren en dan nog een paar extra dagen.
Is er nu niets creatievers te verzinnen (in de kerstvakantie met een aantal leerkrachten en die vervolgens vrij geven na de kerstvakantie, hun leerlingen kunnen dan worden opgevangen in andere klassen, het is een grote school). Maar nee, dat zal wel weer allerlei praktische bezwaren hebben, dus kiezen we de makkelijkste oplossing: we wentelen het af op de ouders. Hoe dit zich verhoudt tot de discussie dat we met z'n allen vooral meer uren moeten gaan werken snap ik niet. Gelukkig hebben wij beiden een vrij flexibele werkgever -heeft natuurlijk ook niet iedereen- maar aan die flexibileit zitten ook grenzen.
Omdat ik ook wel weet dat ik het niet veranderd krijg maken we hier maar van de nood en deugd en gaan lekker naar Eurodisney, zó goedkoop in die week, komt anders nooit voor!
Maar ik vind het eigenlijk niet kunnen.
Marjolein
wil40
26-11-2008 om 21:55
Nieuw meubilair
Hier gebeuren dat soort dingen in de avonduurtjes mèt behulp van ouders.De ene avond de kleuters, de andere avond de midden-en bovenbouw.
Ook niet de hele school in èèn keer. Gewoon in etappes,in meerdere avonden. Dan heb je nog keuze in de avond dat je kan komen helpen. En ouders die niet kunnen helpen? Ook prima.
Wel lekker zo`n lange kerstvakantie en veel plezier in Euro Disney!
Geerke
26-11-2008 om 23:47
Wel raar
Ik vind het ook raar Marjolein, en dan echt een paar dágen dicht.... kan volgens mij anders. Ze kunnen leerkrachten alleen niet verplicht terug laten komen in de kerstvakantie, dus is zo'n directie afhankelijk van de mederwerking van de leerkrachten.
maan.
27-11-2008 om 08:52
Hier
hier pasgeleden ook nieuw meubilair; geen uurtje dicht geweest hoor!!! Er zijn twee avonden geweest waarop hulptroepen zijn ingeschakeld, de kinderen hebben overdag ook hun beperkte steentje bijgedragen vonden ze heel leuk. Wel hebben ze dus twee dagen op de grond moeten zitten ze mochten kussens meenemen en knuffels er is die dagen niet echt heel veel gedaan vooral alternatief gebeuren wel veel aandacht aan besteed.
albana
27-11-2008 om 08:52
Komplete verhuizing+verbouwing zonder vrij
hier is de hele school (14 klassen!) verhuist, verbouwt+ nogmaals verhuist zónder 1 dagje extra vrij. gewoon met leerlingen en al....o,ja de onderbouw had hun maandelijkse vrije middag. de bovenbouw heeft gewoon geholpen.
groeten albana
Bastet
27-11-2008 om 18:41
Hier....
De middelbare school van mijn zoon verhuisd op zaterdag,alleen voor het inrichten zijn ze de maandag daarop vrij.
Bastet
Marjolein
29-11-2008 om 09:55
Het kan dus wél
Tja, ik weet nou niet of ik er toch nog tegen moet ageren, Ik mag toch aannemen dat de ouderraad is ingeschakeld bij dit besluit. Kijk op zich is Eurodisney wel lekker, maar het is elk jaar opnieuw weer goochelen met alle vakanties en werken, dus eigenlijk zit ik niet te wachten op extra vrije dagen.
ik begreep wel dat alles wordt vervangen, dus ook de kasten. Dat gaat niet lukken in een paar uurtjes op de avond. De school is echt groot, dus misschien vinden ze dan de overlast te lang duren. Ik weet het niet. Misschien moet ik het toch eens gaan vragen.
Wel apart om te zien dat het veel andere scholen wél lukt.
Marjolein