Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Jas gestolen op school

dochter's jas is vorige week plots 'verdwenen' op school. Eerst dacht ik dat hij wel terug zou komen bovendrijven [haar naam en mijn tel.nummer staan erin]; maar nee. Ik denk nu dus dat iemand hem gewoonweg heeft gestolen.

Zouden jullie een briefje hangen met de vraag om aub. jas terug te brengen naar rechtmatige eigenaar? Ik begrijp niet dat iemand zoiets doet trouwens. Mag ik wel leuk een nieuwe jas gaan kopen!

Hoe is dat trouwens in jullie school? Bij ons hangen de jassen in de gang en eigenlijk kan iedereen zo'n jas meenemen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Altijd teruggevonden

Een jas of iets dergelijks gestolen heb ik op onze school tot op heden nog nooit gehoord.
Wel "verdwenen" jassen, die verfrommelt tussen de tassen en luizencapes was terechtgekomen. In de bak met "gevonden voorwerpen" of bij de concergië.
Er blijft heel af en toe iets hangen in de sporthal, na zwemles of gym.
Ook wel eens een kledingstuk dat na de gym bij klasgenoot in de tas terecht is gekomen. Of een jas die na het buitenspelen op het plein blijft liggen.
Een briefje is een goed idee. Persoonlijk zou ik de opmerking "rechtmatige eigenaar" achterwege laten.
Gewoon: " Heeft iemand een blauwe jas, maat 140 van Pien uit groep 4 gevonden? ". Met vriendelijke groet, Sasvangent (moeder van Pien)

Hillary

Hillary

27-05-2009 om 11:30

Stepje

Bij ons gaan veel kinderen op zo'n aluminium stepje naar school. Er is niet genoeg ruimte op het plein voor alle fietsen en lopen is net wat ver. Stepje is ideale tussenoplossing. Van mijn zoon is hij al 2 keer gestolen. Zijn naam stond erop en ondanks dat het een grote school is kent iedereen elkaar wel zo'n beetje, dus het kan geen toeval zijn. Balen van dat stepje (hij gaat nu toch lopen, blijf niet kopen), maar ook balen dat (hoogstwaarschijnlijk) een bekende nu op zijn stepje stept.

Jolijt

Jolijt

27-05-2009 om 11:40

Snelle conclusie

Jullie jas zou zo hier kunnen liggen... zeker als het een spijkerjasje is. Daar hebben we er hier namelijk wel 15 van. Regelmatig zijn we er eentje kwijt of hebben we er een over.... zonder jas naar school en met jas terug. 's winters valt dat op, maar 's zomers kan dat hier zo een week of wat onopgemerkt blijven.
Gewoon even zoeken en rondvragen in de klassen.

Nasha 1st

Nasha 1st

27-05-2009 om 22:06

Tja...

op de school van mijn kinderen wordt ook gejat hoor....pas nog het "spaarpotje" dat klaar stond voor het kadootje voor de juf....juf gaat naar gymlokaal, potje staat er nog, juf komt terug, potje (en geld natuurlijk) weg ....

Verder zit de bso ook in het pand, daar is de mobiele telefoon gestolen.

Van de ouderraad verdwijnt er ook regelmatig wat. En zelfs de sintkadootjes zijn niet veilig.....laten we niet net doen alsof jatten op een school niet voorkomt.....

reina

reina

28-05-2009 om 07:19

Nasha

Er wordt op scholen zeker gestolen, maar ik denk dat er eerder geld en mobieltjes gestolen worden dan jassen...

Nasha 1st

Nasha 1st

28-05-2009 om 21:59

Hoezo geen jassen?

Als jouw klasgenoot nou net die prachtig mooie Hilfiger jas heeft die jij zo graag wilde???

reina

reina

28-05-2009 om 22:32

Nasha

Mobieltjes worden makkelijk doorverkocht, jassen minder snel en ik hoop toch dat een moeder/vader het vreemd vind als kindlief opeens met een andere jas van school komt...

Zelfs uit kluisje!! jas gestolen

Bij mijn neefje is zelfs zijn jas op school (vo)uit zijn kluisje gestolen. In de klas bij het derde uur (na de korte pauze) ontdekte hij dat zijn sleutels weg waren. Boze concierge leende hem toch de reservesleutel en bij het openen van zijn kluisje bleek zijn jas (een gloednieuw duur ski-jack die hij voor de eerste keer aan had na de vakantie) gestolen te zijn. Wonder boven wonder stond zijn fiets nog gewoon in het fietsenhok. Sleutels en jas zijn niet meer boven water gekomen. School heeft het ook nagelaten om direct kluisjes controle te houden. Dus er moest ook nog een nieuw slot op de fiets en een cilinderslot in de deuren van het huis.

reina

reina

29-05-2009 om 09:55

Tops

Daar heb je gelijk in, da's waar. Gelukkig zijn dat el uitzonderingen ( hoop ik). Ik heb in al die jaren dat ik op school werk vaak meegemaakt dat er geld, mobieltjes, ipods etc gestolen werden, jassen en kledingstukken niet, wel dat er soms maanden jassen (en tassen) hangen waarvan niemand weet van wie ze zijn.

Kleuterklas een boek

gloednieuw mooi boek (uit een museumwinkel) wat dochtertje gekregen had voor haar verjaardag met haar naam erin "voor x'je's 4e verjaardag", paar dagen later was het boek weg, het boek had prominent op tafel van de juf gestaan die week. Kijk dat een andere kleuter het nu mee neemt (A4 formaat) dan moet dat thuis toch opvallen, of toch niet een andere kleuter ?

De juf heeft groot op het bord gevraagd of iemand het terug kon brengen, het heeft zelfs in het schoolkrantje gestaan. Maar nooit meer gezien, dus ja zo'n jas kan ook echt wel meegenomen zijn.

Er zijn gewoon mensen die stelen, om wat voor reden dan ook.

Vic

Vic

29-05-2009 om 18:25

Vergissing?

Ik heb wel eens een jas meegenomen van de kapstok waarvan ik dacht dat die van mijn dochter was. Kwam ik thuis, had ik er ineens twee De verkeerde is natuurlijk de volgende dag weer retour naar school gegaan. Ook bij de gymles heeft dochter wel eens de verkeerde spijkerbroek aangetrokken. Ze ging naar school met eentje van V&D en kwam thuis met een of ander duur merk. Ik hoorde van de juf dat de andere ouder nog flink had lopen balen Is ook weer goed gekomen.

Vervelend

Ook ik snap niet dat er een jas of schoenen meegenomen worden door anderen. Heb het zelf met de kinderen al eens meegemaakt bij het zwembad (2 x een jas), voetbalclub (schoenen en trainingspak). Wij nemen bij dat soort gelegenheden alles mee en laten niets meer staan of hangen.
Gaat het bij jouw kind om de basisschool, Sasvangent? Bij een basischool laten kinderen nog wel eens wat slingeren bij de gymzaal of op het schoolplein en vaak komt het daar wel weer boven water. Op wat Diddl-spulletjes na (die na lang aandringen van de docent ineens weer in het kastje van dochter lagen), zijn wij nog nooit wat "kwijt" geraakt op de basisschool. Nu moet ik wel zeggen dat onze kinderen op een school zitten waar merken (gelukkig) niet belangrijk zijn.
Op de middelbare school schijnt het helaas wel vaker voor te komen. Toen ik op de middelbare school zat (alweer 30 jaar geleden) werd er al gestolen. Ik snap het niet, naar school kun je die spullen toch helemaal niet aan of wordt het doorverkocht?

Stelen en gestolen worden

Hier op school ook regelmatig iets kwijt. Ik geef mijn kinderen altijd een waarschuwing als ze iets meenemen naar school: "denk erom, kwijt is kwijt!" Zelfs de medaille van de avondvierdaagse is gestolen.
Aan de andere kant kan er hier ook rustig wekenlang een jas aan de kapstok hangen die niet van ons is. Zeker als het mooi weer is en ik dus niet bewust bij die kapstok hoef te zijn. Of bij het opruimen van een kinderkamer zie ik ineens een onbekend petje of zo. Slordig, ik weet het, maar het is dus al regelmatig gebeurd...
n@nny

Jolijt

Jolijt

30-05-2009 om 20:17

Gompie

ik weet niet wat ik lees! Tuurlijk weet ik wel dat stelen overal KAN... maar wij komen nu 12 jaar op onze school en hebben het 1 keer meegemaakt (is opgelost, huurders van de school bleken vreemden binnen te laten) dat er dingen verdwenen. Tuurlijk mist er wel eens een jas of een slof, maar wij hebben echt alles teruggevonden... al die jaren.
Wel is het zo dat als er kostbare dingen meemogen (op speelgoeddag bv een DS) je die bij de juf moet inleveren die ze in de pauze achter slot en grendel doet. Maar de jassen hangen gewoon op de gang, duur of niet.
Ben dus eigenlijk heel blij dat ik de verhalen niet herken, maar moet kennelijk wel mijn reactie "snelle conclusie" herzien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.