Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Minoeska

Minoeska

17-02-2011 om 21:53

Juf weet het niet meer met dochter (4 jaar)

De juf van mijn dochter begon er van de week over dat ze het echt niet meer weet met dochter. Ze luistert totaal niet en gaat geheel haar eigen gang. Doet stoute dingen als naar de wc gaan en dan de wc volstoppen met doekjes en een hele wc rol erin gepropt. Ze houd zich niet aan de regels. In de pauze op plekken komen waar het niet mag. Verzint van alles om niet te hoeven doen wat de juf van haar wil. Bv juf wil een spelletje met haar spelen, dan roept ze meteen. Dat is te moeilijk voor mij ik ga dus iets anders doen. Loopt dan weg en doet haar eigen ding. De juf zegt dat het heel simpele groep 1 spelletjes zijn en nog zegt ze "snap ik niet, te moeilijk voor mij". Dan gaat ze vrolijk verder waar zij zelf zin in heeft. De juf geeft aan dat het zo niet verder gaat. Omdat ze nog 30 andere kleuters heeft en niet steeds achter dochter aan kan gaan die allerlei streken uithaalt. Ze heeft ook de snoeppot van de klas gevonden. De juf was hier heel verbaasd over want geen kleuter was eerder in de kast geklommen om snoepjes te pikken.

Op zich herken ik dit gedrag wel van hoe ze thuis kan zijn. Als ik wil dat ze haar groente eet. Roept ze meteen Nee ik heb buikpijn dus ik hoef niet meer. Als ik dan over het toetje begin eet ze snel haar groente op
Het hele eigenwijze ik ga mijn eigen gang instelling. Zo is ze altijd geweest... Het eigenwijze heeft ook een leuke kant. Bv als ik met haar naar het park ga is ze uren zoet. Voor haar is dat helemaal te gek lekker vrij de natuur onderzoeken. Maar op school waar iets moet gaat het niet. Verder moet ik thuis ook alles verstoppen (alles waar je mee kunt knoeien en smeren) want owee als ze het te pakken krijgt.

Mijn twee oudere kinderen zijn allebei hb getest. Het zou dus kunnen dat dochter van 4 een slimmerd is. Ik weet het niet. Herkend iemand dit probleem bij zijn kind en weet iemand raad? Het is duidelijk dat ze tegen alle grenzen aangaat en zich nergens wat van aantrekt. Volgende week heb ik een gesprek over dochter met de juf, maar ik weet ook geen oplossing. Help!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvon Meijer

Yvon Meijer

17-02-2011 om 22:18

Ehh

Wellicht niet helemaal on topic maar: een snoeppot met snoepjes in de klas?? Hier mag geen snoep onder schooltijd, snoep van de school in de klas vind ik heel raar.. En dan: 31 kinderen in de klas, wat veel! Mijn kinderen zitten op een grote school met flinke klassen maar 31 kinderen in een kleuterklas heb ik nog niet gezien hier gelukkig. Als die allemaal een snoepje krijgen zie ik al een klas met 30 flipppende en stuiterende kinderen voor me
Verder on topic: hoe gaat het thuis (behalve dat eten). Doet je kind wat je zegt of mag ze haar eigen gang gaan? Wat gebeurt er als je 'nee' zegt?

Sera

Sera

17-02-2011 om 22:39

Moet juf zelf oplossen

Ik denk niet dat jij er heel veel mee kan. Ik zou wel met mijn dochter gaan praten in jouw geval maar ze is nog maar 4 dus grote kans dat ze morgen al weer is vergeten.
Juf moet er echt zelf wat meer aan gaan doen. Het klinkt eigenlijk alsof de juf de klas niet zo goed aankan. Althans jouw dochter niet. Ze moet misschien echt wat strenger worden. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat als juf zegt we gaan nu dit doen dat een kind dan zegt 'nee ik doe niet mee'; Zo werkt het op school gewoon niet en dat zal ze toch moeten leren. Alleen hoe kan ze dat leren als juf het niet duidelijk maakt. Het lijkt nu alsof jouw kind de baas is op school en niet de juf. Dat is heel lastig maar jij kan er heel weinig aan doen. Het speelt zich tenslotte op school af.

Misschien kan je een soort beloningssysteem opzetten waarmee ze elke dag dat ze op school haar werkjes heeft gedaan ze een sticker kan krijgen. Eigenlijk ben ik daar zelf geen voorstander van want ik vind dat dit soort dingen vanzelfsprekend zouden moeten zijn en die boodschap wil ik ook naar mijn kinderen uitdragen.

Ik zou mijn kind in elk geval niet gaan straffen voor iets wat op school heeft plaatsgevonden. Wel als ze een stuk ouder zou zijn maar met 4 jaar vind ik dat geen zin hebben.

Ik zou wel met haar gaan praten over school. Elke dag vragen wat ze wel en niet leuk vond om zo toch een beetje een beeld te krijgen van waar het probleem ligt.

Juf zal echter zelf er voor moeten zorgen dat ze de controle in de klas terugkrijgt en weer de leiding heeft maar dan moet ze die leiding wel nemen natuurlijk.

ayla

ayla

18-02-2011 om 08:55

Geweldig

ik moet al lachen als ik het lees. Dat eigenwijze herken ik heel erg bij mijn oudste, wc rollen door de wc, ja hoor, snoeppot ontdekken ja hoor, hier ook altijd buikpijn. Mijn oudste is dus ook HB en zoekt dus ook steeds grenzen op, thuis en op school, ze gaat vaak tot het uiterste. Als je moppert haalt ze haar schouders draait zich om en doet toch haar eigen ding.
Dat knoeien en smeren doet dochter ook, ik heb jarenlang alle zalfjes etc moeten verstoppen en nu maakt ze van haar kamer regelmatig een laboratorium, ze mengt allerlei make-up met water, aprfum etc en kijkt dan hoe dat ruikt en eruit ziet. Ik ben er minder blij mee.
De juf moet niet trappen in het feit dat iets te moeilijk is, dikke kans dat het eerder te makkelijk is en dat het haar niet boeit.
Wat doet ze thuis, is ze thuis met andere dingen bezig dan op school? Juf zal structuur moeten aanbrengen en haar moeten uitdagen, geef haar maar eens een moeilijker werkje en trap niet in het dat kan ik niet, verplichten om het te doen. Laat je dochter eens vertellen wat ze graag zou doen, wat ze leuke werkjes vindt en ga daarmee eens naar de juf

Moek

Moek

18-02-2011 om 09:50

Geen duf konijn!

Leuk kind dus, geen duf konijn! Wel heeeel vermoeiend om op te voeden. Ik heb er ook zo een, af en toe vraag je je af waar ze het vandaan halen. Steeds maar weer grenzen aangeven en in gesprek blijven dus.

Dat dat voor de juf ook niet meevalt snap ik, maar je mag toch hopen dat zij voldoende opgeleid is om niet meteen met de pootjes omhoog te gaan liggen?

Ise

Ise

18-02-2011 om 11:31

Nou

Ik lees dit draadje met enige verbazing. 30 Kinderen in een kleuterklas....? Is het dan vreemd als de juf het even niet meer weet? Ik neem aan dat ze niet alle kinderen individueel kan begeleiden naar het toilet om te voorkomen dat ze daar kattekwaad uithalen. Stel dat alle kinderen zo 'leuk eigenwijs' zijn en hun eigen gang gaan, of ze nou hoogbegaafd zijn of niet. Misschien is dit niet de reactie die je wenst te horen, maar ik begrijp wil dat de juf het even niet meer weet. Maakt natuurlijk niet dat er niet naar oplossingen gezocht moet worden.

Ise (moeder van 4 kids waarvan 2 met ASS....ds enig eigenwijs gedrag is mij niet vreemd)

Weet je toch?

Quote:
< < Mijn twee oudere kinderen zijn allebei hb getest. Het zou dus kunnen dat dochter van 4 een slimmerd is. Ik weet het niet. >>

Je kan toch wel inschatten of je kind een slimmerd is? Zeker als het je 3e is. Als dat de oorzaak zou kunnen zijn, zou ik dat ook aanpakken. Ik kan me voorstellen dat de juf dit niet leuk vindt, dus probeer samen naar een oplossing te zoeken.

Yura

Yura

18-02-2011 om 13:15

Kan er niet om lachen

Nou ik kan er toch echt niet om lachen hoor. Ik sta echt verbaasd dat een kind van 4, een jongste kleuter dus, dit soort dingen uithaalt en ik kan me voorstellen dat een juf niet meer weet wat ze moet. Als je tussen de 30 kinderen er 1 hebt die je geen seconde uit het oog kunt verliezen en zelfs niet alleen naar het toilet kunt laten gaan heb je toch wel een probleem, ze kan moeilijk 29 kinderen alleen laten. Dat kan thuis misschien werken, maar niet als je nog 29 andere kinderen in het oog moet houden (ook niet 24 of 25, dus de grootte van de klas doet er niet eens zoveel toe).

Fiorucci

Fiorucci

18-02-2011 om 13:15

Strontvervelend....

Tja, als juf slim is weet ze dat er kinderen zijn dit dit soort dingen uitvreten uit pure frustratie en verveling, en ziet ze dit als signaal. Mijn dochter zat in een klas met 30 en een minder wanhopige juf. Dochter verknalde rustig haar cito's omdat ze veel te makkelijk waren. Je hebt al twee Hb kinderen, ik zou het in die hoek zoeken.

Vic

Vic

18-02-2011 om 13:22

Tja

Mijn dochter was ook zo'n grapjas. De juf heeft haar zelfs wel eens op de gang gezet na een leuke actie. Ze had haar trui uitgetrokken, dus ik vond het nogal een overbodige straf maar toen heeft juf me even duidelijk gemaakt dat het níet grappig is als vervolgens 25 kleuters in hun hemd zitten. Ook rende ze tijdens het werken vaak naar het raam als er iemand buitenspeelde die ze kende, even zwaaien. Vond juf ook niet grappig.
Dochter is voor zover ik inschat niet (hoog-) begaafd, maar had wel wat behoefte aan moeilijker werkjes. Verder was ze gewoon een leuke springerige jonge kleuter. Ze is nu een stuk rustiger en meegaander in de klas.

Kobalt

Kobalt

18-02-2011 om 13:33

Soms

Soms kan een kind op het ene gebied heel erg slim zijn, maar andere schijnbare eenvoudige dingen, niet oppikken. Onze dochter hebben we tien jaar geleden, echt uit moeten leggen, dat op school de juf de baas is en ze echt moet doen wat de juf zegt. Dat had ze niet gedacht.
Iedereen zei tegen haar dat het leuk zou zijn om naar school te gaan, dat je daar leuke dingen zou leren en dat je daar leuk kon spelen. Zij dacht: school is leuk, dus ik mag daar doen wat ik leuk vind.
Het was voor haar echt een openbaring toen ze zich realiseerde dat school een systeem is, waarin je je moet aanpassen. En dat je niet naar school gaat omdat het leuk is (er is vaak helemaal niets aan), en ook niet per se om te leren (vooral als je slim bent, leer je de eerste jaren niet zoveel). Maar vooral omdat je naar school moet.
Het hielp bij dochter heel erg, toen we dit duidelijk maakten voor haar. Ook hebben we alle regels heel duidelijk en specifiek benoemd, zodat ze wist wat er van haar verwacht werd. Sommige kinderen zijn van het onafhankelijke soort dat zich niet direct aanpast aan de anderen. Het is heel oneerlijk om deze kinderen de sociale regels niet te leren, aangezien ze dan onbedoeld in grote problemen komen.
Nu ja, misschien heb je dat allang allemaal gedaan, maar bij ons hielp het.

Niets grappigs aan

Doordat je het zelf grappig vind zie ik dit als een opvoedprobleem. Als ik juf was zou ik haar terug naar huis sturen om daar eerst eens te leren dat je geen wc rollen in de wc duwt. Ze is toch pas met 5 jaar leerplichtig, dus dat komt mooi uit.

Gr. Poezie.

Goed gedaan kobalt

Zo te lezen heb je het heel serieus opgepakt (het is ook een serieus probleem, zeker als de juf en indirekt de ander kinderen er last van hebben)

Gr. Poezie.

Yura

Yura

18-02-2011 om 14:04

Niet grappig (poezie)

Het was niet de topicstartster die aangaf het grappig te vinden, maar Ayla die aangaf dat ze er om moest lachen.

Marieke

Marieke

18-02-2011 om 14:04

Opvoeding thuis

Wordt dit kind thuis niet opgevoed?
Als je 4 bent moet je begrijpen dat je je in een groep moet aanpassen en dat je niet continu het focuspunt van de belangstelling bent. Ik vind de oplossing van Poëzie wel een goede. Slim of niet, de ontwikkeling van dit kind is niet voldoende om naar school te kunnen.

En hoe dom en irritant slimme kinderen kunnen zijn, hebben we gisteren uitgebreid op het nieuws kunnen zien met de gymnasiaste en haar bommelding. Zij zit overigens ook thuis.

ayla

ayla

18-02-2011 om 14:11

Grappig

ja ik vind het grappig, al praat dat het natuurlijk niet goed. Mijn dochter vrat die dingen gelukkig thuis uit en niet op school. Maar ik vindt dat het overdreven is om te spreken van een slechte opvoeding etc, het is een 4 jarig kind waar we het over hebben.

Ayla

"ik vindt dat het overdreven is om te spreken van een slechte opvoeding etc, het is een 4 jarig kind waar we het over hebben."
Goh, waarom is zij dan het enige kind in die klas die dat doet? Misschien heeft ze een stoornis? Dan zou ze recht hebben op een rugzakje. Zelf zou ik mij ernstig zorgen gaan maken als één van mijn kinderen zich op school zo zouden gedragen.

Gr. Poezie.

ayla

ayla

18-02-2011 om 14:28

Uitleggen

Ik kan uit het stukje niet halen dat er nou meteen een stoornis moet zijn en je hebt helemaal gelijk dat een gemiddelde kleuter dat nou niet zou doen, maar misschien is het ook geen gemiddelde kleuter. Mijn Hb dochter heeft al 5 keer haar haren afgeknipt, iedere keer huilt ze tranen met tuiten,word ik enorm boos, mag ze een aantal maanden niet aan de schaar en iedere keer denk ik dat ze oud en wijs genoeg moet zijn om haar haar niet af te knippen. Blijkbaar niet dus. Ze was zes toen ze de laatste keer haar pony afknipte….Over het algemeen vindt men van mij dat ik mijn kinderen aardig opvoedt….. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor de juf niet leuk is en dat er ingegrepen moet worden maar slechte opvoeding heeft hier weinig mee te maken.

Sas

Sas

18-02-2011 om 14:42

Wat heeft de juf er zelf al aan gedaan?

Onlangs moest ik op het matje komen bij de juf omdat mijn dochter (6 jaar, groep 3) de juf had nagepraat. Heel brutaal en keur ik niet goed. Toen ik aan de juf vroeg wat ze er zelf wat aan gedaan heeft keek ze me verbaasd aan. Ze had tegen me dochter gezegd van dat ze het met haar mama zal over hebben. Maar op dat moment geen straf gegeven aan me dochter. En ik was ook niet van plan om haar daar ook straf voor te geven thuis. Heb er voor gezorgd dat ze de dag erna een tekening voor de juf heeft gemaakt en haar sorry laten zeggen.

Ben wel blij dat ik het weet dat ze dat heeft gedaan en haar op aangesproken maar vind wel dat de juf haar desnoods op de gang had kunnen zetten om er over natdenken. En niet van mij verwachten dat ik straf aan me dochter ga geven van iets wat 2 uur daarvoor was gebeurd.

Sera

Sera

18-02-2011 om 15:25

Strenger worden

Ik denk dat de moeder thuis ook wat strenger zal moeten worden want de meeste kinderen weten echt voor hun vierde al dat dit soort dingen niet mogen. wc rollen allemaal uitelkaar halen en dergelijke is echt peuter gedrag. Een 4jarige zou moeten weten dat dit niet mag. Als ze het echt niet weet is het tijd voor hele duidelijke gesprekken en als ze het wel weet dan zullen zowel de moeder als de juf wat strenger moeten worden en wat meer straf moeten geven. Kinderen moeten echt opgevoed worden.

Yura

Yura

18-02-2011 om 15:32

Heel andere orde

Ik vind het verhaal van Sas wel erg grappig, maar van een heel andere orde. Volgens mij krijgen ouders dit soort zaken normaal niet eens te horen. Ik ben het ermee eens dat het erop lijkt dat zowel de moeder als de juf streng en consequent grenzen moeten aan geven, het meisje lijkt niet gewend grenzen te accepteren. Het is natuurlijk mogelijk dat er een onderliggend probleem is, zoals bepaalde stoornissen, maar in mijn ogen zou hb dat niet mogen zijn, juist hb-kinderen zouden eerder in staat moeten zijn oorzaak en gevolg te zien.

Hibiscus

Hibiscus

18-02-2011 om 15:35

Hb?

Ik vind het een beetje kort door de bocht om stout gedrag maar af te doen met het excuus dat het kind misschien hb is. Het kind vertoont stout gedrag en dat moet aangepakt worden. Ze verveelt zich misschien, of ze kent de regels niet, of ze zoekt haar grenzen op, of ze vindt het niet leuk op school en doet daarom stoute dingen, of ze wordt thuis heel vrij gelaten, of ze heeft veel meer aandacht nodig ( wat ik me kan voorstellen met 30 kleuters) of, of, of. Er zijn zoveel redenen waarom ze dit gedrag vertoont, en dat hoeft echt niet te zijn omdat ze slim is.

Mijn dochter moest ook erg wennen aan school, zo moest ze bijvoorbeeld leren dat ze niet uit het toilet met d'r broek nog op de knieen groep 4 moest binnenlopen. Dochter is een paar keer in groep 4 neergezet bij de strengste juf van de school ( waarom ze net die uitpikte om haar blote kont te laten zien?) en heeft zich vervolgens keurig aangepast aan het schoolleven. Met een uitschietertje hier en daar.

Ayla, als mijn dochter 5 keer haar eigen haar zou afknippen dan zou ik haar mee naar de kapper nemen en haar haar heel kort laten knippen. 1 keer kan, 2 keer ook nog, maar 5 keer?

Hibiscus

ayla

ayla

18-02-2011 om 15:36

Dat is niet waar

Ook HB kinderne vreten zulke dingen uit en het is niet het probleem dat ze oorzaak en gevolg niet kunnen inschatten maar dat ze daar op dat moment niet bij stil staan. HB kinderen zoek juist vaak de grens op, accepteren vaak autoriteit niet en gaan vaak in discussie met een ouder en met een leerkracht.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-02-2011 om 15:37

Te makkelijk

"Een 4jarige zou moeten weten dat dit niet mag"
Ik vind dat te veel gemakkelijk. En al helemaal om er dan de conclusie aan te trekken dat ze eerst maar eens thuis regels moet leren en dan pas op school zou mogen komen. Dat je er met een strengere opvoeding wel komt. Dat een wellicht heel hoog IQ daar niets mee te maken hoort te hebben. Keep on dreaming.
Ja, misschien heeft dit meisje wel 'iets' of is ze buitengewoon slim. Zou de moeite waard zijn om eens met bijvoorbeeld een orthopedagoog te gaan praten.

ayla

ayla

18-02-2011 om 15:40

geloof me daar heb ik mee gedreigd. Maar ze is echt verdrietig erna. De laatste keer was een half jaar geleden en ze bijft tot de dag van vandaag volhouden dat ze niet weet hoe haar haar geknipt is, ze was boos dat weet ze nog maar verder.....
de kapster die het recht heeft moeten knippen heeft in ieder geval gedreigd met de tondeuse.

Mijn dochter heeft trouwens een paar maanden geleden de juf ook zitten naapen in de klas, waarop de juf haar naar groep 3 bracht voor een paar uurtjes want daar hoorde ze blijkbaar beter thuis

Misschien kun je zoiets ook bij deze kleuter doen, paar uurtjes bij de peuters zetten ofzo.

Sera

Sera

18-02-2011 om 15:41

De hoogte van IQ bepaald niet of iemand zich goed gedraagt of niet. Ik zie dat zelf helemaal niet zo. Ik heb 4 kinderen met wisselende intelligentie van heel slim tot normaal en alle kinderen kunnen best leren om te gehoorzamen en geen rare streken uit te halen. Mijn nichtje met een zeer laag IQ heeft daar veel meer moeite mee maar ook zij leert het, alleen iets langzamer dan gemiddeld.

Kobalt

Kobalt

18-02-2011 om 15:42

Hb of niet

Het doet er toch helemaal niet aan toe of het kind hb is of niet? Het heeft een probleem. Het kind snapt niet goed hoe ze zich op school dient te gedragen. Ik zou er achter proberen te komen waarom dit probleem speelt.
Stap 1 is: duidelijk uitleggen hoe ze zich dient te gedragen op school.
Stap 2 is: positief gedrag belonen.
Voor de meeste kinderen werkt dit al voldoende. Zo niet, dan speelt er waarschijnlijk iets anders mee. Een vorm van onbegrip, een beperking, een onderontwikkelde vaardigheid. Je helpt het kind, als je op zoek gaat naar die ontbrekende vaardigheid en als je het gaat helpen de problemen die erdoor ontstaan op te lossen. Straffen heeft dan geen zin, want je gaat niet iets wel kunnen, doordat je straf krijgt.
Maar het is typisch gedrag en ik vind zeker dat je als ouder heel veel kunt doen om de leerkracht te ondersteunen om je kind het juiste gedrag aan te leren. Want het is van grootste belang dat een kleuter leert om deel te maken van een klas en een school. Anders kan het kind namelijk niet leren op school.

ayla

ayla

18-02-2011 om 15:46

Klopt

HB of Niet dat moet verder niet uitmaken, ik zou echter wel een oorzaak gaan zoeken

T&T

T&T

18-02-2011 om 16:22

Ze is 4!

Dus ze zit eigenlijk maar net op school. Ze moet nog behoorlijk wennen aan het schoolse leven, zoveel is wel duidelijk. Die juf zal toch wel vaker een eigenwijze kleuter in de klas gehad hebben? komop zeg, het is haar taak om dit soort dingen op te lossen. Vreet ze dingen uit als ze naar de wc gaat? dan niet meer alleen naar de wc inderdaad, dat er nog 30 andere kleuters rondlopen vind ik ook niet echt een excuus, zijn die dan allemaal zo braaf?
Oh ja, en niemand voed zijn kind natuurlijk zo op dat ie op school probeert een hele wc rol door te spoelen, maar echt, er zijn kleuters die wel gekkere dingen doen, het leven is gewoon nog een grote ontdekkingsreis en soms gaan ze iets "uittesten" waar je als moeder of juf nou nog nooit bij stil hebt gestaan... de wc is echt DE plek voor hele "leuke" experimenten )
Jij hoeft echt geen kant en klare oplossing te geven voor de juf, als er iets in de klas voorvalt is het aan de juf om in te grijpen.
groetjes, Tess

Hoe ging het op peuterspeelzaal/creche?

Mijn dochter was thuis altijd nogal braaf, ik voed haar alleen op en was echt niet gediend van extra werk omdat zij niet luisterde. Op de creche had ze een allerliefst Turks 'juffie' (had een moeilijke naam en werd door iedereen juffie genoemd), eentje met engelengeduld en een houding van 'ach, ze is nog maar zo klein'. Dochter had het feilloos door en deed met haar liefste glimlach en de onschuldigste blauwe ogen werkelijk precies wat ze wilde. Juffie ruimde dochters troep achter haar kont op, juffie hing haar jas aan de kapstok, juffie hielp bij het naar de wc gaan (kon dochter thuis allang zelf toen ze 2,5 was, geen probleem). Toen dochter naar groep 1 ging, dacht ze hetzelfde bij de pittige leerkracht te kunnen doen als bij juffie van de creche. Ze liep de klas uit, gooide kralen door de klas en verdomde het om op te ruimen, plaste in het afvoerputje op de vloer van de toiletten, de gekste dingen! Omdat dochter vlak voor de zomervakantie jarig was, ging ze in september direct naar een groep 1/2 in plaats van naar een instroomgroep met alleen groep 1 kinderen. Juf heeft haar meegenomen naar die groep en heeft haar verteld dat als ze niet wist hoe ze zich moest gedragen, ze in die groep terecht zou komen. Daar begonnen ze namelijk met 15 kinderen en kwam er steeds eentje bij die net vier was geworden. En daarom konden ze extra veel aandacht besteden aan hoe je je hoort te gedragen en wat de regels zijn. Dochter vond het niks want ze vond die groep 2 kinderen juist zo interessant. Het rare gedrag was van de ene op de andere dag over.

Fiorucci

Fiorucci

18-02-2011 om 17:18

Pelle

Nee, ik schrijf dat er kinderen zijn die zulke dingen uitvreten uit verveling, niet dat mijn dochter dat deed.
Zij deed weer andere dingen, zoals cito's verknallen. Een neefje van mij plakte zijn plakwerk op tafel ipv op een vel papier. Dat had hij namelijk al zo vaak egdaan dus hij wilde eens wat anders proberen. Rotigheid uithalen kan een signaal zijn, of gewoon iets nieuws uitproberen. Wat wij vreselijk stout vinden kan een kleuter heel anders zien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.