Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

25-05-2009 om 09:57

Kattenpoep in zandbak schoolplein

Toen ik vanochtend het schoolplein afliep, zag ik een kat in de zandbak zitten poepen. Ik was helaas te ver weg en te laat om hem weg te jagen, dus liep ik naar de concierge om het hem te melden. Zijn reactie was nogal laconiek; "oja, dat gebeurt de hele tijd" Ik zei: "Maar daar kunnen de kinderen toch niet in spelen"
Nou ja, hij zou zo wel even kijken en het opruimen. Ik kreeg het gevoel dat hij het alleen maar zei om van me af te zijn.
Thuisgekomen dacht ik dat ik zelf om een schepje had kunnen vragen en het weg had kunnen halen. Maar ik was zo verbaasd door zijn nonchalante reactie, alsof ik me liep aan te stellen, dat ik daar op dat moment niet aan dacht.
Hoe dan ook, ik zit nu eigenlijk met een paar vragen: Is het de taak van de concierge om zoiets op te ruimen? Of moet je als ouder als je zoiets constateert zelf maar aan de slag? En is er niet een mogelijkheid om zo'n zandbak katvrij te houden, want ik vind dit toch wel heel erg smerig!
Groet, Lelie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Een bewaker?

Hoe had je gedacht een zandbak kat-vrij te houden? Een permanente bewaker erbij ofzo?
Ik denk dat het onderwijzend personeel wel even checkt voordat ze erin gaan? En dat in het zicht liggende poep dan wel wordt verwijderd, maar ik vermoed dat het niet erg poep en plasvrij is. Net als in speeltuinen enzo...
groeten albana

Niet te doen

Een zandbak poep en plas vrij houden is vrees ik niet te doen. Een paar jaar geleden had onze school vreselijk dure zandbakhoezen aangeschaft en die werden er braaf 's middags na schooltijd overheen gedaan. Helaas werden ze er even later door op het plein spelende kinderen weer afgerukt en na het spelen uiteraard niet teruggedaan of er werd gewoon overheen gelopen dus die waren snel kapot en onbruikbaar.
Als je er over nadenkt is het inderdaad vreselijk smerig maar "openbare" zandbakken zijn natuurlijk precies zo. Ik probeer maar mezelf voor te houden dat ze er een goede weerstand door op bouwen (weet niet of dat waar is hoor, misschien hou ik mezelf wel voor de gek). Mijn kinderen zijn ondertussen de zandbak leeftijd te boven en hebben er voor zover ik weet nooit iets van gekregen.

Hahaha en dat werkt scarlet?

En werkt dat écht scarlet? Ik vraag het me af...ik zie hier op het schoolgebouw regelmatig wat grotere jongens op het dak (en is nog hoog dak ook, 2 verdiepingenen geen plat dak!) omdat er ergens een bal is blijven hangen...
Laat staan dat een kat er niet overheen kan. Ik heb onze kat ooit al eens bij de buren van zolder moeten vissen...was ie door het zolderraampje naar binnen gegaan, 3 verdiepingen! En dat was het enige raampje dat open stond in het hele huis.
Ik denk dat het alleen werkt om ouders gerust te stellen.Maar dat het in praktijk anders is...
groeten albana

Tirza G.

Tirza G.

25-05-2009 om 15:32

Binnentuin

Werkt echt niet Scarlet. Katten komen overal en pubers ook

Tirza

ishtar

ishtar

25-05-2009 om 15:58

Op onze school

ligt een groot net over de zandbak. Geen idee of het alles tegenhoudt, maar ik heb nog geen kind met poep thuisgekregen. Overigens staat de zandbak op een afgeschermd kleuterdeel. Dat is voor de grote kinderen niet erg interessant om na schooltijd te spelen, en de kleintjes kunnen er niet zelf komen.

Jessy69

Jessy69

25-05-2009 om 16:48

Hier ook een net

maar daar zitten onderhand de gaten in. Zelf zou ik voorstander zijn van gewoon geen zandbak.
Naast de weerstand opbouwen kunnen ze van kattenpoep ontzettend ziek worden. Zoonlief is hieraan bijna overleden, dus wat mij betreft mogen alle zandbakken verdwijnen.

Denk dat helemaal kattenvrij houden niet mogelijk is en ja ik vind dat een concierge meteen moet opruimen als dat geconstateerd wordt.

Tirza G.

Tirza G.

25-05-2009 om 19:44

Ik heb me laten wijsmaken

Dat een zandbak een soort van verplicht is voor een school.

Tirza

Tango

Tango

25-05-2009 om 22:51

Zeil erover

Werkt bij onze school wel. Het zeil gaat er nl. af op het moment dat de kinderen in de zandbak gaan en daarna er weer op. Buurtkinderen kunnen niet op het schoolplein omdat het buiten schooltijd is afgesloten. Ik zou er niet aan moeten denken dat er kattenpoep in de zandbak zou liggen. Mijn kind is nl. dol op de zandbak, dus zit er nu dagelijks in op school.

Dicht

Toen op mijn oude school bleek dat kattenpoep nog het MINST gevaarlijke was dat je allemaal in de zandbak aantrof (tja wijk met drugs- en prostitutieproblematiek...) is de zandbak gewoon dichtgegooid. Er viel niet tegenop te scheppen en schoonmaken (taakje voor groep 8 was om het zand wekelijks te zeven...maar na een aantal 'vondsten' is die oplossing ook afgevoerd).
Het is jammer, zand is leuk voor kindertjes, maar het moet niet levensbedreigend worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.