Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Kinderen thuishouden

Ik vind de huidige maatregelen onvoldoende. Mijn kinderen blijven de komende weken thuis van school en het kinderdagverblijf. Hoe gaan jullie hiermee om? Houden meer ouders de kinderen thuis? Ik vind het allemaal heel eng met de huidige covid-19-cijfers. Mijn kinderen zijn geen proefkonijnen. 


Als je gezondheid of gedrag afwijken van wat normaal is, heb je soms anderen nodig om te ontdekken wat er aan de hand is. Er zijn heel wat mensen die doorlopen met fysieke klachten of uitzonderlijk gedrag omdat ze zelf de ernst niet willen of kunnen zien. In zo'n geval is het handig om toch eens aan een deskundige te vragen òf je je zorgen moet maken en het advies van die deskundige op te volgen. 

Als de huisarts adviseert om rare plekjes op je huid nader te laten bekijken door een dermatoloog, is het verstandig om dat advies op te volgen. Ook als je er zelf niet zo'n last van hebt en je eigenlijk alleen maar over die plekjes begon omdat anderen zeiden dat je het eens aan de huisarts moest laten zien.

Datzelfde geldt als de huisarts zegt dat je aan je angsten moet werken. 
Als je zo'n advies niet opvolgt omdat je jouw angsten zelf normaal vindt, is dat alsof je verdachte plekjes niet laat onderzoeken omdat je er zelf van overtuigd bent dat het niks raars is.

Kortom: laat je doorverwijzen als de huisarts dat adviseert. Alleen op die manier kom je erachter of je daar baat bij hebt.

Ik geloof hier eerlijk gezegd niet veel van.
Het lijkt mij eerlijk gezegd een soort ‘rel topic’, bedoeld om reacties uit te lokken!
Ik kan me niet voorstellen dat er 2 scholen zijn die akkoord gaan met dit ongeoorloofd verzuim (want dat is het).

Woezel81 schreef op 15-01-2022 om 14:53:

Ik geloof hier eerlijk gezegd niet veel van.
Het lijkt mij eerlijk gezegd een soort ‘rel topic’, bedoeld om reacties uit te lokken!
Ik kan me niet voorstellen dat er 2 scholen zijn die akkoord gaan met dit ongeoorloofd verzuim (want dat is het).

Er is ook allang opgeroepen om dit te negeren. 

En toch ken ik iemand die de kinderen bij het kleinste snottebelletje thuis houdt en ze laat onderwerpen aan een pcr-test elke keer. Dat is niet hetzelfde als de kinderen helemaal thuis houden, maar ze zijn wel heul vaak niet op school, misschien wel de helft van de tijd niet. Neemt niet weg dat mij deze Lisabette ook wat ongeloofwaardig overkomt. 

Troelahoep, is dat de bezorgdheid van de ouder, of eisen vanuit school, die maken dat deze kinderen om de haverklap worden getest? Scholen willen nog wel eens eisen stellen die niet stroken met het beleid vanuit de GGD/het RIVM.

Temet schreef op 18-01-2022 om 16:25:

Troelahoep, is dat de bezorgdheid van de ouder, of eisen vanuit school, die maken dat deze kinderen om de haverklap worden getest? Scholen willen nog wel eens eisen stellen die niet stroken met het beleid vanuit de GGD/het RIVM.

Dat weet ik niet precies wat zo goed ken ik die mensen ook niet, maar ik schat in dat ze heel erg van netjes de regeltjes volgen zijn en een tikkeltje overbezorgd. 

troelahoep schreef op 18-01-2022 om 15:23:

En toch ken ik iemand die de kinderen bij het kleinste snottebelletje thuis houdt en ze laat onderwerpen aan een pcr-test elke keer. Dat is niet hetzelfde als de kinderen helemaal thuis houden, maar ze zijn wel heul vaak niet op school, misschien wel de helft van de tijd niet. Neemt niet weg dat mij deze Lisabette ook wat ongeloofwaardig overkomt.

Het maffe en daarmee onwerkelijke van dit verhaal is, is dat TS pas na 20 mnd zo gek begon te doen. Daarvoor waren de problemen toch vele malen groter, zonder vaccinaties etc? 

Maar again: negeren. 

troelahoep schreef op 18-01-2022 om 15:23:

En toch ken ik iemand die de kinderen bij het kleinste snottebelletje thuis houdt en ze laat onderwerpen aan een pcr-test elke keer. Dat is niet hetzelfde als de kinderen helemaal thuis houden, maar ze zijn wel heul vaak niet op school, misschien wel de helft van de tijd niet. Neemt niet weg dat mij deze Lisabette ook wat ongeloofwaardig overkomt.

Hey jij kent mijn zus? Die kinderen zijn ook om de haverklap thuis! Wij zijn zelf heel.blij met de zelftest

Lisabette

Lisabette

12-05-2022 om 13:13 Topicstarter

Beste allemaal, ik wil toch nog een korte update geven. Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie terechte en soms harde feedback. Deze winter was ik niet mijzelf en heb daarmee mijn kinderen tekort gedaan. Dat zie ik nu ook. Mede dankzij jullie ben ik hulp gaan zoeken. Ik heb goede hulp om van mijn covid-19 angst af te komen. Dit heb ik momenteel goed onder controle. Daar ben ik zo dankbaar voor. Ook heb ik uitgebreid met mijn oudste dochter gepraat over de afgelopen periode en mijn excuses aan haar aangeboden. Ik heb haar uitgelegd dat ik heel angstig was en dat heb geprojecteerd op het gezin. Ook snap ik haar verzet nu veel beter. De band met mijn dochter is dan ook weer heel erg gegroeid. Ze gaat alweer een tijd naar school en de strijd thuis is over. Ik weet dat ik er nog niet geheel ben en daarom blijf ik ook voorlopig hulp krijgen. Dus nogmaals bedankt iedereen die de moeite heeft genomen om mij te helpen afgelopen winter. Liefs Lisabette

Wauw, wat een goed bericht! Ik heb echt respect voor je dat je dit zo komt melden. En vooral dat je zo goed bezig bent en bereid bent de hand in eigen boezem te steken! Daar zouden veel mensen nog wat van kunnen leren.
Fijn dat het thuis nu beter gaat en dat de band met je dochter weer hersteld (of herstellende) is!

Heel knap!

Lisabette schreef op 12-05-2022 om 13:13:

Beste allemaal, ik wil toch nog een korte update geven. Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie terechte en soms harde feedback. Deze winter was ik niet mijzelf en heb daarmee mijn kinderen tekort gedaan. Dat zie ik nu ook. Mede dankzij jullie ben ik hulp gaan zoeken. Ik heb goede hulp om van mijn covid-19 angst af te komen. Dit heb ik momenteel goed onder controle. Daar ben ik zo dankbaar voor. Ook heb ik uitgebreid met mijn oudste dochter gepraat over de afgelopen periode en mijn excuses aan haar aangeboden. Ik heb haar uitgelegd dat ik heel angstig was en dat heb geprojecteerd op het gezin. Ook snap ik haar verzet nu veel beter. De band met mijn dochter is dan ook weer heel erg gegroeid. Ze gaat alweer een tijd naar school en de strijd thuis is over. Ik weet dat ik er nog niet geheel ben en daarom blijf ik ook voorlopig hulp krijgen. Dus nogmaals bedankt iedereen die de moeite heeft genomen om mij te helpen afgelopen winter. Liefs Lisabette

Wauw wat goed dat je dit toch bent gaan inzien. Dit toegeven zal niet makkelijk zijn geweest. Je was echt niet goed bezig. Mooi dat je dat zelf nu ook inziet en dat je excuus naar je dochter hebt gemaakt. We zijn allemaal mensen en mensen maken fouten. 

Echt een compliment voor jou dat je hulp hebt gezocht en aan je angsten werkt! 


Ik vind het heel goed van je dat je in hebt gezien dat je hulp nodig hebt en deze hebt gezocht in het belang van je kinderen en jezelf.
Je zelfreflectie en zelfinzicht is heel wat waard. Alle mensen maken fouten, ook ouders. Op het moment dat je dat erkent naar je kinderen toe zijn ze doorgaans wel vergevingsgezind. 

Lisabette schreef op 12-05-2022 om 13:13:

Beste allemaal, ik wil toch nog een korte update geven. Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie terechte en soms harde feedback. Deze winter was ik niet mijzelf en heb daarmee mijn kinderen tekort gedaan. Dat zie ik nu ook. Mede dankzij jullie ben ik hulp gaan zoeken. Ik heb goede hulp om van mijn covid-19 angst af te komen. Dit heb ik momenteel goed onder controle. Daar ben ik zo dankbaar voor. Ook heb ik uitgebreid met mijn oudste dochter gepraat over de afgelopen periode en mijn excuses aan haar aangeboden. Ik heb haar uitgelegd dat ik heel angstig was en dat heb geprojecteerd op het gezin. Ook snap ik haar verzet nu veel beter. De band met mijn dochter is dan ook weer heel erg gegroeid. Ze gaat alweer een tijd naar school en de strijd thuis is over. Ik weet dat ik er nog niet geheel ben en daarom blijf ik ook voorlopig hulp krijgen. Dus nogmaals bedankt iedereen die de moeite heeft genomen om mij te helpen afgelopen winter. Liefs Lisabette

Een beter voorbeeld kun je je kinderen niet geven denk ik. Naar jezelf durven kijken, aan jezelf werken en excuses maken naar de mensen die je (ook al was dat onbedoeld) hebt gekwetst: chapeau! Vond je bijdragen de afgelopen tijd hier ook een heel stuk evenwichtiger klinken 

dan

dan

12-05-2022 om 14:40

Lisabette schreef op 12-05-2022 om 13:13:

Beste allemaal, ik wil toch nog een korte update geven. Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie terechte en soms harde feedback. Deze winter was ik niet mijzelf en heb daarmee mijn kinderen tekort gedaan. Dat zie ik nu ook. Mede dankzij jullie ben ik hulp gaan zoeken. Ik heb goede hulp om van mijn covid-19 angst af te komen. Dit heb ik momenteel goed onder controle. Daar ben ik zo dankbaar voor. Ook heb ik uitgebreid met mijn oudste dochter gepraat over de afgelopen periode en mijn excuses aan haar aangeboden. Ik heb haar uitgelegd dat ik heel angstig was en dat heb geprojecteerd op het gezin. Ook snap ik haar verzet nu veel beter. De band met mijn dochter is dan ook weer heel erg gegroeid. Ze gaat alweer een tijd naar school en de strijd thuis is over. Ik weet dat ik er nog niet geheel ben en daarom blijf ik ook voorlopig hulp krijgen. Dus nogmaals bedankt iedereen die de moeite heeft genomen om mij te helpen afgelopen winter. Liefs Lisabette

Super dit nu te lezen! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.