Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
17-03-2010 om 22:13
dochter kreeg deze week ene brief mee naar huis, volgende week is een knutselochtend en ze gaan knutselen met brooddeeg. Heel leuk maar niet voor een coeliakiepatient. Nu heb ik een paar opties, haar met haar eigen deeg laten meedoen als dat lukt wat glutenvrij deeg is toch altijd wat lastiger als gewoon deeg. Maar dan moet ze aan een aparte tafel en mogen de andere kinderen met de gluten niet bij haar komen. Of haar naar een andere klas laten gaan of haar die ochtend thuishouden. Ik neig eerlijk gezegd naar het laatste, dat duwt haar naar mijn idee het minste in een aparte hoek. Een andere klas zal ze helemaal niet leuk vinden en van alleen aan een tafel zitten is ze meestal ook niet gecharmeerd.
Maar mag ik haar vanwege zo'n reden thuishouden of moet ik haar gewoon ziekmelden
23-03-2010 om 15:47
Gek
Da's toch wel gek Hanne, want als je kind niet heftig reageert op glutensporen, dan nog zorgt het wél voor beschadigingen in de darmen. Dus ook bij kinderen die geen reactie laten zien is oppassen nodig!
24-03-2010 om 10:05
Wat ik niet begrijp
Ik snap nit dat die juf maar zo graag met brooddeeg wil blijven knoeien terwijl er een kind in de klas zit dat er heel ziek van kan worden.
Waarom niet gewoon de hele klas aan de klei of plasticine?
Brooddeeg is geen onderwijskundige noodzaak.