Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Bakker B.

Bakker B.

30-09-2008 om 17:30

Koek voor de juf?

Mijn vierjarige dochter gaat sinds enkele weken naar school. Alle do's en don'ts moeten we nog leren kennen.
Vanmiddag hebben wij - hoe cliché - koekjes gebakken. Of beter gezegd: koeken. (Wow, dat is pas zelfRIJZEND bakmeel!)
Mijn dochter wil graag morgen een koek meenemen voor haar juf. En bij mij RIJST nu de vraag: is dat een do of een don't?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
een juf

een juf

30-09-2008 om 17:47

Altijd leuk

Ik persoonlijk vind het altijd leuk als een kind iets zelfsgemaakts meebrengt voor mij. Of het nu een tekening is of een "lekkere"koek. Het is een teken dat het kind juf lief vindt en je neemt toch niet elke dag koek mee

Bakker B.

Bakker B.

30-09-2008 om 17:56

Overkill?

En wanneer wordt het te veel? Ze is - op een gezonde manier - idolaat van haar juf en heeft twee weken geleden al een tekening meegebracht.

Lief

Nee hoor, dat is hartstikke lief. Je dochter zit nog maar net op school en is gek op de juf. Gezellig die koek mee hoor morgen! Bij de kleuters is dat allemaal nog heel spontaan. Lief toch?

ayla

ayla

01-10-2008 om 08:40

Wat lief

zou het als juf juist heel leuk vinden, lief toch

hier hadden we een paar maanden terug kennismakingsgesprek met dochter haar nieuwe juf. Dochter zat toen net in een periode dat ze stenen verzamelde en die uitdeelde aan iederen die ze lief vond. Helaas zat er aan de meeste stenen toch altijd wel iets van modder ofzo. Maar blijkbaar viel juf tijdens het gesprek wel in de smaak bij dochter want na 5 minuten kreeg juf al 3 vieze stenen in haar handen geduwd. Moet wel zeggen dat ze zich na de eerste verbaasde blik goed herstelde

Bakker B.

Bakker B.

01-10-2008 om 10:36

Gegeven

Mijn dochter heeft vanmorgen al mompelend ("gstrn zlf koek gbkkn") de koek aan de juf gegeven en die was er blij mee. Ik hoop dat ze dat vanmiddag nog is, haha.
Dank voor jullie reacties.

kaatje43

kaatje43

04-10-2008 om 12:30

Waarom geen koekjes voor de hele klas?

Mijn kinderen gingen soms wel eens tussen de middag naar hun tante, die dan met hun koekjes voor de hele klas ging bakken. Dat is natuurlijk helemaal leuk. Zowel voor de juf als voor de kinderen.

Tinus_p

Tinus_p

05-10-2008 om 15:35

Kaatje43

Kaatje4:
"Waarom geen koekjes voor de hele klas?"
Omdat dat een typisch voorbeeld is van schuivende doelpalen. Eerst gaat het om koekjes bakken en een overgebleven koekje aan de juf geven, Plots moeten ze van jou koekjes bakken voor de hele klas. Is het dan nog leuk, of gaat het er dan om, om indruk te maken op de rest?
Nog afgezien van principiële discussies over de wenselijkheid van uitdelen, allergische kinderen, etc.

kaatje43

kaatje43

06-10-2008 om 14:04

Tinus

"Nog afgezien van principiële discussies over de wenselijkheid van uitdelen, allergische kinderen, etc."

Deel je nooit uit met verjaardagen dan?

"Plots moeten ze van jou koekjes bakken voor de hele klas."

Van mij moeten ze helemaal niets!!! Ik zeg alleen dat het best leuk is, als ze koekjes bakken toch leuk vindt en er tóch één voor de juf bewaart, waarom dan niet een keer voor de klas. Is het niet leuk om te delen dan??? Mijn God, waar gaat het over. Hebben we het dan meteen over "indruk maken"?? Het gebeurt toch niet iedere week. Ik weet wel dat mijn kinderen het leuk vonden om een keer te doen en de juf en de klas ook . Ik zie er geen kwaad in.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.