Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
30-10-2008 om 23:53
Leonardoschool voor Capelle en Krimpen aan den IJssel
Op 5 november 2008 bent u van harte welkom op de voorlichtingsavond over de Leonardo afdeling.
De stichting Openbaar Primair Onderwijs Capelle aan den IJssel en Krimpen aan den IJssel (OPOCK) start op 1 februari 2009 deze speciale afdeling.
We bieden leerlingen met een hoog leervermogen uitdagend onderwijs dat aansluit bij hun leerbehoefte.
Wanneer u denkt dat uw kind zich hier thuis voelt en dat uw kind past in deze leeromgeving, laat u dan op de voorlichtingsavond hierover informeren.
Jan Hendrickx, voorzitter van de Leonardo stichting, zal dit onderwijsconcept toelichten en vanuit zijn kennis en ervaring antwoord geven op al uw vragen.
Peter van Loon, algemeen directeur van OPOCK, zal uitleg geven over de praktische gang van zaken en het vervolg.
Voor wie:
Ouders en belangstellenden uit Capelle aan den IJssel en Krimpen aan den IJssel en omstreken.
Wanneer:
Woensdagavond
5 november 2008
19.30 uur tot 22.00 uur
Waar:
Openbare basisschool West
Berliozstraat 11
2901 GA Capelle a/d IJssel
Aanmelden:
010 202 2044
[email protected]
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Van de Leonardo-Zeeland site (http://www.leonardozeeland.nl/):
Informatieavond 11 november 2008 in Middelburg
Op dinsdag 11 november 2008 is er in de Burgerzaal van de Roosevelt Academy (voormalig Stadhuis) aan de Markt te Middelburg een informatiebijeenkomst gepland. Deze avond is bedoeld voor een breed publiek: ouders, leerkrachten, schoolbesturen en vertegenwoordigers van overheid, bedrijfsleven, gezondheidszorg en maatschappelijke en culturele instellingen.
De avond begint om 20.00 uur; de zaal is open vanaf 19.30 uur.
Het programma voor deze avond is als volgt:
* opening;
* presentatie initiatiefgroep Leonardo-onderwijs Zeeland door Sjaak de Reu, initiatiefnemer;
* presentatie Leonardo-concept door Jan Hendrickx, voorzitter Stichting Leonardo Scholen Nederland;
* gelegenheid tot stellen van vragen;
* reacties gemeentebestuur en schoolbesturen;
* sluiting.
02-11-2008 om 17:36
Vraag
Lilian,
Kan je wat meer over deze leonardo school vertellen? Wordt het in Capelle/Krimpen een aparte school of een afdeling van de school, hoe moet ik dat voor me zien? Ik heb hier nml wel een flyer van ontvangen maar ik vind dat er erg weinig info wordt gegeven wat de bedoeling hiervan is. Weet jij daar meer van?
Groeten
Evenniet
03-11-2008 om 11:04
Leonardo-onderwijs
Hallo Even Niet,
Hoe het precies zit in Capelle a/d IJssel kan ik je niet vertellen, maar ik ben betrokken bij het opstarten van Leonardo-onderwijs in Middelburg.
Aanvankelijk is gestart met de naam 'Leonardo-scholen'. Die naam doet vermoeden dat het gaat om aparte scholen voor hoogbegaafde kinderen. Dat is niet het geval. Het is beter te spreken van Leonardo-onderwijs of Leonardoklassen.
Leonardoklassen maken deel uit van bestaande schoolbesturen. Het zijn dus afdelingen van reguliere scholen, waardoor er ook contacten met andere leerlingen zijn. In het algemeen zal gebruik worden gemaakt van een gezamenlijk gebouw. Dit biedt mogelijkheden tot contact met andere kinderen.
Leonardoklassen zijn wel 'compleet' onderwijs. Door het specifieke kind-gerichte onderwijs met veel aanvullende inhoud is het niet mogelijk hier in deeltijd gebruik van te maken. Leonardoklassen zijn in die zin niet te vergelijken met ‘plusklassen’.
Het is beslist aan te raden om de informatiebijeenkomst te bezoeken als je meer wilt weten van het initiatief in Capelle ad IJssel.
Misschien kun je ook al wat antwoorden vinden op
http://www.leonardozeeland.nl/leonardo-onderwijs/veelgestelde-vragen of op www.leonardoschool.nl
Groet,
Elle van Burg
03-11-2008 om 13:20
Elle
Bedankt voor je reactie. Ik ga ws wel naar die voorlichtingsavond toe.