Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-03-2011 om 17:20
Zoonlief en ik zijn vanmiddag even langs zijn school gefietst, na schooltijd. Hij gaat over twee weken voor 't eerst wennen. Spannend!
Zijn juf was nog in de klas met een ouder aan het praten, maar we mochten gerust de school en het kleuterplein verkennen. Zoon helemaal blij, want ze hebben een gigantische zandbak en een hoge glijbaan/klimrek. Daarna nog even rustig in de klas rondgekeken. De juf wist nog wie we waren (sinds augustus niet gezien, wel gemaild) en we hebben even gesproken over zijn liesbreukoperatie. Ze komt heel lief over, maar schijnt tegelijkertijd heel goed orde te kunnen houden (superconsequent). Zoon durfde zelfs een handje te geven en iets tegen haar te zeggen, namelijk dat hij graag wil leren lezen en schrijven, haha! Moet-ie eerst nog een onderhandse greep leren
Ik heb echt een goed gevoel over deze juf! We zullen zien of dat zo blijft natuurlijk, maar het contact is open en ze komt zeer geinteresseerd over. Ben ook blij dat we nog even de school konden verkennen zonder al die kinderen erin.. Dat zal hij straks best spannend vinden, denk ik zo. Maar hij is allang blij als hij niet meer naar de creche hoeft - dat is hij eigenlijk al een paar maanden ontgroeid.
Vond het een leuke ervaring en wilde het even delen
29-03-2011 om 21:17
Leuk!
Leuk, Valkyre, dat geeft rust in de kop, he?
School kan echt heel positief zijn, hoor. Ons schooltje vind ik ook heel geweldig, weinig negatiefs over te melden en vooral heel veel positiefs.
Jons
29-03-2011 om 22:08
Ja, heerlijk
Rust inderdaad! Maar we zullen wel heel goed de vinger aan de pols houden hoor - zoon is best slim, en ik wil niet dat hij zich gaat vervelen. Elke keer als hij naar de creche moet heeft hij (duidelijk gefingeerde) buikpijn... Hij verveelt zich daar al een half jaar, zo zielig.
Maar het voelt goed, die school, die juf. Ook goed dat we nu al een prettig contact met haar hebben, dat is altijd een voordeel als je iets voor je kind voor elkaar wil krijgen