Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Locatie schoolreis geheim


@Galiameloen, kennelijk, ik heb het die moeder niet gevraagd, "Wat doe je hier eigenlijk, heb je niets beters te doen", zo assertief was ik niet toen. En wie weet had ze een Blijdorp jaarkaart, zo ver was die school er niet vandaan.

Als je goede redenen hebt om het te weten, zou ik toch even met school in gesprek gaan. Wij hadden het willen weten omdat onze kinderen graag weten waar ze aan toe zijn. Bovendien hier een kind met diabetes, dan moet je echt een idee hebben van hoe actief de dag is, wat er gegeten wordt etc. Waarschijnlijk moeten de pompinstellingen veranderd worden voor die dag. Gelukkig zit dit kind niet meer op de basisschool en kan ze dit zelf goed regelen ondertussen.
Ik heb ook nog nooit gehoord dat een school dit geheim gehouden heeft.

Galiameloen

Galiameloen

04-06-2022 om 12:30 Topicstarter

PinkFlower schreef op 04-06-2022 om 12:28:

[..]

Verschrikkelijk. Ik zou als school in zulke gevallen ook lekker de boel geheim houden.

Maar ik snap het probleem dan ook niet. Nu is het een mooie verrassing. School houdt niks geheim je hoort het toch van te voren. Alleen niet vroeg genoeg naar jouw mening.


Nee, we horen pas achteraf van de kinderen waren ze zijn geweest. Ik heb  ouders van oudere kinderen hier namelijk over gesproken die vertelden dat het de kinderen pas wordt verteld als ze allemaal gebracht zijn en de ouders al weg zijn.

Galiameloen

Galiameloen

04-06-2022 om 12:31 Topicstarter

Auwereel schreef op 04-06-2022 om 12:29:

@Galiameloen, kennelijk, ik heb het die moeder niet gevraagd, "Wat doe je hier eigenlijk, heb je niets beters te doen", zo assertief was ik niet toen.

Haha, wel een goede. Die ga ik onthouden, komt misschien ooit van pas.

Schemerlampje schreef op 04-06-2022 om 12:30:

Als je goede redenen hebt om het te weten, zou ik toch even met school in gesprek gaan. Wij hadden het willen weten omdat onze kinderen graag weten waar ze aan toe zijn. Bovendien hier een kind met diabetes, dan moet je echt een idee hebben van hoe actief de dag is, wat er gegeten wordt etc. Waarschijnlijk moeten de pompinstellingen veranderd worden voor die dag. Gelukkig zit dit kind niet meer op de basisschool en kan ze dit zelf goed regelen ondertussen.
Ik heb ook nog nooit gehoord dat een school dit geheim gehouden heeft.

Dat zijn idd uitzonderingen. In zulke gevallen zal school het ook vast wel vertellen. Maar niet omdat Pietje nieuwsgierig is. Soms is een verrassing een verrassing. Ook mooi leerpunt. 

Wij hebben met een uitje wel eens gehad dat ouders ook op kwamen draven. Met kinderen die dan niet op de scouting zaten. Want zo leuk dat Klaasje dan met die kinderen hier kan zijn. Niet verboden natuurlijk maar had lekker andere dag gedaan en kind dat lid is ook meegenomen die dag. 2x pretpark/dierentuin is ook leuk. e gingen ook bij ons zitten en bij ons eten. We wisten iets goed wat we er mee aan moesten en hebben maar niks gezegd voor de.lieve vrede. 

Decembermamma schreef op 04-06-2022 om 11:57:

Hier is twee weken geleden de locatie van de schoolreis bekend gemaakt. Daarna is de strijd om mee te mogen begonnen dat is inmiddels geregeld en inmiddels hebben diverse ouders die niet mee mogen besloten samen te carpoolen en hebben zelf kaartjes geregeld voor de locatie om hun prinsje of prinsesje in de gaten te kunnen houden.

Ah neeee dat meen je niet😎

Galiameloen schreef op 04-06-2022 om 12:30:

[..]

Nee, we horen pas achteraf van de kinderen waren ze zijn geweest. Ik heb ouders van oudere kinderen hier namelijk over gesproken die vertelden dat het de kinderen pas wordt verteld als ze allemaal gebracht zijn en de ouders al weg zijn.

Oh dat is wel gek. Prima hoor als je voor de kinderen een verrassing wil houden maar een appje met waar ze heen gaan in de ouderapp lijkt me wel normaal. Achteraf heb ik nog niet eerder gehoord. Misschien toch om te voorkomen dat ouders erheen gaan? 

PinkFlower schreef op 04-06-2022 om 12:28:

[..]


Maar ik snap het probleem dan ook niet. Nu is het een mooie verrassing. School houdt niks geheim je hoort het toch van te voren. Alleen niet vroeg genoeg naar jouw mening.

Er zijn kinderen die slecht kunnen omgaan met verrassingen. Die moet je als ouders wat kunnen voorbereiden op hoe een dag eruit gaat zien. Het is van de zotte dat grensoverschrijdende ouders dat onmogelijk maken. 

Mija schreef op 04-06-2022 om 12:40:

[..]

Er zijn kinderen die slecht kunnen omgaan met verrassingen. Die moet je als ouders wat kunnen voorbereiden op hoe een dag eruit gaat zien. Het is van de zotte dat grensoverschrijdende ouders dat onmogelijk maken.

Dat laatste sowieso. Als school een taak om dan uitzondering te maken voor deze kinderen. School weet zelf vaak ook wel welke kinderen dit zijn. 


Voor mijn kind wist ik niet alleen de bestemming maar wilden we ook precies weten hoe de dag eruit zou zien en wat ze gingen doen. Als je daarvoor een goede reden hebt, krijg je dat echt wel te horen als je het vraagt. Dochter moest dan wel geheimhouding beloven want kennelijk vinden andere kinderen verrassingen wel leuk

Galiameloen

Galiameloen

04-06-2022 om 12:45 Topicstarter

Mija schreef op 04-06-2022 om 12:40:

[..]

Er zijn kinderen die slecht kunnen omgaan met verrassingen. Die moet je als ouders wat kunnen voorbereiden op hoe een dag eruit gaat zien. Het is van de zotte dat grensoverschrijdende ouders dat onmogelijk maken.

Ja, precies. Ik weet niet wat de redenen zijn op de school van mijn kinderen. Maar het zou kunnen dat een klein groepje grensoverschrijdende ouders het verpest voor de rest.

Ik ben ook echt verbaasd over wat sommige ouders doen door naar de schoolreis of kamplocatie te gaan. Echt bizar. Ik heb dat nog nooit meegekregen dat ouders dat deden. Ik kan me voorstellen als veel ouders dat doen, school drastische maatregelen neemt. Maar daarmee dupeer je dus de kinderen die het nodig hebben om zich er op voor te bereiden.

wij wisten vroeger in klas 1-3 al ruim tevoren war we heengingen, ieder jaar Efteling, maar geen moeder die het in haar hoofd haalde achter ons aan te komen. Klassen 4-6 waren vrij dus per klas van 30 kinderen hadden we 2 personen als begeleiding maar dat was voor niemand een probleem. De Efteling was toen wel een stuk kleiner, 

Mij zou het persoonlijk niet zoveel kunnen schelen en ik kan mij voorstellen (zie verhalen hiervoor) dat school het geheim wil houden.

Mocht je redenen hebben waarom het voor jou/je kind van belang is de locatie te weten (want dat kan natuurlijk!), dan zou ik dat met de leerkracht delen. De leerkracht zal het toch wel begrijpen, want die kent het kind toch ook?

MMcGonagall schreef op 04-06-2022 om 12:44:

Voor mijn kind wist ik niet alleen de bestemming maar wilden we ook precies weten hoe de dag eruit zou zien en wat ze gingen doen. Als je daarvoor een goede reden hebt, krijg je dat echt wel te horen als je het vraagt. Dochter moest dan wel geheimhouding beloven want kennelijk vinden andere kinderen verrassingen wel leuk

Hier ongeveer ook dit gedaan. Kind met angststoornis wist waar hij heenging en wist verdomd goed dat het een geheim was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.