Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Lunchtijd op school


Bijtje82

Bijtje82

21-09-2022 om 12:55

Gezien je eerdere topics denk ik dat je zoon nog moet leren hoe zich te gedragen in een groep en dat er nu niet altijd meer iemand is die hem continu helpt. De eerdere problemen die je aankaartte waren allemaal school gerelateerd. 

Is hij voordat hij naar school ging ook naar de opvang gegaan? Dat maakt de overgang vaak wel wat makkelijker. 

Zou het zoals eerder aangegeven vooral aan de school over laten. Zij weten meestal heel goed hoe ze de kinderen een beetje onder controle kunnen houden. 
Jouw zoon leert nu dat bepaald gedrag consequenties heeft. 

Op school is de leerkracht de baas. Zij kunnen niet met 30 ouders de regels gaan bespreken. Tomaat fijnknijpen? Dan heb je er zeker geen trek in... Ik zou ze dan ook wegnemen.

Tegenwoordig bemoeien ouders zich overal mee. Mn schoonzus is kleuterjuf, gek wordt ze ervan. En als de ouders hun zin niet krijgen, stapoen ze naar het bestuur.
Mijn moeder kwam nooit op school, wist niet eens wat er speelde. En als we strafwerk hadden, zei ze: je zal het wel verdiend hebben.

Je vraagt je af wat je hiermee moet? Niks natuurlijk. Je zoontje heeft zich niet netjes gedragen en dan volgde er straf. Honger zal wel meevallen en anders hadden die paar tomaatjes ook niet geholpen en kan je beter wat meer brood meegeven. School is nu eenmaal anders dan thuis en er zijn andere regels. Als ouder hoef je daar je niet constant tegen aan te bemoeien.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

21-09-2022 om 14:41

Madeliefjees schreef op 21-09-2022 om 13:50:

Tegenwoordig bemoeien ouders zich overal mee. Mn schoonzus is kleuterjuf, gek wordt ze ervan. En als de ouders hun zin niet krijgen, stapoen ze naar het bestuur.
Mijn moeder kwam nooit op school, wist niet eens wat er speelde. En als we strafwerk hadden, zei ze: je zal het wel verdiend hebben.

Ja mn pa zei ook altijd ge zult het wel verdiend hebben.

PinkFlower schreef op 21-09-2022 om 09:41:

[..]

Dit had dochter ook regelmatig in de kleuterklas. En nu in groep 3 ook nog. Tja we zeggen haar eigen schuld. Er is in principe tijd genoeg. Maar mevrouw is en dromerig en snel afgeleid en heel erg van de gezelligheid. Dus te druk bezig met wat ze niet moet doen. Tja helaas pindakaas na een paar keer eet ze wel sneller. Met soms een terug val en dan heft ze bij het ophalen dus honger. Kan ze dan thuis mooi haar trommel leeg eten. De juffen in groep 3 hebben nu de regel de eerste 5 minuten in stilte eten.

en juist daarom moeten de stoorzenders alleen eten zodat de rest niet wordt afgeleid. 

Suusje. schreef op 21-09-2022 om 19:48:

[..]

en juist daarom moeten de stoorzenders alleen eten zodat de rest niet wordt afgeleid.

Ze leidt zichzelf ook af door te kletsen 🤣😅. Alleen haar klasgenoot eet dan gewoon door, zij niet. Nu vaak wel hoor want ze weet heel goed wat de consequentie is. Maar soms gaat het nog mis. Tja ze valt niet om van de honger dus ik zie het als een les voor haar. Moet ze maar gewoon door eten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.