Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Mag een school bepalen of leerlingen schoenen uitdoen in de klas?

Mag een school bepalen of leerlingen schoenen uitdoen in de klas? En mag dit 'individueel' per klas, dus als de ene leraar het wil en de andere niet?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waarom zou dat niet mogen?

En zo ja, wat is dan het probleem?

Waaróm moeten die schoenen dan uit in de klas?

Je stelt de vraag vast niet zomaar, wat is het probleem?

Ik werk zelf momentele toevallig op een school waar alle leerlingen hun schoenen uit doen in de klas (ze mogen sloffen aan) en ik vind het heerlijk. Normaal ligt een klaslokaal vol met zand wat ze allemaal naar binnen lopen en dat is op deze school een heel stuk minder.

Promethium schreef op 03-03-2022 om 22:23:

Je stelt de vraag vast niet zomaar, wat is het probleem?

Ik werk zelf momentele toevallig op een school waar alle leerlingen hun schoenen uit doen in de klas (ze mogen sloffen aan) en ik vind het heerlijk. Normaal ligt een klaslokaal vol met zand wat ze allemaal naar binnen lopen en dat is op deze school een heel stuk minder.

Dat kan ik me wel voorstellen. Heb jij zelf dan ook sloffen aan?

Maamaa1

Maamaa1

03-03-2022 om 22:29 Topicstarter

Hier is iemand die schoenen uit moet 'net als de anderen', maar erachter kwam dat sommige leraren het niet door hebben gevoerd, dus die kijken maar hoe het uitkomt. Vandaar.

Promethium schreef op 03-03-2022 om 22:23:

Je stelt de vraag vast niet zomaar, wat is het probleem?

Ik werk zelf momentele toevallig op een school waar alle leerlingen hun schoenen uit doen in de klas (ze mogen sloffen aan) en ik vind het heerlijk. Normaal ligt een klaslokaal vol met zand wat ze allemaal naar binnen lopen en dat is op deze school een heel stuk minder.

Sorry, ik heb echt 6 jaar op een lagere school gezeten en nooit vloeren vol met zand gezien en we hadden onze schoenen gewoon aan.

Dolfje schreef op 03-03-2022 om 22:25:

[..]

Dat kan ik me wel voorstellen. Heb jij zelf dan ook sloffen aan?

Zelf houd ik over het algemeen mijn schoenen aan. Mijn schoenen zijn ook een stukje minder vies/zanderig dan die van mijn leerlingen. Sommige collega's dragen wel sloffen.

Pejeka1 schreef op 03-03-2022 om 22:29:

[..]

Sorry, ik heb echt 6 jaar op een lagere school gezeten en nooit vloeren vol met zand gezien en we hadden onze schoenen gewoon aan.

Moest je 's middags na schooltijd weleens het lokaal vegen? Als kind heb je vaak ook minder door hoe vies zo'n klaslokaal eigenlijk kan zijn.

Destijds moesten de schoenen ook uit op school vanaf groep 3 op de school van onze kinderen. Dat was om de vloerbedekking beter te houden. Alleen kinderen met bijvoorbeeld steunzolen mochten de schoenen aanhouden.
In de kleuterlokalen lag wel marmoleum en daar mochten de schoenen dus wel aan blijven.
Eerlijk gezegd vond ik eerst maar onhandig, totdat ik ging helpen met de knutselmiddagen. Ik kwam er toen achter wat vloerbedekking doet met akoestiek. Ik werd "knettergek" in het kleuterlokaal (en dan ging het om een groepje van 8 kinderen).
Later liet ik me indelen in een lokaal met vloerbedekking.
Volwassenen mochten trouwens de schoenen aanhouden.
Ik zorgde wel voor sloffen voor mijn kinderen en hoopte dan maar dat ze die ook droegen. Ik wilde niet teveel nadenken over met blote voeten naar de wc.
Maar gelukkig ligt die tijd alweer 12 jaar achter ons en hebben ze er niks van overgehouden.

Ja, een school mag hier een regel over opstellen over of schoenen in de klas aan of uit moeten. Het zou dan wel zo logisch zijn als dat in de hele school geldt en niet alleen bij juf x, maar op zich hebben leraren wel de vrijheid om zelf aanvullende regels te stellen. Ik snap ook niet zo goed wat het probleem is. Als de juf of meester zegt dat de schoenen uit moeten doe je ze uit en anders houd je ze aan.
Ik ben overigens nog nooit op een school geweest waar de schoenen uit moesten in de klas.

Promethium schreef op 03-03-2022 om 22:33:

[..]

Moest je 's middags na schooltijd weleens het lokaal vegen? Als kind heb je vaak ook minder door hoe vies zo'n klaslokaal eigenlijk kan zijn.

Ja of ze waren heel enthousiast met het meedoen met het zandadschutliedje

1,2,3 schudden met je knie

4,5,6 schudden als een fles

7,8 sta op wacht

9,10 geen zand meer te zien!

(Ja, kleuterouder hier)

alhambra schreef op 03-03-2022 om 23:10:

[..]

Ja of ze waren heel enthousiast met het meedoen met het zandadschutliedje

1,2,3 schudden met je knie

4,5,6 schudden als een fles

8,9,10 geen zand meer te zien!

(Ja, kleuterouder hier)

En kregen die kinderen geen problemen met van 1 tot 10 tellen? Waar is de 7?

nlies schreef op 03-03-2022 om 23:14:

[..]

En kregen die kinderen geen problemen met van 1 tot 10 tellen? Waar is de 7?

Ha ha

Ik vergeet wat

7,8 sta op wacht

9,10 geen zand meer te zien!

ik zou weigeren om met zoveel personen in de klas op sokken te lopen.  Wie weet hoe goor die sokken van een ander zijn, waar je dan vervolgens ook weer doorloopt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.