Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Mee op schoolreisje: tips?

Ik ga volgende week mee op schoolreisje. Jottem. Heb nog geen instructies van de juf gehad maar ik ga ervan uit dat ik zo'n 4 -5 kinderen uit groep 1/2 bij elkaar en heel moet zien te houden. Zijn er nog nuttige tips over wat ik vooral mee moet nemen? (pleisters, had ik al bedacht ) En moet doen of juist laten? Of is het gewoon een kwestie van op blijven letten en dan maar zien waar het schip strandt?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tips

1. leuk dat je het doet. Ik zou het gebruiken om ook ff goed te observeren, heerlijk je nieuwsgierigheid bevredigen en stof verzamelen om later weer eens je zoon uit te vragen naar school. Wordt dan makkelijker omdat je de namen kent.
2. discipline is heel belangrijk bij een schoolklas, je moet dus alles hetzelfde doen voor iedereen anders komt er gedonder van.
3. Ik ben altijd streng in het begin. Er zijn kinderen waar je heel erg spijt krijgt als je dat niet doet.

Maar het leukste is toch wel dat observeren!

ayla

ayla

12-04-2011 om 16:54

Paracetamol

voor de hoofdpijn die na 3 uur komt opzetten

in groep 1 had ik 4 kleuters onder mijn hoede in Bokrijk. vreselijk was dat, immens groot meerdere uitgangen en die kinderen (3 jongens ook nog) vlogen alle kanten op. Om mee te nemen zijn snoetenpoetsers wel handig, schone onderbroek, pleisters etc maar neem ook wat extra drinken of een boterham mee. Er gaan altijd kinderen mee die bijna niets te drinken of te eten bij zich hebben. In groep 2 vorig jaar ging het beter, kleinere afgesloten speeltuin. Ouders zaten op het terras en af en toe liepen we een ronde maar veel minder stressvol

NaShA

NaShA

12-04-2011 om 21:01

Met andere ouder

is standaard bij ons, inderdaad, ivm plassen enzo. Bij ons wordt dat door de leerkrachten ook al zo verdeeld, zodat je ook meestal met een ouder loopt waar je het ook wel mee kan vinden....

Mijn ervaring

Ik ben inmiddels met verschillende schoolreisjes meegeweest, de meeste waren in een speeltuin, dan kregen we niet zozeer een groepje kinderen toegewezen, maar een speeltoestel. EHBO spullen zijn dan gewoon op een centrale plek te vinden.
Ik ben een keer met kleuters naar de Beekse Bergen geweest en een keer met groep 4 naar de Efteling.
Bij beide schoolreisjes hebben we groepjes gecombineerd, dat is handig en voor jezelf ook gezelliger.
Bij de kleuters had de andere moeder een trolley bij zich, heel handig, want nu hoefden de kleuters niet de hele tijd hun rugzakken te dragen en wij ook niet. We hebben daar een fluitje gekocht, als wij floten moesten ze zo snel mogelijk naar ons toekomen. Werkte echt geweldig, ze vonden het een heel leuk spelletje en het werkte een stuk beter dan 10 namen roepen. We liepen natuurlijk niet continue te fluiten, maar als ze bijvoorbeeld in een speeltuintje waren en wij wilden verder lopen.
Bij groep 4 heb ik ze allemaal een briefje met mijn mobiele nummer gegeven zodat ze als ze de groep kwijt zouden raken iemand konden laten bellen.
Het was toen heel warm en ik had zonnebrandcreme bij me, eigenlijk voor mezelf en mijn zoon, maar de rest van de groep heeft er ook dankbaar gebruik van gemaakt, dat zou ik de volgende keer ook weer meenemen.
Ik neem doorgaans ook een handdoek mee, papieren zakdoekjes, een natte doek, pleisters, een fototoestel (check even of er kinderen zijn die niet op de foto mogen).
Ik vind het altijd heel leuk om mee te gaan, maar wel hard werken

Annet

Annet

13-04-2011 om 19:15

Extra eten

Kleuters gaan eten zodra ze in de bus zitten. Ze eten dan rustig de hele lunch op. Geen idee waarom, wel meerdere keren meegemaakt.
Ik neem altijd een zak krentenbollen mee en een paar pakjes drinken. Lust (bijna) iedereen en mochten ze niet opkomen, gaan ze gewoon weer mee naar huis.
Zonnenbrandcreme vind ik ook een goede. En dat fluitje lijkt me heel handig.

Temet

Temet

13-04-2011 om 21:45 Topicstarter

Dank tot zover

Kijk, extra eten en drinken, daar had ik al aan gedacht, maar dat fluitje en die zonnebrandcreme zijn welkome aanvullingen!
We gaan naar de Linnaeushof, Pelle. Tot mijn grote vreugde, lekker dichtbij (de vorige keer waren ze een heel stuk verder weg, ik snapte daar helemaal niks van).

Ayla, paracetamol doet bij mij weinig, ik zal wat sterkers meenemen. En 's avonds halen we af, heb ik al besloten, want dat ik afgepeigerd thuiskom heb ik ingecalculeerd

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.