Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Niny

Niny

01-04-2011 om 14:56

Meivakantie

Zojuist ontdekte ik dat mijn dochter op de middelbare school maar een week meivakantie heeft, terwijl haar broer en zus op de basisschool twee weken vrij hebben. Hoe zit dat met jullie basisschoolkinderen, hebben ze allemaal 2 weken? Oudste heeft zwaar de pé in, natuurlijk...
Niny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

01-04-2011 om 15:00

Ja!

Zoon op het VO heeft een week, dochter op de basisschool twee weken. Aangezien hij hele toetsweken thuis is, afgezien van wat uurtjes toetsen en vaak al een paar weken voor de zomervakantie begint thuis is, zit hij er niet mee.

Fiorucci

Fiorucci

01-04-2011 om 15:01

Pelle

Ik denk niet dat dat erachter zit, wij hebben heel vroeg vakantie.

Niny

Niny

01-04-2011 om 15:03

Zo hee, jullie zijn snel!

Bedankt voor jullie reacties, tja, oudste zal het ermee moeten doen (ze is gemakshalve - mooi woord trouwens - vergeten dat ze tijdens haar toetsweken behoorlijk in de watten wordt gelegd en dat ze dat haar broer en zus ook fijntjes laat merken).
Niny

an mien

an mien

01-04-2011 om 15:40

Volgend schooljaar

Dit jaar heeft het VO 1 week meivakantie en de basisschool 2 weken plus de week tussen hemelvaart en Pinksteren + een studiedag ervoor dus weer bijna twee weken en dan ook nog vroeg vakantie (zuid)
Volgend schooljaar VO 1 week meivakantie en de basisschool 3!!

An mien
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

louise

louise

01-04-2011 om 15:57

Hier ook

Oudste op het VO heeft 1 week, jongste 2 BO hebben 2 weken. Oudste heeft wel die week dat de BO vrij heeft een uitstapje, wat vergaderdagen en 2e paasdag. Dus dan valt het niet al te zwaar.
Wij gaan van laat naar midden, dat was eigenlijk mijn verklaring voor maar 1 week. Na de meivakantie is er niet zo veel extra vrij meer dan bijvoorbeeld Pinksteren.

En hier ook

Basisschoolkinderen twee weken vrij, vo-kind één week.

skik

Jesse_1

Jesse_1

01-04-2011 om 21:20

Hier niet...

welke 2 weken zijn er vrij dan? Ook de week vóór Koninginnedag?
Onze school heeft de week ná Koninginnedag plus de maandag, de andere basisscholen (voor zover ik gezien heb) hier in de buurt hebben alleen de week, dus ik hoopte misschien nog op een aardige gelegenheid een rustig lang weekend weg te boeken...
Jesse

ishtar

ishtar

01-04-2011 om 22:54

2 weken

Jesse, zowel S als de andere 2 hebben 2 weken. De week voor Koninginnedag en de week erna
Maar dus niet de maandag erna, die jullie wel hebben.

Terpi

Terpi

02-04-2011 om 09:49

Ook hier

de ene 1 week, de anderen 2 weken. Best lastig ook met bepalen hoe de vakantie opgedeeld moet tussen mij en de vader... werktechnisch dus ook helemaal niet fijn!

Puck

Puck

02-04-2011 om 09:57

Hier bo ook 1 week

Soms is hier de meivakantie 2 weken en soms 1 week. Dit jaar heeft dus het BO 1 week vrij en ze ergens in juni nog een extra weekje. Het VO heeft die week extra vrij niet, maar ja, daar valt altijd zoveel tussenuit (deze week maandag studiedag en vrijdag rapportvergadering) en hij moet 2 weken voor de laatste schooldag zijn boeken al inleveren en ik begreep van anderen dat ze dan ook eigenlijk al vrij zijn. en alleen 2 weken later hun rapport moeten ophalen. Niets te klagen dus lijkt mij.

Tirza G.

Tirza G.

02-04-2011 om 15:50

Nou

Hier niet in elk geval BO twee weken, VO één week. Maar ja, het VO verschiet zijn kruit al rijkelijk in de afgelopen toets-tentamen-proefwerk-excursie weken. Elk jaar erger ik me er weer wezenloos aan. Tot aan de kerstvakantie is het volle bak en daarna begint het gedonder.

Tirza

Dit jaar

heeft ons kind in Amersfoort een Paasweekend, dan 2 dagen vrij en dan 1,5 week meivakantie. Onze andere 2 kinderen hebben 2 weken mei vanaf Pasen tot na moederdag. Vorig jaar hadden we maar 1 week mei en had hij 2 weken. Lekker lastig.

Marjoleine64

Marjoleine64

02-04-2011 om 19:16

Hier ook niny

Ook bij ons heeft de basisschool vanaf goede vrijdag ruim 2 volle weken vakantie, en VO alleen een lang paasweekend, dan 4 dagen school en dan een week vakantie. De Pinksterweek is hetzelfde, BS vrij en VO niet. Jammer, volgend jaar zitten ze allebei op de dezelfde VO en zijn we hier weer vanaf.
Vreemder is dat jongste nog een 8-plus klas vogt op een andere VO-school, die (dus?) hetzelfde rooster hebben als de VO van oudste. En die dus de 8-plus ochtenden ook in die 1e meivakantieweek en de pinksterweek laten vallen. Kennelijk hebben de meeste basisscholen in de regio dan toch geen vakantie?
Marjoleine

Leandra

Leandra

02-04-2011 om 23:02

Mei en juni een week

Mijn kinderen zijn de eerste week van mei vrij en de week van 13 juni, Pinksteren. Ik denk dat dit is omdat wij dit jaar in de regio laat vallen en de zomervakantie pas 25 juli begint.

Groetjes Leandra

Wij hebben

Wij hebben vanaf Pasen (Goede Vrijdag) 2 weken. Gaan dus op maandag 9 mei weer naar school, en hebben dan nog twee hemelvaartsdagen (geen week) en 1 pinksterdagje, en dan doorbuffelen tot 23 juli.

Tango

Tango

05-04-2011 om 21:30

2 weken

Hier hebben de kinderen ook 2 weken vanaf goede vrijdag. Het enige rare is dat onze school dat dus als enige school heeft in het hele dorp. De andere scholen hebben allemaal maar 1 week en dan in juni weer een week. Erg handig als je BSO-opvang nodig hebt in die eerste week. We hebben ze daar dus maar flink aan het werk gezet en nu worden de kinderen van onze school die week op 1 locatie opgevangen i.p.v. meerdere. Alleen aan het eind van de dag gaan ze naar hun eigen locatie.
Overigens hadden we altijd al 2 weken, ik vond dit dus normaal en bij de BSO vonden ze het ook raar dat alle andere scholen twee keer een week hebben.

noorderling

noorderling

06-04-2011 om 09:59

hier toch echt maar 1 week meivakantie. Dan tot de zomervakantie (25 juli) alleen nog de dag na hemelvaart. ( Hemelvaart en pinksteren als feestdag)
Geen extra dagen met pasen.
Dit jaar haddden we 1 week herfstvakantie, 2 weken kerstvakantie en 1 week voorjaarvakantie. En verder ook geen rare vrije dagen tussendoor ofzo. Gaan jullie kinderen dan de volledige week naar school ofzo, dat er een hele week extra is?

mijk

mijk

06-04-2011 om 10:36

Wij hebben ook echt de week na pinksteren vrij het is me alleen een raadsel waarom ze daar niet de week tussen hemelvaart en pinksteren van konden maken?

Mijk (uut Stad)

Hanne.

Hanne.

06-04-2011 om 11:05

Hier ook 1 + 1

Wij hebben ook 1 week mei en 1 week in juni.

Dat het niet de week tussen hemelvaart en pinksteren is komt denk ik doordat die week 5 schooldagen telt en de week na pinksteren maar 4 (door 1e pinksterdag).

kinderen van collega's (zelfde regio) hebben 2 weken mei en daarna niets meer (behalve de reguliere dagen)

Tango

Tango

06-04-2011 om 22:08

Pelle

Nee, hoor wij wonen in Midden. Hebben eigenlijk altijd (tenminste zover ik me herinner) 2 weken meivakantie gehad en zoals ik al tegen de BSO-leiding zei: ik vind dat wij een normale meivakantie hebben en de andere scholen niet. Een week in juni vind ik echt zinloos als je eind juni al zomervakantie hebt.

Puck

Puck

07-04-2011 om 11:42

Nog raarder

De school van een familie heeft ook 1 week meivakantie: van pasen t/m koninginnedag. Zijn er meer scholen die dat hebben?
Wij balen er altijd al van dat door de regiospreiding de kinderen al zo weinig mogelijkheden hebben om bij elkaar te logeren of om een dagje samen wat te gaan doen, dat kon eigenlijk alleen in de meivakantie en dat kan dit jaar dus ook al niet meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.